تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۴ نکته برای نوشتن رمان داستانی ویران شهر

۴ نکته برای نوشتن رمان داستانی ویران شهر

رمان ویران شهر سقوط یک جامعه و دنیای بعد از آن سقوط را نشان می‌دهد. از تکنیک‌های زیر برای به تصویر کشیدن ویران شهر رمان خود کمک بگیرید.

کتابهای ویران شهری گونه‌ای رایج از ادبیاتند که به خواننده نگاهی تاریک از یک جامعه ویران شده می‌دهند.  رویدادهای مصیبت باری که در این آثار آورده می‌شوند از نتایج جنگهای داخلی گرفته تا تغییرات آب و هوایی، بیماری یا حملات اتمی، نگاهی ترسناک از  آینده‌ای نزدیک که ممکن است برای هر جامعه‌ای  اتفاق بیفتد، به خوانندگان ارائه میدهند.

داستان ویران شهر چیست؟

داستان ویران شهر  آنتی تزی از یک جامعه آرمان شهری را کنکاش می‌کند. در حالیکه آرمان شهرها چشم انداز نویسنده از یک جهان داستانی ایده آل‌اند، ویران شهرها جوامعی در حال سقوطند که کاراکترهای آن با نابودی محیط زیست، کنترلهای تکنولوژیکی و فشارهای دولتی مقابله می‌کنند. سایر مضامین مشترک در داستانهای ویران شهری  عبارتند از تنازع بقا، سلطه مذهبی، از بین رفتن فردگرایی و جهان‌های آخرالزمانی.

blank

چهار نکته برای نوشتن رمان داستانی ویران شهر

رمانهای ویران شهری اغلب مضامینی شوم دارند. نکات زیر در نوشتن این دسته از رمانها به شما کمک می‌کنند:

  1. دنیای خود را قابل باور کنید. ادبیات ویران شهری زمانی قویترند که به واقعیت نزدیکتر باشند. هر چه دنیای ویران شهر شبیه به دنیای واقعی باشد، برای مخاطب قابل باورتر است. این بدین معنی نیست که نمیتواند دارای عناصر علمی تخیلی باشد – اما باید عنصر آشنایی در آن وجود داشته باشد که خواننده را به دنیای واقعی ارتباط دهد.
  2. پیش داستان خلق کنید. آینده ویران شهرها نامعلوم و تار است اما چطور به اینجا رسیده‌اند؟ نقطه عطف تاریخچه دنیای شما چیست؟ چه زمانی ساکنان دنیای شما امیدشان را از دست داده یا دست از مبارزه کشیده‌اند؟ برای آنکه بدانید دنیای ویران شهری شما چطور عمل می‌کند باید بدانید چطور به اینجا رسیده است.
  3. مشخص کنید قدرت دست کیست. رهبر سناریوی ویران شهر شما کیست؟ چگونه قدرت کنترل بر دیگران را بدست آورده‌اند؟ چه کسی از سلطه آنها سود می‌برد؟ چه کسی بیشترین رنج را می‌برد؟ پویایی قدرت غالباً در مرکز بسیاری از رمانهای ویران شهری وجود دارد. سیستمی که کنترل را در دست دارد معمولا بیشترین درگیری را برای قهرمانان اصلی داستان شما بوجود می‌آورد بنابراین باید مشخص کنید که قدرت دست کیست و چه توانایی‌هایی دارد.
  4. داستان‌های ویران شهری بخوانید. با خواندن داستانهای ویران شهری وارد دیدگاه جهان ویران شهری شوید.  ببینید نویسندگان دیگر چطور دنیای خود را می‌سازند و کاراکترهایشان را خلق می‌کنند. به نحوه درگیری تنش بین عناصر دقت کنید و در عین حال داستان خود را جلو ببرید.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید