تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۱۲ دانستنی جالب از زندگی دی.اچ.لارنس

۱۲ دانستنی جالب از زندگی دی.اچ.لارنس

دی.اچ.لارنس ، با نام کامل دیوید هربرت لارنس، نویسنده‌ای انگلیسی است که در ۱۱ سپتامبر ۱۸۸۵ به دنیا آمده و بیشتر به خاطر رمان عاشق خانم چترلی شناخته شده‌است. او در جوانی به بیماری ذات‎‌الریه مبتلا شد اما علاقه‌اش به کتاب خواندن باعث شد که در حین بهبود دوستانی پیدا کند و بعدتر مدرک تدریس کسب کند. در سال ۱۹۰۷ او برنده‌ی یک مسابقه‌ی داستان کوتاه شد و همین مسئله نقطه‌ی شروعی برای حرفه‌ی نویسندگی‌اش بود.

انتشارات مجید بیورگاهی کوتاهی از زندگی پر فراز و نشیب دی.اچ.لارنس برای طرفداران او آماده کرده‌است.

۱_ بعد از برنده شدن در مسابقه، دی.اچ.لارنس از ایست‌وود به لندن نقل مکان کرد و به نوشتن ادامه داد. علاقه نشان دادن افراد به نوشته‌هایش، به او انگیزه‌ی ادامه داد.

۲_ اولین کتاب دی.اچ.لارنس به نام طاووس سفید در سال ۱۹۱۰ منتشر شد. اندکی پس از انتشار این کتاب مادرش درگذشت و این مسئله بسیاری روی او اثر گذاشت.

۳_ دومین رمانش با نام عهدشکن در سال ۱۹۱۲ منتشر شد.

۴_ دی.اچ.لارنس از یکی از دوستان قدیمی دوران دانشگاهش به نام Louis Burrows خواستگاری کرد اما خیلی زود ملاقاتی با همسر یکی از اساتید قدیمی‌اش به نام Frida von Richthofen داشت و عاشق او شد.

۵_ لارنس نامزدی‌اش را بهم زد و از فریدا خواست که با او فرار کند. آنها به آلمان و سپس به ایتالیا سفر کردند و او در این حین همچنان می‌نوشت.

۶_ اولین نمایشنامه‌ی دی.اچ.لارنس با نام Daughter-in-low در سال ۱۹۱۲ منتشر شد و در سال ۱۹۱۳ کتاب شعری منتشر کرد.

۷_ دی.اچ.لارنس و فریدا در ۱۳ جولای ۱۹۱۴ با هم ازدواج کردند.

۸_ در سال ۱۹۱۵ کتاب The Rainbow را به چاپ رساند اما به دلیل محتوای جنسی آن مورد پذیرش قرار نگرفت.

۹_ در طی جنگ جهانی دوم، دی.اچ.لارنس و همسر آلمانی‌اش از کورنوال تبعید شدند و برای همین موضوع مدام در سفر بودند. در طی این مدت، او ۴ کتاب شعر دیگر چاپ کرد.

۱۰_ او کتاب عاشق خانم چترلی را در سال ۱۹۲۸ در ایتالیا چاپ کرد، اما به دلیل محتوای گرافیکی جنسی‌اش تا سال ۱۹۵۸ در امریکا ممنوع بود. این کتاب تا سال ۱۹۶۰ هم در انگلستان ممنوع بود.

۱۱_ اگرچه او را در طول زندگی‌اش نویسنده‌ای ناپخته می‌دانستند، اما در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان مدرنیست قرن ۲۰ شناخته می‌شود.

۱۲_ از دی.اچ.لارنس نقل شده: “اگر در جهان انقدر دروغ نمی‌بود…. من اصلا دست به قلم نمی‌شدم.”

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید