تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه یک فصل را آغاز کنیم: ۵ شیوه برای جذب خواننده در هر فصل

چگونه یک فصل را آغاز کنیم: ۵ شیوه برای جذب خواننده در هر فصل

میلیونها شیوه مختلف برای شروع یک فصل وجود دارد. وقتی اولین پیش نویس کتابتان را آغاز می کنید، دانستن اینکه چه زمانی فصل جدیدی را شروع کنید، کاری طاقت فرسا به نظر می رسد. اما دانستن اینکه چطور فصل جدیدی را آغاز کنید، حتی مهمتر است. تسلط پیدا کردن بر روی این مهارت بر درگیر کردن خواننده با کتاب شما تاثیر می گذارد.

blank

۵ شیوه برای شروع یک فصل و درگیرکردن خوانندگان

چه اولین کتاب خود را مینویسید یا آخرین کتاب پرفروش خود را ، مقدمه های تاثیرگذار هر فصل میتواند در جذب خواننده و درگیر کردن آنها تا آخرین صفحه بسیار موثر باشد. در زیر به نکاتی برای شروع فصل جدید اشاره می کنیم:

  1. با اکشن شروع کنید. هر زمان که شک دارید، صحنه آغازگر فصل جدید را با اکشن شروع کنید. این ضرورتا به معنای آغاز با یک سکانس فرار و تعقیب هیجان انگیز یا نبردی دلهره آور نیست. بلکه به معنای استفاده از نوعی فعالیت در نقطه آغازین است. حتی اگر اکشن شامل پرداختن کاراکتر اصلی تان به کارهای روزمره اش  باشد، شروع کردن فصل با یک فعالیت، شیوه ای زنده و پویا برای جذب خواننده به دنیای کاراکتر و بیان اطلاعات روایی لازم است.
  2. زاویه دید جدیدی را امتحان کنید. وقتی لحن داستانیِ ثابتی را در فصل آغازین خود تثبیت میکنید، نقل مکان کردن به یک زاویه دید جدید در فصل بعدی شیوه ای برای غافلگیرکردن خواننده است. شامل کردن زوایای دید مختلف به عنوان بخشی از ساختار کلی فصل  به شما در معرفی کاراکترهای مجزا و به یادماندنی و فراهم کردن محمل روایی جدیدی برای پیش داستان و فضاسازی  کمک می کند. همچنین در تلاش برای تقلید از طرز بیان منحصربفرد یک کاراکتر، موقعیتی  را برای دقیق شدن روی واژگان و گویش شما بوجود می آورد. برخی از نویسندگان بسته به راوی فصل، طول آن را تغییر می دهند. شروع کردن فصل با یک زاویه دید جدید، شیوه ای هیجان انگیز برای در هم کوبیدن انتظارات خواننده و درگیر نگه داشتن اوست.
  3. اطلاعات جدیدی را فاش کنید. دادن اطلاعات جدید درباره کاراکتر اصلی یا داستان تان روشی جذاب برای شروع یک فصل است. ارائه جزییات جدید درباره یک کاراکتر درک خواننده را از آنها عمیقتر میکند و بعدا انگیزه های آنها را توضیح می دهد.
  4. جزییات حسی را وارد کنید. یکی از جذابترین شیوه ها برای جلب خواننده در ابتدای یک فصل جایگاه دادن به آنها است. این به معنای شامل کردن جزییاتی حسی  است که به آنها اجازه می دهد تا مناظر، اصوات، و بوهایی که قهرمان داستان تان تجربه می کند را تجربه کنند. به دنبال موقعیتهایی برای شروع فصل با جزییات دقیق در طول پروسه نوشتن باشید. همچنین شیوه ای موثر برای آغاز اولین فصل کتابتان  و ایجاد حس نزدیکی در آنها  و غرق کردن خواننده در دنیای داستان شماست.
  5. در طول زمان بپرید. پریدن از چارچوبهای زمانی روایی، ابزاری جذاب در فصلهای کتاب است. آغاز کردن یک فصل با پس نمایی، عمق بیشتری به پیش داستان کاراکترتان می افزاید و  زمینه بیشتری برای تصمیم گیری فعلی آنها فراهم می کند. یک روایت غیرخطی همچنین فرصتی را برای نوشتن در زمان های مختلف روایی فراهم می کند
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید