تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه در ۷ گام یک مقاله توصیفی بنویسیم

چگونه در ۷ گام یک مقاله توصیفی بنویسیم

مقالات توصیفی اصول ابتدایی نوشتن را به دانشجویان آموزش می‌دهند. بسته بر اساس زمینه کاری و اهداف نویسندگی خود میتوانید به شکل تخصصی به نوشتن مقالات توصیفی ادامه دهید.

مقاله توصیفی چیست؟

مقاله توصیفی، شرحی زنده از موضوعی خاص را ارائه می‌دهد. سبک نوشتاری توصیفی را میتوان در مقالات روزنامه‌ها، مقالات تحقیقاتی، شرح حال‌ها، سفرنامه‌ها و ثبت روزانه تجارب شخصی بکار برد.

هدف از نوشتن مقاله توصیفی چیست؟

مقالات توصیفی با ارائه جزییات دقیق و زبانی استعاری  خواننده را به درک عمیقتری از یک موضوع خاص می‌رسانند. بعد از خواندن مقاله توصیفی باید تصویر روشنی از موضوع مورد بحث بدست آورده باشید. مقالات توصیفی همچنین به نفع نویسنده آن می‌باشند. چه موضوع مقاله‌تان شخصی باشد، مانند فیلم یا غذای مورد علاقه‌تان، یا اهمیت فرهنگی داشته باشد، این نوع از مقالات برای یادگیری هنر نوشتن توصیفی  ضروری هستند.

چگونه مقاله توصیفی بنویسیم

مقاله‌های توصیفی خوب مملو از جزییات و به زبان احساسی هستند و بیشتر بر روی  شرح یک واقعیت متمرکزند تا شرح نظریه. نکات  زیر گام به گام شما را در زمینه نوشتن مقالات توصیفی راهنمایی می‌کنند.  

  1. یک موضوع خاص را انتخاب کنید. مقالات توصیفی قوی در طول مقاله متمرکز باقی می‌مانند. قبل از نوشتن مقاله روی هدف آن تمرکز کنید. در این نوع مقالات، بدنه اصلی مقاله کمتر درباره نظرات شخصی شما و بیشتر درباره ارائه اطلاعاتی است که باید تاثیر زیادی بر روی ذهن خواننده بگذارند.
  2. اطلاعات جمع آوری کنید. بهترین مقالات توصیفی پر از جزییات، اسامی، تاریخ‌ها، مشخصه‌های فیزیکی، اطلاعات پس زمینه‌ای، و حسی‌ای می‌باشند که به کاشت نکات اصلی مدنظر شما در ذهن خواننده کمک می‌کنند. این جزییات را جمع آوری و سپس آنها را دردسته‌های اطلاعاتی خاص طبقه بندی کنید.
  3. طرح کلی بسازید. نوشته توصیفی شما باید منظم باشد. نکات اصلی‌تان را در قالب پاراگرافهای اصلی مجزا دسته بندی کنید، به طوری که هر یک زیرمجموعه‌ای از موضوع اصلی مقاله‌تان باشد.
  4. پاراگراف مقدمه بنویسید. یک پاراگراف مقدمه خوب میتواند راهنمای کل مسیر مقاله‌تان باشد. مقدمه‌های خوب با استفهام انکاری شروع می‌شوند. بعد از طرح سوال، مفاهیم کلی و سوالاتی را مطرح کنید که در طول مقاله به آنها پاسخ خواهید داد. متن اصلی رساله باید در انتهای مقدمه آورده شود.
  5. پاراگراف اصلی بنویسید. هر پاراگراف اصلی باید با یک جمله موضوعی شروع شود که توجه خواننده را جلب کرده و انتظارشان از پاراگراف را به آنها یادآوری کند. هر پاراگراف را با جزییات شرح دهید. بدون آنکه اطلاعات زیادی به خواننده بدهید، تا حد ممکن با جزییات بنویسید.
  6. مقاله را با نوشتن پاراگراف نتیجه‌گیری خلاصه کنید. نتیجه‌گیری دکمه اصلی مقاله شماست. از آن برای تاکید دوباره بر روی نظراتی که در پاراگراف اول آورده‌اید، استفاده کنید. از آن برای معرفی ایده‌های جدید استفاده نکنید. اگر متوجه شدید هنوز موضوعات مهم دیگری را باید وارد کنید، یک پاراگراف اصلی دیگر بنویسید.
  7. به دنبال راههایی برای جان بخشیدن به زبان خود باشید. قبل از اینکه مقاله خود را تمام کنید، آن را بخوانید و دنبال قسمتهایی باشید که وارد کردن جزییات احساسی زنده میتوانند توصیفتان را غنی تر کنند. به جای بازخوانی لیست، در جستجوی موقعیتهایی برای روایت داستان باشید. زبان  توصیف،  مقاله  را پس از خوانده شدن در ذهن خواننده باقی نگه میدارد.



2 comments

    blank

    سلام
    ببخشید این نوع مقالات در رزومه و مصاحبه ارزش داره؟
    باید حتما جایی هم‌ منتشر شود؟

      blank

      سلام،
      بستگی به جایی که می خواین رزومه بفرستین داره.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping