تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه دست خط زیبا داشته باشیم: ۵ راهکار برای داشتن دست خطی زیبا

چگونه دست خط زیبا داشته باشیم: ۵ راهکار برای داشتن دست خطی زیبا

.

در عصر دیجیتال امروزی، قسمت اعظم مطالب منتشر شده با کامپیوتر نوشته و تکمیل می‌شوند. برخی از نویسندگان هنوز هم دستی می‌نویسند و دست خط آنها خود یک اثر هنری است.

چگونه دست خطی زیبا داشته باشیم

جزییات ظریفی وجود دارد که یک دست خط معمولی را از یک دست خط عالی متمایز می‌کند و با کمی تمرین میتوانید دست خط خود را بهتر کنید. در زیر به چند راهکار برای خوشنویسی اشاره می‌کنیم:

  1. سبک انتخاب کنید. نویسندگانی که با دست می‌نویسند میتوانند از بین انواع سبکها یکی را انتخاب کنند. اکثریت دست خط تحریری را انتخاب می‌کنند که در آن حروف بزرگ و  کوچک پشت هم نوشته میشوند. افرادی که دست خط خوبی دارند میتوانند شغلی را در زمینه طراحی حروف انتخاب کنند. به عنوان مثال خوشنویسان، هنر باستانی خوشنویسی را تمرین می‌کنند و در آن شکل حروف را با تصاویر نقاشی شده نشان می‌دهند.
  2. قلم مناسب انتخاب کنید. خوشنویسی مدرن با استفاده از خودنویس انجام می‌شود که برای نوشتن خط تحریری مناسب است. خودکارهای نوک ساچمه‌ای جوهر ارزانتری دارند و با اینکه برای یادداشت برداری مناسبند اما برای خوشنویسی مناسب نیستند.  
  3. به طور مرتب تمرین کنید. اگر میخواهید دست خطتان را بهتر کنید برای شروع میتوانید روی کاغذ خط دار تمرین کنید. از کتابهای سرمشق کمک بگیرید. ساده ترین راه برای تمرین خوشنویسی آن است که نثری را انتخاب کنید و هر بار روی نوشتن یک جمله از آن متمرکز شوید.
  4. به قلم فشار مناسبی وارد کنید. مراقب باشید قلم را زیاد فشار ندهید، این تکنیک برای هیچ سبکی از خوشنویسی مناسب نیست. در عوض قلم را با انگشت اشاره هدایت کنید.
  5. کلاس بروید. بعد از دوران مدرسه، ممکن است پیدا کردن کلاس خوشنویسی سخت باشد اما در اکثر شهرهای بزرگ میتوانید کلاس خوشنویسی پیدا کنید. طراحان گرافیک نیز ممکن است کلاسهایی برگزار کنند،  گرچه بیشتر برای مهارت‌های دیجیتالی مانند طرح بندی و طراحی حروف است

۱ دیدگاه

    blank

    سلام وقت بخیر محمد حسین استم خط خوبی ندارم

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید