تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۵ دلیل برای آنکه کتاب نوشتن به افسردگی کمک میکند

۵ دلیل برای آنکه کتاب نوشتن به افسردگی کمک میکند

آیا کتاب نوشتن به درمان برخی از بیماری‌های روانی مانند افسردگی یا اضطراب کمک می‌کند؟

تقریباً همه در مقطعی از زندگی خود تحت تأثیر افسردگی دوره‌ای یا بالینی قرار می‌گیرند. در حالی که هیچ جایگزینی برای مراقبت‌های پزشکی و درمان مناسب وجود ندارد، افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند اغلب متوجه می‌شوند که اضافه کردن فعالیت‌های مثبت مانند ورزش، مدیتیشن یا یوگا به کاهش علائم کمک می‌کند. با این حال، یکی از فعالیت‌هایی که معمولا نادیده گرفته می‌شود، نوشتن است. در واقع، کتاب نوشتن ممکن است همان چیزی باشد که برای کمک به افسردگی خود به آن نیاز دارید.

کتاب نوشتن!  مگر دیوانه شده‌اید؟

بله کتاب نوشتن. اما قبل از آنکه به خواندن ادامه دهید چند نکته را در ذهن داشته باشید:

  • هیچ فشار یا ضرب الاجلی وجود ندارد
  • میتوانید قبل از شروع به نوشتن آزادنویسی را امتحان کنید
  • گروههای حامی زیادی وجود دارند که نویسندگان را صرف نظر از هر مرحله‌ای که در آن قرار دارند یاری می‌کنند
  • کاری برای انجام دادن در انتهای شب دارید

بسیاری از افرادی که با افسردگی یا سایر مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کنند از بی خوابی رنج می‌برند. از سوی دیگر، احتمالاً در این ساعات احساس بیداری و بازدهی می‌کنید. اگر یک پروژه نویسندگی فعال دارید، مانند کتابی که در دست اجرا است، می‌توانید این زمان را صرف کار بر روی آن کنید، نه اینکه صرفاً روی افکار تاریک خود متمرکز شوید.

  • میتوانید احساسات خود را از طریق کاراکترهایتان کشف کنید

اگر با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنید، نیازی نیست به شما گفته شود که احساساتی که تجربه می‌کنید به غم و اندوه محدود نمی‌شوند. افسردگی می‌تواند شامل ناراحت شدن، عصبانیت، ناامیدی، خستگی و موارد دیگر باشد. وقتی روی کتاب خود کار می‌کنید، فرصت ایجاد انواع کاراکتر‌های پیچیده را دارید. اگر دوست دارید، هر کاراکتر می‌تواند وسیله‌ای برای کشف احساسات شما باشد.

  • دیالوگ نوشتن روشی عالی برای حل درگیریهاست

افسردگی و درگیری شریک یکدیگرند. این  امر می‌تواند باعث ایجاد تعارض در روابط شما با دیگران شود، به خصوص زمانی که افراد نزدیک شما افسردگی را درک نمی‌کنند یا همدلی ندارند. افسردگی مطمئناً باعث درگیری درونی می‌شود. برای مثال، ممکن است با نیاز به ماندن در رختخواب برای استراحت و تجدید قوا در بدترین روزهای خود دست و پنجه نرم کنید، در حالی که نیاز به بلند شدن و بهره وری دارید. برای افراد مبتلا به افسردگی غیرعادی نیست که گفتگوهای درونی شدیدی داشته باشند. اگر بتوانید آن دیالوگها را وارد نوشته خود کنید، متوجه می‌شوید که می‌توانید برخی از این تعارضها را حل کنید.

  • هر پاراگراف تکمیل شده را باید جشن گرفت

اگر تا به حال در یک دوره شدید افسردگی قرار گرفته‌اید، می‌دانید که عدم بازدهی به یک مسئله واقعی تبدیل می‌شود. ممکن است برای به انجام رساندن کارها در محل کار خود با مشکل مواجه شوید. زمانی که از نظر عاطفی و نظر جسمی آسیب می‌بینید، انجام کارها دشوار می‌شود .  از سوی دیگر، در این مواقع، دستاوردهای کوچک واقعاً می‌تواند معنای زیادی داشته باشد. به همین دلیل تعیین اهداف کوچک و دست یافتن به آنها اهمیت زیادی دارد. اگر روی نوشتن یک کتاب کار می‌کنید میتوانید هدف خود را تکمیل کردن فصلها، صفحات یا حتی پاراگرافها بگذارید.

  • میتوانید با نویسندگان دیگر ارتباط برقرار کنید

جامعه نویسندگی یکی از حامی ترین جوامعی است که وجود دارد. این گروه‌ها اغلب به طور منظم برای ارائه حمایت و انتقاد سازنده از یکدیگر ملاقات می‌کنند.
این جلسات فرصتی عالی برای به اشتراک گذاشتن پیشرفت خود، بحث در مورد ایده‌های داستان و حتی دریافت کمک می‌باشد.  

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping