تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۱۵ دانستنی از زندگی دان دلیلو

۱۵ دانستنی از زندگی دان دلیلو

دان دلیلو نویسنده پست مدرن آمریکایی است که در سال ۱۹۸۵ با رمان معروفش به نام سر و صدای سفید، به شهرت رسید. مجله تایم رمان او را یکی از بهترین رمانهای انگلیسی بین سالهای ۱۹۲۳ تا ۲۰۰۵ معرفی کرد. او زاده بیست نوامبر ۱۹۳۶ در نیویورک است. او در محله‌ای ایتالیایی – امریکایی بزرگ شد، و در نوجوانی به ورزش و بیلیارد علاقه داشت. او اواخر نوجوانی به نوشتن علاقه مند شد. دان مدرک لیسانس خود در رشته هنرهای ارتباطی را از دانشگاه فوردام دریافت کرد. وقتی نتوانست کاری در انتشارات پیدا کند، در زمینه تبلیغات مشغول به کار شد. و در سال ۱۹۶۰ اولین داستان کوتاه خود را فروخت

blank

حقایق جالب در مورد زندگی دان دلیلو

  1. دان دلیلو بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه در یک دفتر تبلیغاتی مشغول به کار شد. او برای تبلیغات تصویری متن می‌نوشت اما در سال ۱۹۶۴ از کار خود استعفا داد زیرا به نظر خودش به اندازه کافی در آن تبحر پیدا کرده بود.
  2. اولین داستان کوتاه چاپ شده دان دلیلو رود اردن نام داشت. این داستان در سال ۱۹۶۰ در مجله ادبی Epoch دانشگاه کرنل منتشر شد.
  3. دان دلیلو در سال ۱۹۶۶ شروع به نوشتن اولین رمان خود کرد. او در حین نوشتن رمان مجبور بود به طور دوره‌ای دست از نوشتن بردارد تا برای پرداخت اجاره خانه‌اش به صورت فریلنسری مطلب بنویسد. نوشتن اولین رمان او چهار سال طول کشید.
  4. اولین رمان دان دلیلو به نام امریکانا در سال ۱۹۷۱ منتشر شد. او در دهه هفتاد در مجموع ۶ رمان نوشت از جمله امریکانا ( ۱۹۷۱)، منطقه پایان ( ۱۹۷۲)، خیابان گریت جونز ( ۱۹۷۳)، بازیکنان ( ۱۹۷۷) و سگ فراری ( ۱۹۷۸)
  5. دان دلیلو در سال ۱۹۷۵ با باربارا بنت، طراح و کارمند سابق بانک ازدواج کرد
  6. دان دلیلو در سال ۱۹۷۸ فلوشیپ گوگنهایم را دریافت کرد. او از این کمک هزینه  برای سفر به خاورمیانه و سپس اقامت در یونان استفاده کرد.او به مدت سه سال در یونان ماند و در آنجا دو رمان دیگر به نام جنگلهای آمازون (۱۹۸۰) و نام‌ها ( ۱۹۸۲) نوشت.
  7. کتاب جنگلهای آمازون با اسم مستعار کلئو بِردوِل نوشته شد
  8. سر و صدای سفید در سال ۱۹۸۵ منتشر شد. این رمان موفق ترین رمان دان تا آن زمان بود و برایش جایزه ملی کتاب را به همراه داشت.
  9. دان دلیلو به نوشتن رمانهای موفقی چون لیبرا ( ۱۹۸۸)، مائوی دوم ( ۱۹۹۱) و دنیای مردگان ( ۱۹۹۸) پرداخت .
  10. رمان دنیای مردگان دان دلیلو دومین کتاب پرفروش ۲۰۰۶ نیویورک تایمز در ۲۵ سال اخیر نامیده شد.
  11. دان دلیلو کتابهای دیگری نیز نوشته است از جمله ( بادی آرتیست ( ۲)، کازموپلیس ( ۲۰۰۳)، به خاک افتاده ( ۲۰۰۷) و نقطه امگا ( ۲۰۱۰)
  12. دان دلیلو داستان‌های کوتاه، مقالات، نمایشنامه‌ها و حتی فیلمنامه‌ای با عنوان بازی ششم  نوشته و منتشر کرده که در سال ۲۰۰۵ تولید شد.
  13. آثار دان دلیلو شامل موضوعات مختلفی از جمله جنگ هسته‌ای، جنگ سرد، سیاست، تروریسم جهانی، زیاده روی مادی و فرهنگ توده‌ای بوده است.
  14. لیست جوایزی که به دان دلیلو اعطا شده زیاد است، که شروع آن با فلوشیپ گوگنهایم در سال ۱۹۷۸ و جایزه ادبیات ۱۹۸۴ از آکادمی و موسسه هنرها و ادبیات آمریکا می‌باشد . وی بیش از یک بار نامزد دریافت جایزه پولیتزر شده  و در سال ۲۰۰۹ به دلیل دستاوردهای ادبی خود جایزه ثروت مشترک برای خدمات برجسته را دریافت کرد.
  15. در سال ۲۰۱۴ دان دلیلو جایزه نورمن میلر را برای یک عمر دستاوردهای زندگی خود  دریافت کرد.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید