تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۹ مهارت کلیدی برای نویسندگان حرفه‌ای

۹ مهارت کلیدی برای نویسندگان حرفه‌ای

نوشتن حرفه‌ای نیازمند مهارتهای بخصوصی است. افراد زیادی در دنیا هستند که عاشق آنند تا به صورت تمام وقت به شغل نویسندگی بپردازند. اما در واقعیت خواستن تنها یکی از خصوصیات مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک نویسنده حرفه‌ای است.

هر سبک از نوشته به مهارت خاص خودش نیاز دارد. در زیر به نه مهارت کلیدی در این زمینه اشاره می‌کنیم:

  1. لحنی منحصربفرد: بهترین نویسندگان در مدت کوتاهی شناخته می‌شوند. از نثر موجز ارنست همینگوی تا شوخ طبعی جورج برنارد شاو تا نمایشنامه‌های بلند والت ویتمن، منحصر به فردترین لحنهای ادبی بلافاصله خود را نشان می‌دهند.
  2. اثرگذاری قدرتمند: یکی از اسرار مهم در زمینه خوب نوشتن، خوب خواندن است. بهترین نویسندگان را در ادوار مختلف جستجو کنید، از ویلیام شکسپیر گرفته تا ادیت وارتون تا جویس کارول اوتس، و تا آنجا که می‌توانید از مطالب آنها استفاده کنید.
  3. مهارت در انتخاب کلمات: برخی از نویسندگان اولین پیش نویس را با زبانی ناواضح می‌نویسند، اما در هر مرحله از روند نوشتن، واژگان دقیق تری را هدف قرار می‌دهند.
  4. توجه دقیق به جزییات: توجه به جزییات از اولین لحظه‌ای که شروع به نوشتن می‌کنید تا اخرین ویرایش، اهمیت زیادی دارد. حتی وقتی در حال بررسی اشتباهات رایج یاگرفتن غلطهای املایی هستید، تمرکز خود را روی جزئیات حفظ کنید.
  5. داشتن دانش گرامری و آشنایی به علو نحو: برای نویسنده بودن نیازی نیست که استاد دانشگاه باشید، اما باید از زبان گرامر و علم نحو آگاهی کافی داشته باشید.قوانین نگارشی و اصول زیادی برای ساختار بندی کردن جملات وجود دارد. بهترین راه برای پرورش این مهارت خواندن است. اگر تک تک قوانین گرامری را حفظ کنید نمیتوانیدآنها را در نوشته خود به کار ببرید. برای همین است که خواندن، و هضم کردن آنچه خوانده‌اید، از شما نویسنده بهتری می‌سازد.
  6. تمرکز:  ایده اصلی خود را بشناسید و روی آن تمرکز کنید. اگر تا به حال ایمیل‌های تجاری ارسال یا دریافت کرده‌اید، این موضوع را به خوبی میدانید که ایمیل‌های تجاری  نکات مهمی را تعیین می‌کنند و سپس سریع نتیجه می‌گیرند. همین روش برای نوشته خلاق نیز صدق می‌کند. به مخاطبان خود احترام بگذارید و اطلاعات مورد نظر خود را در اختیار آنها قرار دهید.
  7. بهره وری: انتقال اطلاعات زیاد با استفاده از کلمات کم شگفت انگیز است. توانایی انجام این کار یکی از با ارزش ترین مهارتهای ارتباطی نوشتاری یا کلامی است. نویسندگانی که می‌توانند مطالب زیادی را با کلمات بسیار اندک بگویند، در دنیای نویسندگی حرفه‌ای رشد می‌کنند.
  8. مهارتهای ارتباطی قوی: موفق شدن در دنیای نویسندگی تنها به مهارتهای نوشتاری خوب بستگی ندارد. شما باید به خوبی ارتباط برقرار کنید. برای پیشرفت در زمینه نوشتن، باید به طور واضح و مودبانه به شکل کتبی یا حضوری با دیگران ارتباط برقرار کنید.
  9. خواست و پشتکار: یکی از بهترین توصیه‌های نویسندگی آن است که هدفی بلند مرتبه برای خود در نظر بگیرید و هیچ گاه دست از امتحان کردن برندارید. مهارتهای خوب نوشتاری در صورتی که به طور منظم ایده‌های خود را به ویراستاران مجلات، ناشران و استودیوهای فیلم نفرستید، کارایی ندارند. عقب نشینی نکنید و اجازه ندهید شخص دیگری نویسنده بزرگ بعدی باشد. تصمیم بگیرید که اکنون زمان آن رسیده تا شما نویسنده بزرگ بعدی باشید و هر تلاشی را که برای تحقق آن لازم است انجام دهید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping