تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۱۰ دانستنی از زندگی دین کونتز ، نویسنده ژانر تعلیق

۱۰ دانستنی از زندگی دین کونتز ، نویسنده ژانر تعلیق

دین کونتز از رمان‌نویسان پرفروش آمریکایی است که در 9 جولای 1945 به دنیا آمد. او در کودکی به خاطر اعتیاد پدرش به مشروبات الکلی متحمل رنج و آزار بسیاری شد، اما مادرش با ایستادن در برابر همسرش به او درس شجاعت داد. گفته می‌شود که این مسائل در نوشته‌هایش تاثیرگذار بود. زمانی که دین کونتز مشغول به تحصیل در دانشگاه بود، برنده‌ی جایزه‌ی مجله‌ی Atlantic Monthly و پس از فارغ‌التحصیلی در سال 1967 شروع به کار به عنوان معلم نمود. دین کونتز اولین رمانش به نام Star Questرا در وقت آزادش نوشت. این کتاب در سال 1968 منتشر شده و استعداد نویسندگی‌اش از همین‌جا شکوفا شد.

انتشارات مجید ۱۰ دانستنی از زندگی دین کونتز ، نویسنده ژانرهای تخیلی و تعلیق را برای شما دوستداران رمان آماده کرده است.

1_ دین کونتز در سال 1966 با Gerda Ann Cerra ازدواج کرد.

2_ همسرش به مدت 5 سال او را حمایت مالی کرد تا بتواند بر نویسندگی تمرکز کند. قرارشان این بود که اگر حرفه‌ی نویسندگی‌اش جواب نداد سر شغل خودش برگردد که خوشبختانه جواب داد.

3_ دین کونتر آثارش را با اسامی مستعار زیادی منتشر نموده است.

4_ دین کونتر نه تنها رمان، بلکه داستان کوتاه، شعرو نمایشنامه هم می‌نویسد.

5_ دین کونتر در ژانرهای مختلفی همچون هیجان‌انگیز، وحشت، تخیلی، تعلیق و علمی تخیلی می‌نویسد.

6_ دین کونتز یک قسمت از برنامه‌ی تلویزیونی CHIPs را نوشت که باعث شد به او پیشنهاد نوشتن برای بقیه‌ی قسمت‌های این برنامه را هم بدهند، اما  او این پیشنهاد را به خاطر تمرکز روی رمان‌هایش رد کرد.

7_ اولین رمان پرفروش دین، بذر شیطان نام داشت، رمانی ترسناک و علمی تخیلی که در سال 1973 چاپ شد. او بعدا کتاب را بازنویسی کرده و دوباره در سال 1997 منتشر کرد. پایه و اساس داستان هر دو کتاب یکی هستند  اما از دیدهای مختلف نوشته شده‌اند. فیلمی براساس همین رمان در سال 1997 ساخته و پخش شد.

8_ دین کونتز علاوه بر کتاب‌های تخیلی، کتاب‌های غیرتخیلی همچون چطور کتاب‌های تخیلی پرفروش بنویسیم (1981) و شیوه‌ی نگارش داستان‌های تخیلی محبوب (1972)، نوشته است.

9_ دین کونتز بیش از 100 کتاب به چاپ رسانده که بسیاری از آنها در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز هستند.

10_ وی به خاطر نوشته‌هایش جوایز متعددی را از آن خود کرده. آثار او به بیش از 38 زبان ترجمه شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping