تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۱۴ دانستنی درمورد فرانسیس دریک

۱۴ دانستنی درمورد فرانسیس دریک

فرانسیس دریک تاجر برده، دریاسالار و سیاست مدار انگلیسی عصر الیزابت بود. شهرت او به دلیل آن است که دومین فردی بود که دور دنیا را در یک سفر طی کرد. فرانسیس دریک بین سالهای ۱۵۴۰ تا ۱۵۴۴  در دِوون انگلیس، به دنیا آمد. تاریخ دقیق تولد وی مشخص نیست. او بزرگترین فرزند در بین ۱۲ برادر خود بود. پدرش ادموند دریک روی املاک لرد فرانسیس راسل کشاورزی می‌کرد و مادرش مری مایلوِی دریک بود. فرانسیس در کنار یک ملوان تاجر، کارآموزی کرد و سپس دریاسالار شد و فرماندهی کشتی جودیت را به عهده گرفت.

blank

حقایق جالب در مورد زندگی فرانسیس دریک

  1. در دهه ۱۵۶۰ فرانسیس دریک به عنوان دریاسالار کشتی جودیت، همراه عموزاده و  برده‌هایش به آفریقا سفر کرد و سپس برده‌ها را در اسپانیای جدید فروخت.
  2. در سال ۱۵۷۲ ملکه الیزابت اول به فرانسیس دریک ماموریت جنگی داد. او با خدمه زیادی به سمت پاناما حرکت کرد و در آنجا تشکیلات اسپانیایی‌ها را در هم کوبید. آنها در سال ۱۵۷۳ بازگشتند و پس از آن برای ادامه عملیات جنگی خود به آمریکای جنوبی رهسپار شدند.
  3. فرانسیس دریک در سال ۱۵۸۰ با مقادیر زیادی طلا و نقره به پلیموث بازگشت. ملکه در سال ۱۵۸۱ به او لقب شوالیه داد.
  4. در اواخر سال ۱۵۸۱ فرانسیس دریک به عضویت مجلس عوام در آمد
  5. فرانسیس دریک در سال ۱۵۸۱ شهردار پلیموث شد
  6. بین سالهای ۱۵۸۵ و ۱۵۸۶ روابط بین انگلیس و اسپانیا رو به وخامت گذاشت و اسپانیایی‌ها در سال ۱۵۸۸ به انگلیس حمله کردند. این حمله به دلیل موقعیت فرانسیس دریک به عنوان دریاسالار نیروی دریایی انگلیس و نقشه‌های جنگی‌اش ناکام ماند.
  7. فرانسیس دریک توسط ملکه الیزابت برای نابود کردن کشتی‌های اسپانیایی و کمک به شورشیان لیسبون علیه اسپانیا فرستاده شد. بیش از ۲۰ کشتی و دوازده هزار نفر از اعضای نیروی دریایی انگلیس در این حمله ناپدید شدند.
  8. ملکه الیزابت در سال ۱۵۹۵ فرانسیس دریک را دوباره به جنگ فرستاد اما او به اسهال خونی مبتلا شد و در ۲۸ ژانویه ۱۵۹۶ در ۵۵ سالگی بر اثر عوارض بیماری جان سپرد. تابوت او  که در نزدیکی پورتوبِلو در پاناما به خاک سپرده شد هیچ وقت پیدا نشد.
  9. نام مستعار فرانسیس دریک اژدها بود
  10.  شایعه شده بود که فیلیپ دوم، پادشاه اسپانیا، مبلغ ۲۲۰۰۰ دوکات بر سر سر فرانسیس دریک جایزه گذاشت که معادل تقریباً ۶.۵ میلیون دلار آمریکا است.
  11. فرانسیس دریک با مری نیومن در سال ۱۵۶۹ ازدواج کرد. همسرش در سال ۱۵۸۱ از دنیا رفت. او سپس در سال ۱۵۸۵ با الیزابت سایدنهام ازدواج کرد. آنها تا زمان مرگ فرانسیس با هم زندگی می‌کردند. فرانسیس فرزندی نداشت
  12.  نام فرانسیس دریک بر روی مکانهای زیادی گذاشته شده است از جمله پایگاه نیروی دریایی اچ‌ام اس، خلیج دریک، و جزیره دریک به همراه خیابانها، هتل، دبیرستان و کوهی به نام کوه فرانسیس دریک
  13. برنامه‌های تلویزیونی و فیلمهای زیادی با حضور شخصیت فرانسیس دریک ساخته شده از جمله دریک انگلیس ( ۱۹۳۵)، جناب فرانسیس دریک ( ۱۹۶۱) و سفر جاودانه کاپیتان دریک ( ۲۰۰۹)
  14. فرانسیس دریک قسمت اعظم ثروتش را از راه دزدیدن مردمان آفریقای غربی و فروش آنها به عنوان کالا به سایر کشورها به دست آورده بود.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید