تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۶ راه برای خلق ایده یک کتاب عالی

۶ راه برای خلق ایده یک کتاب عالی

حتی با تجربه ترین نویسندگان از استراتژی‌های تولید ایده برای طراحی کتاب بعدی خود استفاده می‌کنند. در زیر شش راهکار برای تولید ایده نگارش کتاب به شما ارائه می‌شوند.

وقتی نوبت به نوشتن یک کتاب می‌رسد، بیش از اندازه به ژانر یا عناصر ادبی فکر نکنید. همه چیز را ساده بگیرید.

blank
  1. کاراکتری بر اساس یکی از آشنایان خود خلق کنید. بسیاری از نویسندگان به جهت خلق ایده نگارش کتاب، ویژگی‌های بهترین دوست، عضو خانواده یا همکار را مورد توجه قرار می‌دهند. دفعه بعدی که همراه افرادی هستید که آنها را خوب می‌شناسید، خصوصیات رفتاری آنها را یادداشت کنید و ببینید آیا ایده داستانی را به ذهن شما متبادر می‌کند یا نه.  یک کاراکتر مکمل کلیدی، یا حتی کاراکتر اصلی میتوانید ترکیبی از افرادی باشد که آنها را می‌شناسید.
  2. از اسطوره‌ها در داستان خود استفاده کنید. اگر نمیتوانید با کاوش اعماق زندگی شخصی خود عنوان کتابی را تولید کنید، میتوانید در جهت مخالف آن حرکت کرده و مضامینی را از فرهنگ عامه یا اسطوره‌ها اقتباس کنید.
  3. از موضوعات ماورالطبیعی استقبال کنید. خوانندگان عاشق داستانهای ارواح هستند. تعدادی کاراکتر اصلی خلق کنید و حداقل یکی از آنها را در نقش یک روح قرار دهید.
  4. از کمدی الهام بگیرید. برخی از داستان نویسان جدید به اشتباه تصور می‌کنند تنها کتابهایی که ارزش نوشتن دارند آنهایی هستند که به شدت لحنی جدی دارند. این موضوع در مورد مخاطب عام صحیح نیست. سعی کنید یکی از ایده‌های نوشتاری خود را به چیزی پوچ تر تبدیل کنید.
  5. کاراکتر خود را به سفر بفرستید. خواننده عاشق کاراکتری است که در حال سفر باشد. اگر کاراکتر یا پیش فرض مهمی دارید به شیوه‌هایی فکر کنید که میتوانید او را به سفر بفرستید – یا اینکه چگونه می‌توانید پیش فرض را در طول مکان‌های مختلف داستان گسترش دهید
  6. آزادنویسی را امتحان کنید. آزادنویسی تکنیکی است که در آن بدون ساختاری از پیش تعیین شده می‌نویسید. که به معنای عدم  وجود طرح کلی، یادداشت برداری یا ویرایش است. در آزادنویسی، نویسنده انگیزشهای ذهن خود را دنبال می‌کند، و به افکار و الهاماتش اجازه می‌دهد تا بدون قصد قبلی ظاهر شوند. به جریان آگاهی خود اجازه دهید تا کلمات را به شما الهام کند. وقتی برای اولین بار آزادنویسی را امتحان می‌کنید، با مطلبی به درد نخور روبه رو می‌شوید. اما با تمرین کردن، میتوانید تکنیک خود را اصلاح و در نهایت خلاقیت‌تان را آزاد کنید.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید