تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
کتاب مورد علاقه افراد موفق و ثروتمند دنیا چیست

کتاب مورد علاقه افراد موفق و ثروتمند دنیا چیست

موفق‌ترین و معروف‌ترین ثروتمندان دنیا هم به‌مانند بسیاری از انسان‌های دیگر، کتاب خواندن را حتماً جزو برنامه‌های خود قرار می‌دهند و حتی بر اهمیت این کار در رسیدن به موفقیت و ایده گرفتن تأکید می‌ورزند. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی کتاب‌هایی که مدیرعاملان و بنیان‌گذاران شرکت‌های معروف در دنیا آن‌ها را مطالعه کرده و خواندن­شان را به دیگران توصیه می‌کنند، بپردازیم.

جف بیزوس، بنیان‌گذار شرکت آمازون: بازمانده روز

blank

بیزوس در یکی از دیدارهایش اعلام کرد که او از رمان‌ها بیشتر از انواع دیگر کتاب که در آن‌ها به جنبه‌های واقعی مسائل پرداخته‌شده است، می‌آموزد. بیزوس رمان بقایای یک روز یا بازمانده روز، نوشته کازو ایشی گورو را به‌عنوان کتاب موردعلاقه خود معرفی کرده است. از این رمان فیلمی نیز با بازی آنتونی هاپکینز و اما تامسون ساخته‌شده است.

بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت: ناطور دشت

blank

گیتس می‌گوید که اولین بار این رمان را در دوران نوجوانی خوانده و از همان زمان به رمان موردعلاقه‌اش تبدیل‌شده است. این رمان به نوشته­‌ی جی.دی.سالینجر، در اوایل دهه­ی ۱۹۵۰ به چاپ رسید و به خاطر بررسی مسائلی همچون ناامیدی و انزوا در دوران نوجوانی، توانست توجه بسیاری از نوجوانان را به خود جلب کند.

استیو جابز، بنیان‌گذار شرکت اپل: معضلات یک مخترع

blank

کتاب معضلات یک مخترع نوشته‌­ی کلیتون کریستنسن است و جزو کتاب‌های اقتصادی جنجال‌برانگیز به شمار می‌آید که توانست نقدهای خوبی از سوی منتقدان دریافت کند.

تیم کوک، مدیر اجرایی شرکت اپل: رقابت با زمان

blank

کوک آن‌قدر طرفدار این کتاب است که به کارمندان خود یک نسخه از این کتاب اعطا کرد. تم اصلی این کتاب پیشرفت توسعه و حرکت روبه‌جلو داشتن است.

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک: زندگی­نامه‌­ی یک فقیر

blank

زاکربرگ این کتاب را که نوشته ۴ مؤلف است، در فهرست پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها قرار داده است. زندگی‌نامه‌­ی یک فقیر به زندگی افراد فقیر و نحوه­‌ی سرکردن آن‌ها با میانگین دو دلار در روز می‌پردازد.

ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا: بنجامین فرانکلین: زندگی آمریکایی

blank

این کتاب که زندگی‌نامه­‌ی بنجامین فرانکلین است، جزو کتاب‌های موردعلاقه­‌ی ماسک می‌باشد.

اندرا نیوری، مدیر اجرایی شرکت پپسی: راهی به سوی شخصیت

از نظر خانم نیوری این کتاب، کتابی است تأثیرگذار که به اهمیت شخصیت و آینده شغلی می‌پردازد.

ریچارد برانسون، بنیان‌گذار شرکت ویرجین: می‌دانم چرا پرنده محبوس آواز می‌خواند

blank

این میلیاردر انگلیسی، کتاب می‌دانم چرا پرنده­ی محبوس آواز می‌خواند را در فهرست پرخواننده‌ترین کتاب‌های وب‌سایت شخصی‌اش قرار داده است. گفتنی است که این کتاب موردعلاقه­ی بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز هست و از نظر او این کتاب اعجاب‌انگیز می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید