تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه روزانه نوشتن را تمرین کنیم

چگونه روزانه نوشتن را تمرین کنیم

اگر میخواهید نویسنده بهتری شوید ایجاد یک تمرین نوشتاری روزانه برای تمرین مهارت های نوشتاری مفید اما حفظ آن دشوار است.

فواید نوشتن مستمر چیست؟

نوشتن با تمرین کردن بهتر می شود و نوشتن مستمر به طور روزانه باعث می شود زیاد تمرین کنید. وقتی هر روز می نویسید مغزتان را تمرین می دهید که سریعتر فکر کند و کارامدتر بنویسد. ممکن است هر روز نوشتن در ابتدا سخت باشد اما اگر پشتکار به خرج دهید، شاهد ارتقای مهارتهای نوشتاری خود خواهید بود.

blank

چگونه خود را به هر روز نوشتن عادت دهیم

  1. جدول زمانی تهیه کنید. مقدار زمانی که هر روز میتوانید صرف نوشتن کنید را در جدول علامت بزنید تا عادت نوشتن را در خود ایجاد کنید.  اگر به طور جدی میخواهید نویسنده بهتری شوید باید با جدیت با جدول زمانی خود برخورد کنید.
  2. فضایی برای نوشتن در نظر بگیرید. برای خود محل بخصوصی برای نوشتن ایجاد کنید. بهتر است جایی بنویسید که حواستان پرت نشود اما میتوانید در هر جایی که راحتید بنویسید.
  3. هدف روزانه تعیین کنید. اهداف نوشتاری خود را از کوچک آغاز کنید. میتوانید روزانه نوشتن ۵ صفحه را به عنوان هدف خود انتخاب کنید. تعیین کردن تعداد صفحات یا کلمات روزانه به شما کمک می کند انتظارات منطقی از روند پیشرفت خود داشته باشید. 
  4. به عنوان یک عادت روزانه به آن نگاه کنید. اگر به نوشتن به عنوان یک کار اجباری نگاه کنید شبیه مجازات می شود اما اگر به چشم عادت آن را ببینید باعث می شود بیشتر علاقه مند به نوشتن شوید. چه بخواهید در یک روز تعداد کلمات مشخصی بنویسید یا در مدت ۵ دقیقه هر تعداد صفحه ای که میتوانید پر کنید، هر روز نوشتن باعث ایجاد این عادت درون شما می شود.
  5. آزادنویسی کنید. گاهی اوقات برای نوشتن تنها به کمی تمرین نیاز دارید. در آزادنویسی، نویسنده محرکهای ذهنی اش را دنبال می کند و به افکار و الهاماتش اجازه می دهد بدون فکر قبلی بر روی صفحه کاغذ ظاهر شوند. اگر در یک پروژه نویسندگی گیر کرده اید، یا نیاز به الهام گرفتن دارید، قلم خود را بر روی کاغذ بگذارید و هر چه به ذهنتان می رسد را بنویسید. نگران غلطهای گرامری یا دیکته ای نباشید. فقط بنویسید.
  6. نوشتن صبح هنگام را تمرین کنید. صبح اول وقت نوشتن را آغاز کنید. عادت کنید صبحها قبل از انجام هر کاری چند صفحه بنویسید. برخی نویسندگان ترجیح میدهند ابتدا نوشتن شان را تمام کنند و بعد در طول روز به سایر کارهایشان بپردازند.
  7. به جمع  نویسندگان بپیوندید. جمع های نویسندگی یا کارگاهها شما را در ارتباط با نویسندگان دیگر قرار می دهد. بودن در جمع باعث می شود تا با انجام تمرین های آنها به طور منظم بنویسید. بازخورد آنها نیز میتوانید الهام بخش کارهای بعدی شما باشد
  8. شجاع باشید. گاهی اوقات تنها چیزی که نویسنده را از نوشتن باز می دارد خود اوست. نداشتن اعتماد به نفس باعث ایجاد ترس می شود. وقتی شروع به نوشتن کردید آن را ادامه دهید، حتی اگر ده دقیقه طول بکشد. شاید عالی نباشد اما ایرادی ندارد. هر چه بیشتر بنویسید بهتر می شوید.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید