تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه یک داستان کوتاه را به رمان تبدیل کنیم

چگونه یک داستان کوتاه را به رمان تبدیل کنیم

گاهی اوقات یک داستان کوتاه قابلیت تبدیل شدن  به یک کتاب را دارد. اگر این طور است باید بدانید که چگونه نوشته خلاقه کوتاه خود را به یک رمان پرفروش تبدیل کنید

چگونه در هفت گام داستان کوتاه خود را به رمان تبدیل کنیم

  1. داستان خود را از نو بررسی کنید. آیا به نظر می‌رسد کاراکترهای شما میتوانند در دنیای واقعی وجود داشته باشند؟ آیا داستان اصلی شما جایی برای رشد دارد؟ آیا داستان شما قبلا به این شکل تعریف شده است؟ انگیزه کاراکترهای خود را بررسی کنید. آیا کار دیگری هست که آنها بخواهند انجام دهند و  در طول داستان به آن برسند؟ این سوالات به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید آیا عناصر داستان‌تان به اندازه کافی قوی هستند که تبدیل به یک رمان بلند شوند.
  2. در ایده اولیه داستان کنکاش کنید. درست همانطور که برای نوشتن اولین پیش نویس خود ایده پردازی کردید برای گسترش داستان خود نیز همین کار را تکرار کنید. اما این بار به دنبال راههایی باشید تا داستانی که خلق کرده‌اید را بال و پر دهید. چه داستان خوب دیگری را از همین زاویه دید میتوانید تعریف کنید؟ آیا ایده اولیه شما بهترین داستانی است که دارید؟ به خطوط داستانی دیگری که میتوانید به داستان فعلی اضافه کنید، فکر کنید.
  3. کاراکترهای جدید خلق کنید. تنها کاراکترهای جدیدی را به داستان اضافه کنید که به نظر می‌رسد به داستان متعلقند. در پیش داستان کاراکترهای فعلی کندوکاو کنید تا لحظه‌ای را بیابید که میتواند منجر به معرفی یک کاراکتر جدید شود. آیا کاراکتر دوست یا خواهر و برادری دارد که پیشتر معرفی شده است؟ آیا کاراکتر اصلی معلمی با یک داستان شخصی داشته که بتواند در اعماق لایه‌های داستان اضافه شود؟ کاراکترهای جدید باید با دنیایی که خلق کرده‌اید همخوانی داشته باشند. لازم نیست حتما دوست یا اقوام کاراکترهای موجود باشند اما داستان شخصی آنها باید منجر به پیشبرد داستان رمان شود.
  4. صحنه‌های موجود را افزایش دهید. آیا صحنه‌های شما پویا هستند؟ آیا با گذشت زمان عوض می‌شوند؟ آیا توسط آب و هوا یا عناصر دیگر تغییر می‌کنند؟ آگاهی از نحوه عملکرد صحنه‌های داستان به شما کمک می‌کند که چطور آن را گسترش دهید. به دنیای خود نگاه کنید و ببینید کدام لوکیشن‌ها داستانی ناگفته دارند. آشنا شدن با زیر و روی دنیایی که ساخته‌اید در زمان تبدیل داستان به رمان بسیار به شما کمک می‌کنند.
  5. زیرداستانهای بیشتری اضافه کنید. در بین قوسهای کاراکتری خود جستجو کنید تا فضایی برای افزودن زیرداستان پیدا کنید. داستان زندگی فعالترین کاراکترهای خود را بازبینی کنید و ببینید آیا دیدگاه منحصربفردی دارند یا نه. آیا آنها خاطره خاصی دارند که میتواند هویت آنها را آشکار کند؟ برای کاراکترهای خود چالش بگذارید و ببینید چه زیرداستانهایی از دل آن بیرون می‌آید. با سختتر کردن انتخابها و شدیدتر کردن عواقب آن، میتوانید عمق بیشتری به داستان کوتاه خود بدهید و آن را تبدیل به رمان کنید.
  6.  از پایان داستان فراتر بروید. لازم نیست پایان داستان کوتاه شما پایان کتابتان باشد. میتواند تنها پایان فصل اول باشد. به عواقب احتمالی یا آشکارسازی‌های غیرمنتظره‌ای فکر کنید ممکن است در نتیجه عملکرد کاراکترها در انتهای داستان بوجود آمده باشد. بررسی کنید که کاراکترهایتان بعد از نتیجه گیری به کدام سو می‌روند. یکسال دیگر چه اتفاقی برایشان می‌افتد؟ این اتفاقات ممکن است با پیشرفت داستان تغییر کنند اما مهم است که یک ایده کلی از روند حرکت عناصر داستان داشته باشید.
  7. پیش نویس اولیه تهیه کنید. اگر فکر می‌کنید داستان کوتاهتان پتانسیل تبدیل شدن به یک رمان را دارد، شروع به نوشتن پیش نویس اولیه کنید و ببینید آیا کاراکترها، دنیا و ساختار داستان‌تان قابلیت رشد و گسترش دارند یا نه. گاهی اوقات نویسنده نمی‌داند که داستان عالی دیگری در نوشته او پنهان است، و در حین روند نوشتن رمان ممکن است نکات و گزینه‌هایی برای گسترش آن کشف کند
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping