تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۸ راهکار برای نوشتن رمان در یک ماه

۸ راهکار برای نوشتن رمان در یک ماه

ممکن است برایتان عجیب باشد اما نوشتن رمان در عرض یک ماه چالشی است که  در جامعه داستان نویسی گرد و خاک به پا کرده است. کریس بیتی در سال 1999 برای بیست و یک نویسنده چالشی به نام چالش نانورای مو ( مخفف ماه ملی رمان نویسی) برگزار کرد و حال این رویداد نوامبر هر سال برگزار می شود و دهها هزار نفر در آن شرکت می کنند.

سه مزیت رمان نویسی در یک ماه

  1. شما را دست به قلم می کند. تشویق نویسندگان به نوشتن یکی از ایده های اصلی نوشتن رمان در یک  ماه است.
  2. برنامه روزانه به شما میدهد. تمرین نوشتن رمان در یک ماه به شما برنامه منظم میدهد. هدف اصلی عادت دادن شما به نوشتن است.
  3. مهمترین مساله تهیه اولین پیش نویس است. یکی از مشکلات بزرگی که نویسندگان با آن روبه رو هستند گیر کردن در ویرایش نوشته هایشان است. تهیه پیش نویس به شما کمک می کند تا بر روی نوشتن کتابی پرفروش تمرکز کنید.

۸ راهکار برای نوشتن رمان در یک ماه

  1. قبل از نوشتن طرح کلی داستان را تهیه کنید. بر روی ایده کلی تان شروع به کار کنید: مقدمه ای یک جمله ای بنویسید، لیستی از اسامی کاراکترهای اصلی، سن، پیش زمینه و انگیزه هایشان تهیه کنید. در یک جمله فضای داستان را توصیف کنید.
  2. تعداد کلمات روزانه تان را تعیین کنید.. هر روز تعداد کلماتی که  در نظر دارید را حتما بنویسید. هدف آن است که در کل ماه بتوانید انگیزه خود را حفظ کنید و مقدار مشخصی بنویسید.
  3. زمانی مشخصی را به نوشتن اختصاص دهید. هر روز زمانی را به نوشتن اختصاص دهید تا کار کردن در چهارچوب محدودیت زمانی را یاد بگیرید. آیا نوشتن را در صبح زود ترجیح می دهید یا در آخر شب؟ محدوده زمانی که مناسبتان است را انتخاب و خود را موظف به نوشتن در آن بازه کنید.
  4. مکانی برای نوشتن مشخص کنید. هر روزنشستن در مکانی ثابت، سیگنالهایی را به مغز شما می فرستد که به آن می گوید وقت نوشتن است. هر مکانی که با شما سازگارتر است را انتخاب و همان جا بنشینید.
  5. زمانی را برای الهام گرفتن از نوشته های دیگران در نظر بگیرید. اگر الهام گرفتن به جهت نوشتن برایتان سخت است زمانی را به خواندن آثار سایر نویسندگان اختصاص دهید و از کارشان الهام بگیرید.
  6. به نوشتن ادامه دهید. نوشتن رمان در یک ماه یعنی با نهایت توان کار کردن اما این یک مسابقه نیست. هدف تنها تمام کردن رمان است و نه اینکه اول از همه تمام کنید. مهمترین بخش این تمرین ممارست در نوشتن است. بعد از تمام شدن ماه میتوانید باز هم به نوشتن ادامه دهید.
  7. برنامه روزانه خود را بر اساس نیازهایتان تنظیم کنید. اگر وقت ندارید در عرض یک ماه رمان بنویسید،. چطور است به جای رمان، داستان کوتاه، یا مجموعه ای از داستانهای کوتاه بنویسید؟
  8. نویسندگان دیگر را پیدا کنید. ارتباط برقرار کردن با نویسندگان دیگری که آنها هم سعی می کنند در یک ماه رمان بنویسند روشی بسیار عالی برای ارزیابی پیشرفت روزانه شماست.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping