تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه کتاب‌های صوتی با نسخه‌ها، راوی‌ها و محتواهای مختلف را انتخاب کنیم

چگونه کتاب‌های صوتی با نسخه‌ها، راوی‌ها و محتواهای مختلف را انتخاب کنیم

کتابهای صوتی، کتاب خواندن ما را بسیار راحتتر کرده‌اند. با اینکه برخی از کتابهای صوتی از نسخه‌های چاپی خود گرانترند، در برخی سایتهای اینترنتی میتوانید آنها را با قیمتی ارزانتر یا مجانی پیدا کنید. گاهی ممکن است با نسخه‌های متفاوتی از یک کتاب صوتی روبه رو شوید. در زیر به چند نکته برای انتخاب نسخه مناسب یک کتاب صوتی اشاره می‌کنیم:

چرا برخی از کتابهای صوتی راویان متفاوت یا یکسانی دارند

برای عنوانهای جدیدتر، بدان دلیل است که برخی از ناشرانِ کتابهای صوتی، دارای حقوقی با همین عنوان هستند.  همچنین مواردی وجود دارد که یک کتاب صوتی تنها در همان کشوری که حق فروش دارد، منتشر می‌شود. اساسا همه این موارد به توافقنامه‌ای که در قرارداد آمده برمیگردد.

در مورد کتابهای حوزه عمومی، از آنجایی که هیچ کس دارای حق انحصاری چاپ آنها نیست، ناشراتی صوتی میتوانند راوی خاص خود را برای یک کتاب  انتخاب کنند.

blank

انتخاب بهترین راوی

اگر نسبت به انتخاب نسخه مناسب مطمئن نیستید، میتوانید به یک نمونه از آن گوش دهید و ببینید آیا  عملکرد راوی را دوست دارید یا خیر. راوی میتواند موجب موفقیت یا شکست یک کتاب صوتی شود. یک کتاب جالب ممکن است توسط راوی‌ای که نمیداند چطور به شکلی موثر کاراکترها را نشان دهد، سرعت داستان را تنظیم و لحن مناسبی را انتخاب کند،  ویران شود.  

به قیمت توجه کنید

عامل دیگری که در انتخاب به شما کمک می‌کند قیمت است. برخی از نسخه‌های کتاب صوتی با راوی یکسان در یک بازار می‌توانند قیمت‌های مختلفی داشته باشند.

به ناشر توجه کنید

ممکن است کمی سخت باشد اما میتوانید به ناشر کتاب نیز توجه کنید. اگر ناشری مورد اعتماد شماست، – مانند ناشران مستقل – کتاب را تهیه کنید

وجود محتوای جایزه

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده وجود محتوای اضافی  مانند سوالات مطرح شده در باشگاه کتاب، فصل یا داستان جایزه، مصاحبه‌های پشت صحنه و غیره است  که در انتهای کتاب صوتی یا یک فایل پی دی اف ضمیمه آورده می‌شود. اگر دو کتاب کلاسیک با یک عنوان در فروشگاه کتاب صوتی به فروش میرسند کتابی که موارد اضافه تری دارد جذابتر است.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید