تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه یک منتقد غذا شوید

چگونه یک منتقد غذا شوید

اگر به غذا خوردن علاقه دارید، منتقد غذا شدن شغلی رویایی برای شما خواهد بود اما منتقد غذا بودن تنها به معنای رفتن به رستورانهای مجلل نیست. در زیر به نکاتی اشاره می‌کنیم که خوب است قبل از انتخاب شغل خود در این زمینه بیاموزید.

منتقد غذا کیست؟

منتقد غذا، کسی است که غذاها یا رستوران‌های خاصی را امتحان کرده و سپس در مورد تمام عناصر مرتبط با تجربه غذاخوری، اظهارنظر می‌کند. این بررسی‌های رستورانی اغلب شامل نظراتی در مورد کیفیت غذا، طعم، نحوه ارائه غذا، و همچنین فضای رستوران و خدمات ارائه شده توسط کارکنان می‌باشد. معمولاً از منتقدان غذا انتظار می‌رود که درباره باز شدن و بسته شدن رستوران‌ها بدانند و ممکن است زمان قابل توجهی را صرف جستجوی طعم‌های جدید کنند. روزنامه نگاری غذایی می‌تواند به صاحبان رستوران کمک کند تا محبوبیت خود را افزایش دهند، اما اگر استانداردهای خاصی رعایت نشود، می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد. به همین دلیل، منتقدان غذا اغلب ناشناس هستند.

blank

مهارتهای لازم برای منتقد غذا

  • مهارتهای نوشتاری و ارتباطی. مهارت‌های ارتباطی دقیق و نوشتن خلاقانه برای شغلی که مستلزم توصیف خوراکی هاست، ضروری است. نوشتن ضعیف یا نامشخص می‌تواند برای خوانندگان گیج کننده باشد و حتی می‌تواند آنها را از خواندن آثار شما منصرف کند. اینکه بتوانید نظر خود را به صورت داستانی جذاب درآورید می‌تواند به جذب خوانندگان کمک کند.
  • دانش غذایی. منتقدان غذا باید دانش زیادی در مورد طیف گسترده‌ای از غذاها، و سبک‌های آماده سازی و همچنین تفاوت بین رستوران معمولی و عالی داشته باشند. منتقدان غذا به طور کلی می‌دانند که کدام طعم‌ها و بافت‌ها مکمل یکدیگر هستند، اما در عین حال پذیرای تجربیات و طعم‌های جدید نیز می‌باشند .  
  •  بی طرفی: برای نویسندگان غذا مهم است که در مورد تجربه خود صادق باشند بدون اینکه اجازه دهند سایر مسائل شخصی بر روی بررسی آنها تأثیر بگذارد. تجربیات غذا خوردن ممکن است بسته به خلق و خوی شما، نوع روزی که سپری کرده‌اید، یا احساس خوبی که دارید – و همچنین عملکرد کارکنان رستوران در روز خاص بازدید متفاوت باشد. هنگام نوشتن در مورد غذا، مهم است که هر گونه احساسات بی ربط را کنار بگذارید و یک انتقاد عینی از غذا ارائه دهید. اکثر منتقدان غذا حداقل سه بار قبل از نوشتن نظرشان، از یک رستوران دیدن می‌کنند.
  • ناشناس بودن: منتقدان موفق مواد غذایی می‌دانند که چگونه محتاطانه رفتار کنند و توجه خود را به این واقعیت جلب نکنند که آنها داور هستند. نشان دادن چهره خود  در هنگام  نقد غذاها تجربه صادقانه‌ای برای شما به ارمغان نمی‌آورد، بنابراین برای منتقدان غذا مهم است که بدانند چگونه ناشناس حرکت کنند.

۴ نکته برای آنکه در زمینه نقد غذاها موفق شوید

  1. تحصیلات مرتبط داشته باشید. دریافت دیپلم دبیرستان و دریافت مدرک لیسانس در زمینه‌هایی مانند نویسندگی خلاق، روزنامه نگاری یا ارتباطات می‌تواند شانس شما را برای یافتن شغلی به عنوان منتقد غذا افزایش دهد. شما همچنین می‌توانید در یک مدرسه هنرهای آشپزی شرکت کنید تا دانش خود را در مورد غذاها و سبک‌های مختلف تهیه آنها گسترش دهید.
  2. تحقیق کنید. در مورد انتظارات مختلف و مهارت‌های مورد نیاز یک منتقد غذا تحقیق کنید و مطمئن شوید که با اصطلاحات آشپزی و شیوه‌های رستوران داری و همچنین صنعت رستوران به طور کلی آشنا هستید. سعی کنید طعم مواد مختلف را بچشید و خود را آگاه تر کنید. علاوه بر این، سایر منتقدان موفق و برتر غذا را جستجو کنید و با کار آنها و همچنین مسیر شغلی‌شان آشنا شوید.
  3. تجربه کاری بدست آورید . ممکن است بلافاصله شغل تمام وقتی در این زمینه پیدا نکنید اما میتوانید برای دوره کارآموزی اقدام کنید. با منتقدان غذا تماس بگیرید و ببینید که آیا هر یک از آنها به دنبال کارآموز هستند یا مایلند برخی از توصیه‌های خود را به اشتراک بگذارند. از طرف دیگر، برای نشریات دیجیتالی مختلف منتقد رستورانی شوید.
  4. آثار خود را منتشر کنید. اگر در یافتن شغلی به عنوان منتقد غذایی در یک نشریه مشکل دارید، می‌توانید وبلاگ یا وب سایت غذای خود را راه اندازی کرده و نظرات خود را در آنجا ارسال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید