تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۸ پیشنهاد برای روایت ویران شهر

۸ پیشنهاد برای روایت ویران شهر

 

اگر کتابهای معروف سرگذشت ندیمه اثر مارگارت آتوود، عطش مبارزه اثر سوزان کالینز یا مزرعه حیوانات اثر جورج اورول را خوانده باشید، با ادبیات ویران شهری آشنا هستید. این ژانر داستانی جهان واقعی را زیر و رو می‌کند، و جهان دیگری می‌سازد که درآن انسانها تحت فشار نیروهای قدرتمند مانند دولتی مستبد یا بحرانهای آب و هوایی قرار می‌گیرند.

blank

ادبیات ویران شهری چیست؟

داستانهای ویران شهر، در مقابل داستانهای مربوط به آرمان شهر، کاراکترها را در دنیایی رو به زوال قرار می‌دهد که خطوط داستانی آن حول محور دولتی مستبد یا فاجعه‌ای زیست محیطی است که تمدن انسانی را به حذف شدن از کره زمین تهدید می‌کند. بر خلاف جامعه آرمان شهری که در آن همه چیز هماهنگی دارد، جامعه ویران شهر پر هرج و مرج است.

۸ دستورالعمل نوشتاری برای ویران شهر

نوشتن رمان یا داستان کوتاهی درباره ویران شهر نیازمند تخیل، فضا سازی و توانایی در خلق کاراکترهایی به یادماندنی است که میتوانند برای زنده ماندن بجنگند. موارد زیر به شما در خلق یک ویران شهر کمک می‌کنند:

  1. دنیایی که در اثر بالا آمدن آب دریا ویران شده است. تغییرات آب و هوایی  زمین را ویران کرده است و در این دنیای جدید، مردم در جزایر کوچکی که در سرتاسر سیاره گسترده شده، زندگی می‌کنند. احزاب حاکم در بزرگترین خشکی‌ها زندگی می‌کنند و با قایق به مردم جیره رسانی می‌کنند. اما مردم در شرف انقلاب کردن هستند.
  2. بازسازی پس از جنگ در آینده‌ای دور. داستان ویران شهری را بنویسید که بعد از جنگ جهانی پنجم اتفاق می‌افتد. انسانها شکست خورده‌اند. اما به چه کسی؟
  3. هوش مصنوعی عقل خود را از دست میدهد. شهر توسط روبات‌هایی اداره می‌شود که پس از فرار از یک کارخانه تولیدی آن را اشغال کرده‌اند. حالا نقشها عوض شده و رباتها، انسانها را برای کار کردن برنامه ریزی می‌کنند تا  خود مابقی کشور را اشغال کنند.  
  4. جنگ بر سر آب در کالیفرنیای آخرالزمانی. با خشک شدن کانالهای آبی کالیفرنیا، همه در خیابانهای لس انجلس به حال خود رها شده‌اند. جناح‌های مختلف برای زنده ماندن میجنگند و هنگامی که به سمت سرچشمه‌های کنترل شده دولت می‌روند تا آب را دوباره به جریان بیندازند – میمیرند.
  5. دنیایی که در آن تمام افراد بزرگسال ناپدید شده‌اند. در این ویران شهر، پسری پانزده ساله بیدار می‌شود، لباس می‌پوشد و به مدرسه می‌رود و در راه دوست صمیمی‌اش را می‌بیند. اما خیابانها سوت و کورند و جز بچه‌ها کسی در آنها نیست. وقتی به مدرسه می‌رسند فقط دانش آموزان در آنجا هستند و هیچ معلمی حاضر نیست. بزرگترها کجا رفته‌اند؟
  6. عشق پس از حمله شهاب سنگی: صدای انفجار و دیگر سکوت. شهاب سنگی به سیاره زمین برخورد کرده است. در این  ویران شهر کاراکتر اصلی، زنی  در عنفوان سی سالگی است که به جستجوی سایر بازماندگان می‌رود و در راه با نیمه گمشده‌اش آشنا می‌شود. آنها با همدیگر باید بفهمند که چطور در این دنیای جدید زندگی کنند.
  7. سرازیر شدن زامبی‌ها به حاشیه شهر آریزونا: ویران شهری در صحرای آریزونا مکان مناسبی برای اجتماع زامبی‌های آخر زمانی است.
  8. ویروسی عجیب رفتار انسانها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یک بیماری همه گیر در بین انسانها شایع می‌شود. اما به جای بیمار کردن، آنها را شاد… و  برده قدرتی بالاتر میکند. چه کسی آنها را کنترل می‌کند و چه هدفی دارد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید