تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۹ شیوه برای گرفتن الهامات نوشتاری

۹ شیوه برای گرفتن الهامات نوشتاری

وقتی به سختی میتوانید برای نوشته خود الهام بگیرید راه ساده آن است که دست از تلاش کردن بردارید و به خود بگویید دچار سد نویسندگی شده اید. اما الهام گرفتن بدون انجام تلاشی از جانب شما اتفاق نمی افتد.  پس به جای آنکه تسلیم شوید، باید تمرکز انرژی خود را صرف پیدا کردن منابع جدیدی الهامی کنید.

اگر در حین نوشتن دچار انسداد شده اید، راهنمایی های زیر را به کار ببرید تا نیروی خلاقیت تان دوباره جاری شود.

blank
  1. خواندن. برای پیدا کردن ایده های جالب، کاراکترهای واقعی، داستانهای تاثیر گذار و متون زیبا به آثار بزرگان سری بزنید. دفعه بعد که احساس کردید نمیتوانید یک منبع الهامی پیدا کنید یکی از رمانهای ارنست همینگوی را بردارید و رشته افکارتان را در حین خواندن دنبال کنید. آثار دیگر مانند کتابهای غیر داستانی، وبلاگها، مجلات و روزنامه ها مکانهای خوبی برای الهام گرفتن هستند.
  2. گوش دادن به موسیقی: موسیقی یک شیوه داستان سرایی است و مانند  کتاب  خواندن تصاویری را در ذهن شما خلق می کند. هر زمان که دچار انسداد در  نوشتن شدید تصنیفی عاشقانه گوش کنید و ببینید افکارتان به کجا می روند.
  3.  نگاه کردن به آثار هنری: نقاشی، مجسمه، و سایر آثار هنری به شما در الهام گرفتن کمک می کنند. در میان صفحات اینترنتی یا کتابها جستجو کنید تا اثر هنری ای پیدا کنید که شما را تحت تاثیر قرار میدهد. سپس از خود سوال کنید: چه چیزی در مورد این اثر هنری برای من جذاب است؟ چگونه میتوانم از این الهام در نوشته خود استفاده کنم؟
  4. تلویزیون و فیلم دیدن: برنامه های تلویزیونی و فیلمها نوشته های خلاقه ای هستند که در آنها میتوان سبکهای نوشتاری مختلفی را مشاهده کرد. اگر دچار انسداد فکری برای نوشتن شده اید یک قسمت از برنامه مردان دیوانه اثر چارلی کافمن را تماشا کنید  و ببینید چه کارهای خوبی میتوانید انجام دهید.
  5. مشاهده مردم: مشاهده کردن مردم یکی از بهترین شیوه ها برای گرفتن ایده های جدید است. شما با نگاه کردن به مردم میتوانید برای کاراکترهایتان الهام بگیرید یا یک نمایشنامه خیابانی ببینید و آن را وارد کتاب خود کنید.
  6. آزاد نویسی: آزاد نویسی یک تمرین نوشتاری ارزشمند است که به مغزتان کمک می کند تا از خاطرات یا ایده هایی که معمولاً فکرش را نمی کردید استفاده کنید و شما را مجبور می کند بدون نگرانی در مورد خوب بودن یا نبودن، چیزی بنویسید. گاهی اوقات تنها گذاشتن قلم بر روی کاغذ یا انگشتان بر روی کیبورد، شما را به نوشتن وا میدارد.
  7. استفاده از پیام واره های نوشتاری: گاهی اوقات تنها چیزی که لازم دارید این است که کمی در یک جهت خاص حرکت کنید. در اینجاست که پیام های نوشتاری از پیش آماده، ایده های داستانی سریعی را ارائه می دهند که برای شروع پیشرفت شما طراحی شده اند. پیام واره ممکن است آسان یا پیچیده باشد
  8. شرکت کردن در گروههای نویسندگی: بودن در اطراف افراد خلاق روشی عالی برای الهام گرفتن نوشته ی خود و تبدیل شدن به نویسنده ای بهتر است. گروههای نویسندگی همچنین مشوق خوبی برای شما هستند زیرا شما را وادار میکنند بدون نوشتن داستان به جلسات نروید.
  9. استراحت کردن: اگر هر راهی را امتحان کرده اید و نمیتواند نکته  الهام بخش درستی بیابید، پس شاید وقت آن رسیده که استراحت کنید. کار دیگری انجام دهید – برای هوا خوردن به پیاده روی بروید، سعی کنید غذایی درست کنید یا کارهای خانه را انجام دهید. سپس در هنگام شب یا صبح فردا سراغ نوشته خود بروید. اغلب اوقات کمی فاصله گرفتن از پروژه نویسندگی باعث میشود با حواس جمع تری برگردید.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید