تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه فانتزی بنویسیم: پنج نکته برای نوشتن حماسه فانتزی

چگونه فانتزی بنویسیم: پنج نکته برای نوشتن حماسه فانتزی

بسیاری از نویسندگان رویای نوشتن یک مجموعه فانتزی را دارند. بهترین حماسه‌های فانتزی گونه توسط ۵ ویژگی مشخصه از سایر نوشته جدا می‌شوند.

یک مجموعه فانتزی توانایی منحصربفردی در انتقال خواننده به دنیای ناآشنایی از کاراکترهای قدرتمند، جنگهای حماسی و خطرات بزرگ دارد. با آنکه صحنه پردازی در نوشته‌های فانتزی عجیب یا غیرمعمول است، بهترین مجموعه‌های فانتزی عناصری از وضعیت انسان را نشان می‌دهند که جهانی و قابل شناسایی‌اند. 

۵ نکته برای نوشتن حماسه فانتزی

با توجه به جاه طلبی و وسعت یک مجموعه داستان فانتزی، شروع فرآیند نوشتن ممکن است دشوار باشد. در زیر به نکاتی برای نوشتن در سبک فانتزی اشاره می‌کنیم.

  1. در یک زیرژانر خاص کار کنید. فانتزی ژانر عظیمی است که زیرژانرهای زیادی دارد. برخی از زیرژانرهای فانتزی عبارتند از: فانتزی حماسی، فانتزی شهری، ویران شهر علمی تخیلی، جادو و جادوگری و فانتزی تاریک. هر زیرژانر قوانین و خطوط داستانی خاص خود را دارد. بنابراین لازم است به خوبی با زیرژانری که میخواهید حول آن کار کنید آشنا باشید. داشتن درک جامع از زیرژانر باعث می‌شود خواننده خود را راضی نگه  دارید و در عین حال به شما این امکان را می‌دهد که نظرات خود را تغییر دهید و انتظارات مخاطبان خود را زیر و رو کنید. به. قبل از شروع فرآیند رمان نویسی، باید زیرژانر خود را کاملاً درک کنید.
  2. به جهان سازی توجه کنید. گاهی اوقات اولین گام در نوشتن رمان یا مجموعه‌ی فانتزی ساخت دنیای فانتزی خود است. جهان سازی همچنین دربرگیرنده لحن داستانی شما، مشغله‌ها و مضامین اصلی و ماهیت اخلاقی آن است. از بکاربردن جزییاتی از دنیای واقعی یا تجارب شخصی خود هراس نداشته باشید. تکیه کردن به تجارب شخصی خود یکی از کلیدهای خلق مکانهایی قابل باور در رمان فانتزی شماست.
  3. از یک زاویه دید استفاده کنید. قبل از شروع به نوشتن رمان فانتزی خود، باید زاویه دید راوی را انتخاب کنید. بیشتر کتابهای فانتزی به یکی از این دو سبک نوشته می‌شوند: اول شخص، که در آن راوی داستانش را تعریف می‌کند یا سوم شخص که نویسنده داستان را تعریف می‌کند. در حالیکه زاویه دید اول شخص باعث ایجاد صمیمیت و نزدیکی می‌شود، اما محدود به تواناییهای ادراکی شخصی است. زاویه دید سوم شخص انعطاف بیشتری دارد. – شما میتوانید در هر جایی باشید، به خواننده کمک کنید هر چیزی را ببیند و بین داستانهای کاراکترها جابه جا شوید. نویسندگان ژانر فانتزی باید قبل از شروع به نوشتن زاویه دید خود را انتخاب کنند زیرا بر روی همه چیز از کاراکتر گرفته تا سبک نوشتاری فانتزی‌شان اثر می‌گذارد.
  4. داستان خود را ترسیم کنید. رمانهای سبک علمی تخیلی و فانتزی، جاه طلبانه، پیچیده و حماسی‌اند. برای همین لازم است قبل از شروع به نوشتن خط سیر اصلی آن را مشخص کنید. برخی از نویسندگان با طرح ریزی دقیق شروع می‌کنند که در آن آنها قوس‌های کاراکتری، ضرباهنگهای داستانی و قوانین جهان و سیستم‌های جادویی خود را ترسیم می‌کنند . برخی چند داستان کوتاه مستقل می‌نویسند که به آنها امکان می‌دهد قبل از نوشتن یک مجموعه کامل، به طور فشرده داستان پردازی کنند.
  5. از استعاره‌ها به نفع خود استفاده کنید. استعاره‌های ژانر فانتزی بسیار انعطاف پذیرند زیرا به عنوان عناصر سازنده یک داستان فانتزی رضایت بخش و هیجان انگیز عمل می‌کنند. متداول ترین استعاره‌های خیالی حاوی بذرهایی از مبارزات، روابط و مضامین دنیای واقعی در حماسی ترین مقیاس قابل تصور‌اند.از تکیه کردن به استعاره‌ها در رمان فانتزی خود نرسید  – به شرطی که داستان را از نظر احساسی راضی کننده  بسازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید