تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
کریستوفر مارلو، نویسنده‌ای که در جوانی کشته شده

کریستوفر مارلو، نویسنده‌ای که در جوانی کشته شده

کریستوفر مارلو یکی از نویسندگان دوران ملکه الیزابت است که آثارش روی نوشته‌های ویلیام شکسپیر و نسلهای بعد از او تاثیر گذاشت. تاریخ دقیق تولد او مشخص نیست اما در کانتربری انگلیس متولد شد. کریستوفر در مدرسه شاهی در کانتربری و دانشکده کورپوس کریستی در کمبریج تحصیل کرد و در سال 1584 مدرک لیسانس هنر خود را دریافت کرد. در سال 1587 فوق لیسانس هنرش را گرفت. او در زمان حیاتش یکی از مأموران سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا بود.

حقایق جالب در مورد زندگی کریستوفر مارلو

  1. کریستوفر مارلو تنها دو ماه قبل از ویلیام شکسپیر تعمید داده شد
  2. این گمانه زنی که کریستوفر مارلو به عنوان مأمور مخفی کار می‌کرد، هنگامی اوج گرفت که شورای خصوصی مطمئن شد که او  مدرک کارشناسی ارشد هنر خود را  بر اساس کار نامشخص دولتی‌اش دریافت کرده است، و این گمانه در نامه‌ای که شورای خصوصی از طرف کریستوفر به کمبریج ارسال کرده بود، مشهود است.
  3. کریستوفر هنگام تحصیل در کمبریج بیش از حد مجاز غیبت داشت. همچنین پول زیادی را صرف غذا و نوشیدنی می‌کرد. این واقعیت که او با بورسیه وارد دانشگاه شده بود نشان از داشتن منبع درامد مخفی دارد.
  4. کریستوفر بعد از فارغ التحصیلی از کمبریج به لندن نقل مکان کرد و به صورت تمام وقت مشغول نویسندگی شد
  5. کریستوفر بعد از نقل مکان به لندن چند نمایشنامه نوشت. اولین نمایشنامه او دیدو، شهبانوی کارتاژ بود. این نمایشنامه در سال 1594 منتشر شد اما بین سالهای 1587 و 1593 توسط جمعی از پسران بازیگر به نام فرزندان کلیسا اجرا شد.
  6. دومین نمایشنامه کریستوفر تامبرلین کبیر بود. این نمایش اولین نمایش او بود که به طور منظم در لندن روی صحنه می‌رفت و تئاتر  دوران الیزابتی را وارد مرحله بلوغ خود کرد.
  7. تامبرلین کبیر نمایشنامه‌ای دو پرده‌ای بود و قرار بود پرده آخر آن در زمان زنده بودن کریستوفر منتشر شود.
  8. از دیگر نمایشنامه‌های کریستوفر میتوان به یهودی مالت، دکتر فاستوس، ادوارد دوم، و کشتار پاریس اشاره کرد. ترتیب نوشتن این نمایشنامه قرنها موضوع بحث و بررسی بود.
  9. کریستوفر شعر نیز میسرود و اشعار شاعران رومی از جمله اووید و لوکانوس را ترجمه کرده بود.
  10. در روز بیستم می‌1593 کریستوفر به جرم بی دینی دستگیر شد. مجازات او سوزانده شدن بر روی تیر چوبی بود. او به جای آنکه زندانی یا شکنجه شود، به شرط آنکه هر روز به یک افسردادگاه گزارش دهد، ازاد شد.
  11. در 30 می‌1593 کریستوفر با اینگرام فرایزر، یکی دیگر از کارمندان سازمان اطلاعاتی دولت شام خورد. بعد از درگیری آن دو بر سر پرداخت صورت حساب، کریستوفر توسط اینگرام  با ضربات چاقو کشته شد. او در زمان مرگ 29 سال داشت.
  12. گمانه زنی‌هایی مبنی بر اینکه ملکه از چهار روز قبل دستور مرگ او را صادر کرده بود وجود دارد.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping