تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه شروع به نوشتن داستانهای کوتاه کنیم

چگونه شروع به نوشتن داستانهای کوتاه کنیم

داستانهای کوتاه چه ترسناک باشند، یا سرگرم کننده، به یادماندنی باشند یا خنده دار، به شدت انعطاف پذیرند. آنها به شما فضایی برای کشف ایده‌ها یا نزدیک شدن به کاراکترها را در مدت زمانی کوتاه می‌دهند و خواننده را در دنیایی دیگر بدون آنکه متعهد به خواندن داستانی بلند باشد، گیر می‌اندازند. 

در زیر به چند ایده برای نوشتن داستان کوتاه اشاره می‌کنیم:

تولید ایده داستانی

رسیدن ایده داستان به ذهن سختترین بخش نوشتن است و بهترین شیوه برای تولید این ایده، تمرین رها کردن قوه تخیل است. اگر به نظر کار سختی می‌آید نگران نباشید زیرا روشهای زیادی برای تولید ایده داستانی وجود دارد

از کجا الهام بگیریم

وقتی فعالانه به دنبال الهام گرفتن می‌گردید به زودی متوجه می‌شوید که میتوانید در هر جایی آن را پیدا کنید. در زیر به چند روزش برای نوشتن داستان کوتاه اشاره میکنیم:

  • روزنامه یا مجله‌ای را بردارید و برای یک گزارش جالب در آنها، پیش داستان بنویسید
  • سایتهایی مانند پینترست یا اینستاگرام را بگردید و به دنبال تصاویری برای جرقه زدن نیروی تخیل خود باشید .

چگونه نوشتن را آغاز کنیم

نوشتن داستان کوتاه لزوما سخت نیست بخصوص در ابتدای آن. اولین کاری که باید انجام دهید آن است که بنشینید و نوشتن را شروع کنید. برخی دوست دارند بدون داشتن نقشه‌ای از اینکه داستان به کجا می‌رود نوشتن را آغاز کنند برخی دیگر ترجیح می‌دهند قبل از شروع طرح اولیه‌ای در ذهن خود داشته باشند.  هر دو روش نکات مثبتی دارد. یکی از این دو روش یا ترکیبی از هر دو را انجام دهید.  

چگونه مهارتهای قصه گویی خود را تقویت کنیم

وقتی متوجه موضوعی که میخواهید بنویسید شدید، وقت آن است که روی مهارتهای نویسندگی خود کار کنید. داستانهای کوتاه با کمترین تعداد کلمات، ابتدا، میانه و پایان دارند. میتوانند یک یا دو کاراکتر داشته باشند. و قطعا زاویه دید آنها مشخص و تعریف شده است. لازم نیست پیچش داستانی عجیب و غریب و دراماتیک داشته باشند  بلکه کافی است جالب باشند. داستانهای کوتاه وقت زیادی برای خواندن نمی‌گیرند اما خواننده برای خواندن آن وقت می‌گذارد و وظیفه شماست که به آنها خوراکی برای فکر کردن بدهید. 

blank

داستان به چه عناصری نیاز دارد؟

یکی از مهمترین عناصر، چیزی است که بتواند توجه خواننده را به خود جلب کند. این عنصر میتواند یک پایان غافلگیرکننده، لحظه درگیری مابین دو کاراکتر، لحظه آگاه شدن کاراکتر اصلی، یک رویداد هیجان انگیز باشد. بر وسوسه خود برای دنبال کردن تعداد کلمات غلبه کنید و یک روز عادی را در زندگی یک فرد معمولی بنویسید. داستانی متفاوت را برای خواننده به تصویر بکشید که در تخیلش باقی بماند. 

از کجا برای نوشتن کمک بگیریم

میتوانید از کتاب سوفی کوک به نام « نکاتی برای داستان نویسی » استفاده کنید یا میتوانید در یک دوره آموزشی شرکت کنید، .

از یک گروه نویسندگی بازخورد بگیرید

پیوستن به یک گروه نویسندگی خلاق نیز روش خوبی برای گرفتن بازخورد و فهمیدن آنچه که برای داستان خوب است می‌باشد.

داستانهای کوتاه خود را منتشر کنید 

زمانی که اعتماد به نفس کافی برای نوشتن پیدا کردید آماده‌اید تا آن را با طیف وسیعتری از مخاطبان در میان بگذارید. بنابراین داستانهای کوتاه خود را برای مجلات، ژورنالها و مسابقات بفرستید. به راحتی میتوانید سایتهایی که از نویسندگان جدید استقبال می‌کنند را پیدا کنید. برای شنیدن جواب منفی خود را آماده کنید. به تمرین کردن ادامه دهید، به بازخوردهایی که میگیرید توجه کنید و داستانهای کوتاه خود را برای نویسندگانی بفرستید که به نظر می‌رسد سبک و سیاقی نوشته آنها مانند شماست.

نوشتن را شروع کنید و دست از نوشتن برندارید

نوشتن را آغاز کنید. اگر داستان کوتاه شما دقیقا مطابق میل آنها نیست دلسرد نشوید. نوشتن از آنچه به نظر می‌رسد سختتر است  اما تمرین کردن روشی مطمئن برای تقویت مهارتهای قصه گویی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید