تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه عشق و علاقه خود برای نوشتن را از نو کشف کنیم

چگونه عشق و علاقه خود برای نوشتن را از نو کشف کنیم

آیا شور و علاقه شما برای نوشتن کم شده است؟ به نظر می رسد شما دیگر عاشق نوشتن نیستید. به اشتراک گذاشتن داستانهایتان با دنیا همیشه رویای شما بوده است. شما میل و خواست خود را برای نشان دادن آن داستانها از دست داده اید. آیا این نوعی سد نویسندگی است؟ نشانه آنکه نوشتن به درد شما نمی خورد؟  اگر شما عشق خود را برای نوشتن از دست داده اید، یا زمانی را صرف تقویت علایق خلاق خود نکرده اید یا آنکه دچار ترس شده اید.

برقراری رابطه مجدد با نوشتن

کشف دوباره عشق خود به نویسندگی غیرممکن نیست. اما مراقب باشید: این اکتشاف دوباره نیازمند زمان، صبوری و کمی تلاش سخت است. با هم گامهای زیر را بررسی می کنیم:

گام ۱: بی علاقگی خود را قبول کنید

اینکه متوجه شوید عشق خود را برای نوشتن از دست داده اید دردناک است. اولین کاری که می کنید آن است که خودتان، شرایط و کسانی که باعث شک و تردید در زندگی تان شده اند را سرزنش کنید. فهمیدن اینکه چه عاملی باعث از دست دادن اشتیاق شما شده است مفید است زیرا باعث ایجاد رابطه دوباره شما با نویسندگی می شود اما زیاد نباید روی این واقعیت بمانید. آنچه گذشته، گذشته است. به جلو حرکت کنید.

گام ۲: با احساسات خود روبه رو شوید

وقتی متوجه از دست رفتن علاقه خود به نویسندگی شدید وقت آن است که احساساتتان را ارزیابی کنید. آیا از نظر ذهنی یا احساسی خسته هستید؟ به داستانها و مهارتهای خود شک دارید؟ میترسید داستان خود را بازگو کنید؟ وقتی احساسات خود را ارزیابی میکنید اولین گام را به سمت ایجاد تغییری مثبت در زندگی نویسندگی خود برداشته اید.

blank

گام سوم: منشا دلسردی را شناسایی کنید

اکنون شما می دانید چرا نسبت به نوشتن دلسرد شده اید اما چه عاملی باعث ایجاد این احساسات منفی در شما شده است؟آیا از نظر ذهنی خسته هستید زیرا برای رسیدن به یک هدف نویسندگی سخت تلاش کرده اید؟ آیا به مهارتهای خود شک دارید زیرا یادگیری مهارتهای داستان سرایی برایتان دشوار است؟ آیا می ترسید سراغ داستان تان بروید زیرا خاطرات قدیمی برایتان تداعی می شوند؟  منشا دلسردی و نارضایتی خود را شناسایی کنید، بخصوص اگر پاسختان مشخص نیست. اگر نسبت به مشکلات خود صادق نباشید نمیتوانید رابطه خوبی با نوشتن برقرار کنید.

گام چهارم: ذهنیت ناسالم را از خود دور کنید

همه ما ترسهای و باورهای غلطی داریم که باعث ایجاد شک نسبت به نوشتن می شود. حال وقت آن است که به ذهنیت منفی خود سری بزنید و ببینید چه چیزی جلوی کامیابی و موفقیت شما را گرفته است.

گام پنجم: در این مبارزه متعهد باشید

وقتی رابطه تان با نوشتن به هم میخورد آیا آماده اید تا زندگی نویسندگی خود را از نو بسازید؟ اگر اینطور است وقت آن رسیده که خود را دوباره نسبت به نوشتن متعهد کنید. و بهترین راه برای این کار آن است که روزانه کارهای کوچکی برای شعله ور کردن عشقتان به نویسندگی انجام دهید. این کارها برای هر نویسنده ای متفاوت است. برای برخی اولین گام نوشتن به مدت ده دقیقه در روز است. برای دیگران، این کار شبیه به پر کردن دوباره چشمه خلاقیت است، خواندن کتابهایی در باب نویسندگی یا حتی مشاوره گرفتن برای کنار گذاشتن دردهای روحی گذشته و حال. روی یک عادت مثبت تمرکز کنید تا ملکه ذهنتان شود سپس اهداف خود را افزایش داده یا عادت سالم جدید دیگری را اضافه کنید. هر روز هدف بیشتری برای خود تعیین کنید و ببینید در عوض چطور انرژی می گیرید. وقتی شروع به ایجاد دوباره عشق و علاقه در درون خود می کنید، گامهایی که در ابتدای مقاله آوردیم را به خاطر داشته باشید. بخصوص یادتان باشد که خلاقیت خود را پرورش دهید و روی آن سرمایه گذاری کنید. زندگی همیشه سختیهای خود را سر راهتان قرار می دهد. انعطاف پذیر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید