تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۵ شیوه بهره مندی از مزایای یادداشت برداری صوتی برای نویسندگان

۵ شیوه بهره مندی از مزایای یادداشت برداری صوتی برای نویسندگان

.

بسیاری از نویسندگان از یادداشت برداری صوتی استفاده میکنند – نسخه صوتی یادداشت برداری متنی – تا به آنها در به خاطرسپردن ایده‌های نگارش داستان کمک کند. اپلیکیشنهای موبایلی یادداشت برداری صوتی را بسیار ساده کرده‌اند.

نویسندگان هر زمان ممکن است ایده‌ای به ذهنشان الهام شود، اما قبل از آنکه فرصتی برای نوشتن پیدا کنند از ذهنشان میپرد. از قدیم الایام هنرمندان خلاق و نویسندگان همیشه رویدادها و حوادث روزانه خود را ثبت می‌کرده‌اند. اما امروزه بیشتر نویسندگان به یادداشت برداری صوتی روی آورده‌اند.

یادداشت برداری صوتی چیست؟

یادداشت برداری صوتی، یادداشتهای نوشتاری را به سامانه مبتنی بر ضبط صدا تبدیل می‌کند. با استفاده از اپ‌های یادداشت برداری صوتی در گوشی‌های هوشمند میتوانید این کار را انجام دهید. اکثر اپلیکیشن‌ها دارای تکنولوژی تبدیل گفتار به متن هستند که صدای ضبط شده شما را به متن تبدیل می‌کنند.

۵ مزیت یادداشت برداری صوتی

  1. ثبت روزانه وقایع آسان است. اگر میخواهید وقایع روزانه زندگی خود را ثبت کنید، اپلیکیشن یادداشت برداری صوتی برای شما مناسب است. میتوانید هر شب بعد از شام یا قبل از خواب وقایع روزانه خود را ضبط کنید.
  2. میتوانید هر زمان که ایده‌ای به ذهنتان می‌رسد آن را ضبط کنید. لازم نیست برای یادداشت برداری صوتی پشت میز نشسته باشید. در موقع غذا خوردن یا گیرکردن در ترافیک، میتوانید با گوشی خود ایده‌هایتان را ضبط کنید.
  3. آزادانه تر میتوانید ایده پردازی کنید. اگر هنگام نوشتن ایده‌های خود گاهی به بن بست می‌خورید، یادداشت برداری صوتی باعث میشود ایده‌ها آزادانه تر در ذهنتان جریان پیدا کنند. تا زمانی که ایده‌هایتان به سطح عمیقتری از پیچیدگی نرسیده‌اند، میتوانید به ضبط کردن ادامه دهید.
  4. یادداشت برداری صوتی سریعتر از یادداشت برداری نوشتاری است. بسیاری از اپلیکیشن‌های یادداشت برداری صوتی به طور خودکار فایلهای صوتی شما را در قالب فرمت نوشتاری ذخیره می‌کنند. ممکن است برنامه یادداشت برداری صوتی موبایل شما دارای قابلیت رونوشت سازی نباشد. اپلیکیشنهای ضبط صدای بسیاری وجود دارند که میتوانند نیازهای شما را در زمینه یادداشت برداری صوتی برطرف کنند.  
  5. یادداشت برداری صوتی روشی آسان برای شروع روال یادداشت برداری است. سعی کنید هر روز پنج دقیقه یادداشت برداری صوتی کنید. هر چه بیشتر ضبط کنید احتمال اینکه این عادت را در برنامه روزانه خود وارد کنید بیشتر است. ممکن است در ابتدای سال با یادداشت برداری وقایع روزانه خود شروع کنید و در انتهای سال پادکست یا کتاب صوتی منتشر کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping