تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۸ نکته برای نویسندگان تازه کار

۸ نکته برای نویسندگان تازه کار

ممکن است به عنوان یک نویسنده تازه کار وقتی به صفحه خالی نگاه می‌کنید مستاصل شوید و ندانید از کجا آغاز کنید. وقتی نوشتن در سبکهای مختلف را می‌آموزید از نکات زیر که به بسیاری از نویسندگان کمک کرده‌اند استفاده کنید .

  1. عادت نوشتن روزانه را حفظ کنید. اولین قانون یک نویسنده حرفه‌ای این است که نوشتن را به طور منظم ادامه دهد. نوشتن کار سختی است، و اگر هر روز ننویسید، بهبود نوشته‌تان دشوار است. وقتی هر روز بنویسید اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید.  اجازه ندهید احساس بی کفایتی یا دلسردی شما را از نشستن پشت میز و انجام کارهای روزانه باز دارد
  2. با جدیت بخوانید. بهترین راه برای توسعه سبک نوشتاری این است که هر چیزی را که به دستتان می‌رسد بخوانید. کتاب‌های مورد علاقه خود را به عنوان مرجع در دسترس داشته باشید. قسمت‌های مورد علاقه خود را نشانه گذاری کرده و زیر آنها خط بکشید و برای گسترش دانش خود به دنبال کتاب‌های جدید باشید.
  3. در کلاس‌های نویسندگی شرکت کنید. بسیاری از نویسندگان جدید از دوران دبیرستان دوره نویسندگی را نگذرانده‌اند، اما خبر خوب این است که گزینه‌های زیادی برای نویسندگان مشتاقی که به دنبال ادامه تحصیلات خود در زمینه نویسندگی هستند وجود دارد. به دنبال دوره‌های آموزشی بگردید، یا به دنبال دوره‌های آنلاین باشید که بر حوزه مورد علاقه شما تمرکز دارند
  4. به یک گروه نویسندگی بپیوندید. یافتن گروهی از همتایان که بتوانید با آنها تبادل نوشته کنید، راهی عالی برای ایجاد ارتباط در دنیای ادبی و یادگیری از نقطه نظرات مختلف است. دریافت بازخورد از کسی که می‌شناسید و به او اعتماد دارید، می‌تواند کار شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا پیشرفت‌هاییتان را ارزیابی کنید.
  5. کتاب‌های مرجع را در دسترس داشته باشید. حتی بهترین نویسندگان هم مرتب اشتباه می‌کنند. نگه داشتن یک دیکشنری و راهنما به شما کمک میکند از اشتباهات رایج اجتناب کنید و انتخاب کلمات خود را تغییر دهید.
  6. به اشکال مختلف بنویسید. فقط به این دلیل که شما به سمت یک ژانر از نوشتن جذب می‌شوید به این معنی نیست که باید کنکاش در مابقی ژانرها را متوقف کنید. نوشتن در ژانری که تجربه زیادی در آن ندارید می‌تواند راهی عالی برای توسعه نقطه نظرات شما و تقویت بخش‌هایی از نوشته‌تان باشد که معمولاً ممکن است از آنها غفلت کنید. جابه‌جایی بین ژانرها نیز  راهی عالی برای خارج شدن از سد نویسندگی  است. اگر روی یک داستان کوتاه کار می‌کنید، وبلاگ نویسی در مورد چیزی کاملا نامرتبط را در نظر بگیرید. اگر در اولین رمان خود گیر کرده‌اید، یک نوشته غیرداستانی درباره یک رویداد مهم از گذشته خود بنویسید. آزمایش با ژانرهای مختلف همچنین شما را به یک نویسنده حرفه‌ای همه کاره تبدیل می‌کند.
  7. قوانین را یاد بگیرید. به‌عنوان یک نویسنده مستقل، باید مطمئن شوید که نکات گرامری، املایی و سبکی را می‌دانند. بسیاری از نویسندگان جوان از زمانی که در مدرسه بودند قوانین رسمی نوشتن را رعایت نکرده‌اند. اگر نویسنده جدیدی هستید، کمی وقت بگذارید تا دانش خود را در مورد قوانین اساسی نوشتن تجدید کنید، به خصوص اگر قصد دارید حرفه‌ای بنویسید.
  8. قبل از نوشتن طرح کلی بنویسید. برای نویسندگان جوان فوق‌العاده مفید است که قبل از اینکه وارد فرآیند نوشتن شوند طرح کلی برای یک نوشته جدید تهیه کنند، . نویسندگان حرفه‌ای می‌توانند از همان ساختار طرح کلی برای کار خود استفاده کنند. اگر این اولین باری است که نویسندگی را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهید، قبل از نوشتن، یک طرح کلی  با جزئیات بنویسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping