تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه یک بیانیه پایان‌نامه قوی بنویسیم

چگونه یک بیانیه پایان‌نامه قوی بنویسیم

بیانیه پایان‌نامه یک اثر نوشتاری را تعریف می‌کند. اگر برای مقاله استدلالی یا آکادمیک خود بیانیه پایان‌نامه منسجمی بنویسید، برای خودتان به عنوان نویسنده و مخاطبان، اهدافتان را مشخص می‌کنید.

بیانیه پایان‌نامه چیست؟

بیانیه پایان‌نامه خلاصه‌ای از مقاله‌ای آکادمیک، توصیفی یا استدلالی است. بیانیه پایان‌نامه خوب مانند نقشه راه عمل می‌کند. اهداف اصلی مقاله را در یک یا دو جمله خلاصه می‌کند و مابقی مقاله صرف تقویت آن نکات می‌شوند.

در مقالات کوتاه، بیانیه پایان‌نامه معمولا در قسمت مقدمه آورده می‌شود. میتواند اولین جمله از مقاله باشد یا در انتهای پاراگراف اول بیاید. در مقالات تحقیقاتی طولانی تر و کتابها بیانیه پایان‌نامه ممکن است در انتها آورده شود. اما بیشتر در فصل اول می‌آید.   

چگونه یک بیانیه پایان‌نامه قوی بنویسیم

بیانیه پایان‌نامه قوی فرایند مقاله‌نویسی را هدایت می‌کند. به مرور زمان با تمرین میتوانید بیانیه پایان‌نامه منسجمی برای مقالات استدلالی، توصیفی و تحلیلی بنویسید.

  • قبل از نوشتن طوفان فکری به پا کنید. اگر دفاع از  بیانیه پایان‌نامه محرک شما سخت باشد، فایده چندانی نخواهد داشت. موقع نوشتن بیانیه پایان نامه، به پاراگرافهای اصلی‌ای که برای دفاع از آن باید بنویسید فکر کنید. مثالهای نقض را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید میتوانید از پایان‌نامه خود در برابر آنها دفاع کنید.
  • به یک سوال خاص پاسخ دهید. به پایان‌نامه خود به چشم پاسخی به یک سوال مهم فکر کنید. بیانیه پایان‌نامه شما باید به خواننده ثابت کند مقاله شما ارزش خواندن دارد .
  • خلاصه بنویسید. اکثر بیانیه‌های پایان‌نامه قوی در یک جمله خلاصه می‌شوند. بیانیه پایان‌نامه چند جمله‌ای ممکن است مناسب باشد اما مراقب باشید زیاد در استدلال کردن پیش نروید. سایر قسمتهای مقاله شما به این هدف اختصاص دارد.
  • مدل قطب و اقماری را تجسم کنید. به پایان‌نامه خود به چشم قطب اصلی مقاله‌تان نگاه کنید. پاراگرافهای اصلی اقمار پایان‌نامه شما هستند و جملات موضوعی پیچهایی که هر قمر را به قطب متصل می‌کند.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping