تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه ظاهر کاراکتر را توصیف کنیم

چگونه ظاهر کاراکتر را توصیف کنیم

نویسندگان معمولا از توصیف ظاهر کاراکترهایشان لذت می‌برند اما ظاهر کاراکتر در طرح بزرگ داستان چقدر اهمیت دارد؟ در برخی موارد، ظاهر نقش بزرگی بازی می‌کند و نشان دهنده کشمکشهای کاراکتر بوده و بستر فرهنگی او را نشان می‌دهد. اما در برخی داستانها قد کاراکتر یا رنگ موی او تاثیر زیادی در روند داستان ندارد. آیا این بدان معناست که تعریف ظاهر کاراکتر اهمیتی ندارد؟ اصلا اینطور نیست اما ما باید نحوه تفکرمان را نسبت به ظاهر تغییر دهیم.

چرا باید نحوه تفکرمان را نسبت به ظاهر عوض کنیم؟

با آنکه هر کاراکتری خصوصیات ظاهری کلی‌ای دارد، خصوصیاتی که در ظاهر او شاخص هستند با دیگران متفاوتند. حتی ممکن است کاراکتری که توصیف می‌شود نسبت به ظاهر خودش دید متفاوتی با دیگران داشته باشد. در حالیکه توصیف جزییات ظاهر کاراکترتان باعث خسته کننده شدن داستان می‌شود،  ارائه یک توصیف کلی از ظاهر کاراکتر به تجسم بهتر آنها کمک می‌کند. در زیر به فرایند توصیف ظاهر کاراکتر اشاره می‌کنیم:

بخش اول: توصیف خصوصیات عمومی

در اکثر موارد، توصیف ظاهر کاراکتر با گفتن خصوصیات کلی بهترین شیوه است. اما کلی به معنای ساده نیست. از گامهای زیر برای ارائه تعریف شفافی از ظاهر استاندارد کاراکترتان استفاده کنید:

گام اول: خصوصیات ابتدایی

در ابتدا به توصیف جنسیت، سن، قد، وزن، رنگ پوست، رنگ مو، فیزیکی بدنی و سایر خصوصیات عمومی بدن بپردازید

گام دوم: سبک زندگی هر فردی روی ظاهرش تاثیر می‌گذارد.

زمانی را صرف توصیف علایق، تخصصها و عادات روزمره کاراکترتان کنید. چگونه هر یک از این موارد روی ظاهر فیزیکی او اثر می‌گذارد؟ مثلا آیا او به دلیل آنکه تازه بچه دار شده حلقه‌های تیره‌ای زیر چشمهایش دارد؟ آیا به دلیل ماندن زیر آفتاب به مدت طولانی پوستی آفتاب سوخته دارد؟ یا آیا چون یک وکیل قدرتمند است ظاهری آراسته دارد؟

گام سوم: نقص ها

برخی افراد خصوصیاتی دارند که در نظر دیگران نقص فیزیکی قلمداد می‌شود. اگر چنین نقایصی را در ظاهر کاراکترهایتان وارد نکنید باعث می‌شود آنها زیاد از حد ایده آل به نظر برسند.

مثلا میتوانید خصوصیاتی چون موی کثیف، زخم جوش، لنگ زدن، دور کمر زیاد و غیره را به آنها اضافه کنید.

گام چهارم: لباسها

نوع لباس پوشیدن روی اولین برخورد تاثیر بسزایی دارد. با توصیف لباسی که کاراکترتان هر روز می‌پوشد اولین تاثیر او را بر روی دیگران نشان دهید. نوع لباس میتواند معرف فرهنگ، سبک زندگی، شغل، علایق، عزت نفس و سایر فاکتورهای شخصیتی باشد.

گام پنجم: زبان بدنی

منش و زبان بدنی فرد تاثیر زیادی بر روی لباس پوشیدن و وضعیت ظاهری او می‌گذارد. اینکه یک فرد یا کاراکتر چگونه لباس می‌پوشد مطالب زیادی در مورد شخصیت و  خودآگاهی او می‌دهد و خبر از انگیزه‌ها و شرایط قبلی یا فعلی زندگی‌اش می‌دهد.

وقتی زبان بدنی کاراکترتان را توصیف می‌کنید، وضعیت قرارگیری، ارتباط چشمی، حالات چهره و رفتارهای او را در نظر بگیرید. هر یک از این عناصر چه چیزی را در مورد شخصیت، ذهنیت و اهداف آنها توصیف می‌کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping