تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه یک داستان شش کلمه ای به یادماندنی بنویسیم

چگونه یک داستان شش کلمه ای به یادماندنی بنویسیم

داستان شش کلمه ای مانند سایر اشکال داستان کوتاه یا داستانک ها، به خواننده اجازه می دهد کل داستان را در یک لحظه متوجه شود.

داستان شش کلمه ای چیست؟

داستان شش کلمه ای داستانی است که در شش کلمه روایت می شود. داستانی کوتاه است که میتواند مضامین حسی داستانهای بلند از خنده دار تا دراماتیک و ناراحت کننده  تا ترسناک را داشته باشد. در حالی که این داستان های سریع شروع، میانه و پایان کلاسیک یک داستانی سنتی را ندارند،  با استفاده از فاعل و فعل خواننده را متوجه اتفاقی که افتاده می سازد.

چگونه داستان شش کلمه ای بنویسیم

داستانهای شش کلمه ای میتوانند بسیار جذاب باشند. وقتی در این هنر تسلط پیدا کردید، سعی کنید برخی از داستانها کوتاه  خود را به داستان بلند تبدیل کنید.

  1. ساختار داستانی ساده ای داشته باشید. این قالب داستانی کوتاه باید دارای تعارض باشد  یا نمایشی تعارض گونه با استفاده از کلمات مهیج باشد. همچنین باید فعل و فاعل داشته باشد تا به آن حرکت و پویایی بدهد. و در آخر اینکه داستان شش کلمه ای باید وضوح داشته باشد.
  2. قوس روایی کوچکی داشته باشید. کلید موفقیت در نوشتن داستان شش کلمه ای گرفتن ایده اصلی، غربال کردن بیشتر کلمات آن و بیرون دادن آگاهی دهنده ترین کلمات برای بیان داستان است.
  3. خواننده را ترغیب کنید تا جای خالی را پر کند. شما با شش کلمه میتوانید داستانی قدرتمند خلق کنید که احساسات خواننده را تحریک کند. نیمی از داستان شما باید نگفته باقی بماند. با داستان شش کلمه ای خود ذهن خواننده را به کار بگیرید تا جاهای خالی را با داستانی بزرگتر پر کند و به آنها حس خواندن یک داستان کامل را بدهید.
  4. کلمات خود را به دقت انتخاب کنید. شما با داشتن شش کلمه ، فضایی برای هدر دادن با کلمات ضعیف ندارید. کلماتی را انتخاب کنید که معنا و هدف دارند و داستان شما را به جلو می برند.عبارات را کوتاه کنید و برای فعل و اسم جا بگذارید. از علایم نگارشی استفاده کنید مانند ویرگول و خط فاصله تا بدون نیاز به حروف ربط عبارات مختلف را به هم وصل کنید.
  5. داستان خودتان را بنویسید. از زندگی شخصی خود الهام بگیرید و شرح حالی کوچک بنویسید. سعی کنید به یک لحظه محوری فکر و آن را در شش کلمه خلاصه کنید به طوری که تجربه شما را با دقت خلاصه کرده و احساساتتان  را منتقل  کند.
  6. داستان خود را ارسال کنید. داستانهای شش کلمه ای در وبسایتهایی چون Tumblr و Reddit بسیار پرطرفدارند و کاربران داستان های خود را در این وبسایتها ارسال می کنند. حتی برخی از آنها منتشر شده اند. هر زمان که داستان شش کلمه ای خوبی نوشتید آن را در یک سایت معتبر با دیگران به اشتراک بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping