تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۱۲ توصیه رد بردبری به نویسندگان جوان

۱۲ توصیه ری بردبری به نویسندگان جوان

ری بردبری نویسنده و شاعر آمریکایی است که در ایران بیشتر به خاطر کتاب فارنهایت 451 شناخته شده‌است. از آنجایی که او نویسنده‌ای پرکار و با تجربه است، در این مطلب قصد داریم 12 توصیه‌ی او به نویسندگان جوان را عنوان کنیم تا شاید برای هر کس که رویای نویسنده شدن را در سر می‌پروراند، راهگشا باشند.

1_ با نوشتن رمان شروع نکنید؛ رمان نوشتن بیش از حد زمان می‌برد. حرفه‌ی نویسندگی را در ابتدا با نوشتن داستان‌های کوتاه آغاز کنید، حتی شده یک داستان در هفته. به مدت یک سال این کار را انجام دهید. به هر حال نمی‌شود که پشت سر هم 52 داستان بد بنویسید و بالاخره چندتایی از آنها خوب از آب در می‌آیند. برد بری اولین رمانش را در 30 سالگی نوشت.

2_ شاید دوستشان داشته باشید اما نمی‌توانید مثل آنها باشید؛ این نکته را وقتی سعی داشتید خودآگاه یا ناخودآگاه از نویسنده‌ی مورد علاقه‌تان تقلید کنید به خاطر داشته باشید.

3_ داستان‌های کوتاه با کیفیت را بررسی کنید؛ مثلا آثار رولد دال، گی دو موپاسان، نایجل نیل و جان کالیر.

4_ مغزتان را پر کنید؛ برای اینکه ذهن‌تان پر از اطلاعات -مخصوصا استعاره‌ها- باشد، بردبری توصیه می‌کند که قبل از خواب یک داستان کوتاه، یک شعر یا یک مقاله بخوانید. مقاله هم حتما نباید در مورد یک موضوع خاص باشد و می‌توانید در زمینه‌ی موضوعات متنوعی از جمله باستان شناسی، جانورشناسی، زیست شناسی، فلسفه، سیاست و ادبیات به مطالعه بپردازید. بعد از این همه خواندن، مغزتان پر از اطلاعات و ایده خواهدبود.

5_ دوستانی که به شما باور ندارند را کنار بگذارید؛ آیا رویاهای نویسندگی شما را مسخره می‌کنند؟ بی‌معطلی رابطه‌تان را با آنها کم کنید.

6_ در کتابخانه زندگی کنید؛ وسایل الکترونیکی را رها کنید. تا جایی که می‌توانید با نوشته‌ها سر و کله بزنید.

7_ از فیلم خوب دیدن غافل نشوید.

8_ با خوشحالی بنویسید؛ در ذهن بردبری نوشتن کاری جدی نیست. باید از نوشتن داستان‌تان لذت ببرید و برایتان به شکل کار نباشد.

9_ برنامه‌ای برای پول درآوردن نریزید؛ بردبری و همسرش تا قبل از 37 سالگی حتی ماشین هم نداشتند.

10_ ده چیزی که دوست دارید و ده چیزی که از آنها متنفرید را لیست کنید؛ سپس در مورد چیزهایی که دوست دارید بنویسید و بقیه را کنار بگذارید.

11_ هرچیزی که به ذهن‌تان می‌رسد را بنویسید؛ او برای از بین نرفتن خلاقیت ” تداعی کلمات” را توصیه می‌کند. چون شما نمی‌دانید چه در ذهن‌تان است، تا زمانیکه آن را آزمایش کنید.

12_ به خاطر داشته باشید که شما در نوشتن به دنبال این هستید که بعدا یک نفر بیاید و به شما بگوید که “من به خاطر کاری که انجام میدی از شما خوشم میاد”.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping