تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۱۴ دانستنی از زندگی مری هیگینز کلارک

۱۴ دانستنی از زندگی مری هیگینز کلارک

مری هیگینز کلارک نویسنده‌ای آمریکایی است که بیشتر بخاطر رمان‌های پرفروش تعلیقی‌اش شناخته شده است. مری در ۲۴دسامبر ۱۹۲۷ به دنیا آمده است. او اولین شعرش را در هفت سالگی نوشت و پس از آن نمایشنامه‌هایی را برای اجرا توسط دوستانش می‌نوشت. مری هیگینز کلارک پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان مدتی به عنوان منشی و مهماندار هواپیما مشغول به کار بود. اولین داستان کوتاه وی در سال ۱۹۵۶ منتشر شد.  

۱-هنگامی که مری هیگینز کلارک نوجوان بود در هتلی به عنوان اپراتور سوئیچ‌برد کار می‌کرد و گه‌گاهی تماس‌های تلفنی تنسی ویلیامز را استراق‌سمع می‌کرد.

۲-مری در سال ۱۹۴۹ با وارن کلارک ازدواج کرد. اینجا بود که از شغلش به عنوان مهماندار هواپیما استعفا داد(پرواز کردن را دوست نداشت) و مشغول تحصیل در دوره‌های آموزش نوشتن در دانشگاه نیویورک شد.

۳- اولین داستان کوتاه مری هیگینز کلارک در سال ۱۹۵۶ در مجله‌ای به چاپ رسید. این داستان در طی ۶ سال توسط جاهای گوناگون رد شده بود. او به خاطر چاپ این داستان ۱۰۰ دلار دریافت کرد.  

۴- مری و همسرش ‌پنج فرزند داشتند. وارن در سال ۱۹۶۴ درگذشت‌.

۵- مری پس از درگذشت شوهرش مشغول نوشتن نمایشنامه‌های رادیویی شد‌ تا بتواند خرج زندگی‌شان را دربیاورد.

۶-پس از مدتی مدیر برنامه‌های مری او را تشویق به نوشتن رمان کرد چرا که نوشتن نمایشنامه‌های رادیویی و داستان کوتاه چندان درآمدی نداشت.

۷-اولین رمان مری هیگینز کلارک تحت نام در آرزوی بهشت در سال ۱۹۶۸ منتشر شد. این رمان کتابی در مورد جرج واشنگتن بود.

blank

۸-مری در سال ۱۹۷۱ وارد دانشگاه شد تا الگوی تحصیلی خوبی برای فرزندانش باشد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی فلسفه اخذ نمود.

۹-تمام فرزندان مری در عرصه‌های گوناگون به موفقیت رسیدند، از جمله  دختر او کارول که جا پای مادر گذاشت.

۱۰-دومین رمان مری کلارک به نام بچه‌ها کجایند در سال ۱۹۵۷ منتشر شد و آن‌چنان موفق و پرفروش بود که دشواری‌های مالی او به اتمام رسیدند.

۱۱-مری هیگینز کلارک در سال ۱۹۷۸ با ریموند پلوتز ازدواج کرد اما این ازدواج در سال ۱۹۸۶ از سوی مری فسخ شد. پس از آن در سال ۱۸۹۶ با جان. جی کانهینی ازدواج کرد که این ازدواج هم تا سال ۲۰۱۸ دوام داشت.  

blank

۱۲- از بسیاری از رمان‌های مری هیگینز کلارک اقتباس سینمایی شده است.

۱۳- او تا به حال ۱۸ دکتری افتخاری دریافت نموده است.

۱۴- مری هیگینز کلارک که به ملکه‌ی تعلیق مشهور است، سرانجام در ۳۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۰ در سن ۹۲ سالگی از دنیا رفت.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید