تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۳ راهکار برای جلوگیری از تکرار کلمات در نوشته

۳ راهکار برای جلوگیری از تکرار کلمات در نوشته

در حالی که تکرار یک کلمه یا عبارت می‌تواند ریتم تاکیدی به نوشته شما بدهد، در عین حال میتواند نوشته  شما را خسته کننده کند. از این نکات مفید برای یادگیری نحوه جلوگیری از تکرار در نوشته خود استفاده کنید

  1. نوشته خود را با صدای بلند بخوانید . خواندن با صدای بلند به شما در حذف کلمات تکراری غیرعمدی کمک می‌کند. خواندن نوشته خود با صدای بلند روشی عالی برای شنیدن اثرگذاری صوتی نوشته خود و پیدا کردن اصوات تکراری عجیب و غریب یا تاثیرات ناخواسته است.
  2. نوشته خود را از انتها بخوانید. خواندن نوشته خود از انتها یکی از ترفندهای ویراستاری است که مغز شما را وادار به آرام شدن و توجه کردن بیشتر به جملات می‌کند. از انتهای یک فصل، پاراگراف یا صفحه شروع کنید و اخرین جمله آن بخش را بخوانید. ( خود جمله را از انتها به ابتدا نخوانید زیرا منطقی به نظر نمی‌رسد ). سپس دومین جمله مانده به آخر را بخوانید و همین طور ادامه دهید. این کار به شما امکان می‌دهد تا جملات را تک به تک بررسی کنید. و هر گونه تکرارهای ناخواسته یا اشتباهات کوچکی که مغزتان به طور طبیعی از روی آنها میگذرد پیدا کنید.
  3. از فرهنگ لغت استفاده کنید. آیا کلمه تکراری پیدا کرده‌اید؟ حال چه باید بکنید؟ میتوانید جمله خود را از نو بنویسید تا از شر کلمه تکراری خلاص شوید یا جمله را دست نزنید و به جای کلمه تکراری از یک کلمه جایگزین استفاده کنید. اگر با کمبود کلمه مواجه هستید، از فرهنگ لغت برای پیدا کردن اسامی هم معنی استفاده کنید.  شما میخواهید نوشته شما برای مخاطب قابل دسترسی باشد بنابراین بهتر است از بکار بردن کلمات ناآشنا خودداری کنید. اما اگر ناخواسته کلمه‌ای را بارها و بارها تکرار می‌کنید، فرهنگ لغت به شما کمک می‌کند کلمه دیگری را پیدا کنید که مقصود شما را برساند.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping