تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه پست وبلاگی جذاب بنویسیم

چگونه پست وبلاگی جذاب بنویسیم

نوشتن یک پست وبلاگی بی نقص به معنای نوشتن چند صد کلمه و آپلود کردن آن بر روی وبسایت نیست. وبلاگ نویسی یک هنر جذاب و سرگرم کننده است و باید به گونه‌ای برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شود که ترافیک مناسبی را به سمت آن روانه کند. اگر میخواهید پستی تهیه کنید که ترافیک وبلاگ شما را زیاد کند، و باعث شود مردم آن را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، باید از یک فرمول تبعیت کنید. چه عاملی یک پست وبلاگی را بهتر از سایر پستها می‌کند؟ در زیر به چند عامل اشاره می‌کنیم:

  • عنوان اصلی و فرعی جذاب
  • تصاویر جالب و مرتبط
  • بهینه سازی موتورهای جستجوگر
  • اطلاعات مفید و واقعی

در زیر به چند دستور العمل برای نوشتن پست وبلاگی اشاره می‌کنیم:

  • ایده یا عنوان فوق العاده جذاب و منحصربفردی پیدا کنید

وقتی مردم به دنبال اطلاعات می‌گردند دوست ندارند یک پست وبلاگی را بارها و بارها بخوانند. پس چگونه میتوانید پست وبلاگی متفاوتی بنویسید؟ باید وارد جزییات شوید. مثلا اگر میخواهید درباره این موضوع بنویسید که چگونه موهای خود را آب رسانی کنید، نباید عنوان « چگونه موهای خود را آبرسانی کنیم » را انتخاب کنید. این ایده بسیار کلی است و مردم از روی آن رد می‌شوند. به علاوه هزاران پست وبلاگی با این مضمون وجود دارد. در عوض ایده‌ای تازه ارائه کنید. بدین منظور باید ایده کلی را به ایده‌های جزیی تر محدود کنید مثل اینکه « چگونه موی خود را با پنج ماده طبیعی در آشپزخانه آب رسانی کنیم ». با این ایده، عنوانی منحصربفرد ساخته‌اید و از  زاویه دید جدیدی به موضوع نگاه کرده اید

  • از عنوان و فضای خالی استفاده کنید 

مردم دوست دارند چیزی که به دنبال آن هستند را راحت پیدا کنند. وقتی متن طولانی را جلوی آنها قرار می‌دهید و بین آنها فاصله‌ای نمی‌گذارید، صفحه شما را ترک می‌کنند. بسیاری از ما از متنهای طولانی هراسان می‌شویم. نه به این علت که نمیتوانیم آنها را بخوانیم بلکه به این علت که نمیخواهیم برای خواندن کامل آن وقت بگذاریم در حالی که میتوانیم در سایتی دیگر اطلاعات مورد نیاز خود را در چند ثانیه پیدا کنیم. اگر میخواهید افراد زمانی را در وبسایت شما سپری کنند، باید شرایطی را فراهم کنید که بتوانند به سرعت اطلاعات مورد نیازشان را بدست آورند . عنوان بندی کردن و قرار دادن فضایی بین پاراگرافها در این زمینه به شما کمک می‌کند .

  • با احساس بنویسید

مردم دوست ندارند متنی را بخوانند که گویی توسط کامپیوتر نوشته شده است. متن بی احساس خسته کننده است و باعث می‌شود فکر کنند یک انسان واقعی آن را ننوشته است. بنابراین اگر واقعا میخواهید مردم با آنچه شما می‌گویید ارتباط برقرار کنند و وبلاگ شما را بخوانند باید کمی احساس به خرج دهید. میتوانید فونت خود را تغییر دهید. شما کلمات را با شدتهای مختلفی ادا می‌کنید. نشان دادن این موضوع به خواننده کمک می‌کند محتوای شما را آنگونه که در ذهن شماست بخوانید. میتوانید از ایتالیک کردن جملات برای برجسته تر نشان دادن برخی جملات استفاده کنید 

  • تصاویر مرتبط اضافه کنید

انسانها موجودات بصری هستند. ما دوست داریم ایده‌ها را با تصویرها مرتبط کنیم. این یعنی اگر میخواهید محتوای خوبی بنویسید باید برای آن عکس تهیه کنید. پست‌های وبلاگی که تصویر دارند 94 درصد بازدید بیشتری دارند . تصاویر شما باید منطقی بوده و در ارتباط با محتوایتان باشد. نداشتن تصاویر خوب به دیگران نشان می‌دهد  که وبسایت شما کیفیت مناسبی ندارد . منابع زیادی وجود دارد که میتوانید برای جاویژه خود عکسهای رایگان تهیه کنید. 

  • پستهای خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید 

آیا هم چنان ترافیک لازم را برای وبلاگ خود ندارید. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجوگر برای بالا بردن رتبه شما ضروری است. مهمترین بخش سئو استفاده از کلمات کلیدی است. شما باید کلمه یا عبارتی را پیدا کنید که مردم به طور مرتب آن را در گوگل جستجو می‌کنند. وقتی آن را پیدا کردید باید در محل مناسبی به کار ببرید . کلمات کلیدی را در مکانهای زیر میتوانید استفاده کنید :

  • در عنوان
  • در پاراگراف اول محتوا
  • حداقل در یک عنوان فرعی
  • در بدنه محتوا
  • در آخرین پاراگراف محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping