تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه یک داستان غم انگیز بنویسیم

چگونه یک داستان غم انگیز بنویسیم

چه در حال نوشتن داستان کوتاهی باشید یا کتابی بلند، در برهه‌ای باید احساسات عمیق انسانی را دخیل کنید: مثلا در یک صحنه مرگ، یا وقتی که کاراکترهای اصلی برای اولین بار عشق خود را به همدیگر ابراز می‌کنند. چند ترفند برای دریافت واکنشهای عاطفی از جانب خوانندگان وجود دارد.

۶ نکته برای برانگیختن احساسات در نوشته

  1. به احساسات خود تلنگر بزنید. باید به خاطر داشته باشید که احساسات درون شماست – تنها کافی است به آن دست پیدا کنید و روی کاغذ بیاورید. میتوانید با انجام تمرینهایی که احساسات شما را به غلیان در می‌آورند و سپس وارد کردن آن احساسات به درون وضعیت احساسی کاراکترهایتان این کار را انجام دهید. یا شاید خودتان را غرق در کاراکترتان بیابید و از پیش داستانهای آنها برای ارتباط پیدا کردن با احساساتشان استفاده کنید.
  2. تفاوت بین احساس گرایی و حقیقت را بدانید. برای آنکه به شکل موفقیت آمیزی مقاله یا رمان خود را غنی کنید باید تفاوت بین احساس گرایی و حقیقت را بدانید. احساس گرایی دغل بازانه است. به بیان ساده روشی برای بروز احساسات است بدون آنکه فرد را برانگیزد. ناراحتی و غم باید حقیقی باشد. بنابراین باید این حقیقی بودن را در صحنه‌های احساسی خود وارد کنید. بر وسوسه خود برای شلوغ کاری کردن غلبه کنید.
  3. جایی برای غافلگیر شدن توسط جزییات خاص بگذارید. این گونه است که احساسات واقعی را خلق می‌کنید که با ارتعاشات خواننده‌تان هماهنگ است بخصوص که اگر در این زمینه به جای تعریف کردن نشان دهید. گاهی اوقات موضوعی کوچک بهتر از رویدادها یا توصیفات عظیم و نمایشی میتواند احساسات خواننده را تحریک کند بخصوص اگر آنها تا کنون با پیش داستان کاراکترهایتان آشنا شده باشند.
  4. احساسات قوی را با لحظات معمولی ادغام کنید. سعی کنید در مورد لحظات روزمره و معمولی احساسات عمیق بکار ببرید. بدین ترتیب میتوانید احساسات شدید را برجسته تر نشان دهید و از بار اغراق آمیز نوشته احساسی‌تان بکاهید.
  5. از پیش داستان برای افزایش تاثیرگذاری آن استفاده کنید. اگر تاریخچه کاراکترهایتان را نشان دهید، میتواند باعث ایجاد یک واکنش عاطفی نسبت به اعمال، گفتار یا زبان بدنی عادی آنها شود.   همگام کردن یک رویداد غم انگیز با پیش داستان میتواند نقطه اوج داستان را شدیدتر کند.
  6. از لحظات غم انگیز برای رشد بیشتر کاراکتر استفاده کنید. یادتان باشد که کاراکترهای شما در حال طی کردن سفری هستند. شما تنها بخش کوچکی از آن سفر را به روی کاغذ می‌آورید. اما کاراکترهای شما نیاز به رشد و تغییر دارند. تجربیات عاطفی سخت کاراکترهایتان را می‌سازد بنابراین صحنه‌های احساسی شدید را به گونه‌ای در تمام داستان بیاورید که برای کاراکترها و مضمون داستان واقعی به نظر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping