تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه در پنج گام روزنامه نگار مد شوید

چگونه در پنج گام روزنامه نگار مد شوید

روزنامه نگاری مد رشته‌ای  است که به گزارش و انتشار اطلاعات مربوط به مد در تعدادی از رسانه‌ها مانند مجلات مد، وب سایت‌ها و تلویزیون می‌پردازد. با این حال، حرفه روزنامه نگاری مد فراتر از نوشتن در مورد لباس است و اغلب به مدرک کاردانی یا کارشناسی در رسانه‌های مد، طراحی مد، ارتباطات یا حوزه روزنامه نگاری نیاز دارد.

روزنامه نگاری مد چیست؟

روزنامه نگاری مد شامل تحقیق و نوشتن درباره آخرین  سبک‌های مد است. روزنامه نگاران با همکاری با سبک شناسان، مصاحبه با طراحان  و شرکت در نمایشگاه‌های مد، عکاسی و رویدادها به این اطلاعات می‌رسند.

وظیفه روزنامه نگار مد چیست؟

دنیای مد همیشه در حال تحول است و کار در آن نیازمند نویسنده‌ای است  که بتواند جدیدترین سبک‌ها و آخرین روندها را دنبال کند. روزنامه نگاران مد فرهنگ پاپ و رویدادهای جاری در عرصه مد را تجزیه و تحلیل می‌کنند، همچنین اخبار اخیر مد، یادداشت‌های منتقدان مد و هرگونه موضوع مرتبط با صنعت مد را گزارش می‌دهند.

blank

برای روزنامه نگاری در زمینه مد به چه تجارب و مهارتهایی نیاز دارید؟

قبل از اینکه اولین شغل خود را به عنوان روزنامه نگار مد به دست آورید، خوب است تجربه پیدا کنید.   کارآموزی کردن در شرکت مد، مجله یا شرکت رسانه‌های دیجیتال می‌تواند به شما در آشنایی با دنیای مد کمک کند و همچنین شما را با ارتباطات ارزشمندی که در این راه نیاز دارید، مرتبط نماید. شما برای موفقیت بیشتر در عرصه روزنامه نگاری مد به چند مهارت نیاز دارید: از جمله ارتباطات خوب، برخورد با شخصیتهای با نفوذ، و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

چگونه در پنج گام روزنامه نگار مد شویم

  1. در زمینه روزنامه نگاری مد تحصیل کنید. با آنکه کاملا ضروری نیست، دریافت مدرک در زمینه روزنامه نگاری از یک دانشکده مد، شانس پیدا کردن کار در این زمینه را افزایش می‌دهد. دانش و تجربه‌ای که با تحصیل در دانشگاه به دست می‌آورید، شما را به دارایی با ارزش تری برای هر نشریه مد تبدیل می‌کند.
  2. تجربه کاری پیدا کنید. روشهای مختلفی برای کسب تجربه به عنوان روزنامه نگار مد وجود دارد از جمله کارآموزی با تیم روزنامه یا مجله .
  3. نمونه کار بسازید.  یک مجموعه عکاسی از بهترین آثارتان که دانش و استعداد شما را نشان می‌دهد تهیه کنید. این کار  می‌تواند پروژه‌ای باشد که در حین اخذ مدرک خود به پایان رسانده‌اید، یا کارهایی که به تنهایی به عنوان یک فریلنسر انجام داده‌اید
  4. از کم شروع کنید. قبل از اینکه سعی کنید وارد دنیای رقابتی مد شوید، به یک نویسنده مستقل تبدیل شوید. در حالی که یافتن شغل تمام وقت در  خانه مد ایده آل به نظر می‌رسد، اما به احتمال زیاد برای اولین شغل خود آن را تجربه نخواهید کرد. کار پاره وقت به شما انعطاف پذیری و توانایی بیشتری برای تعیین سرعت‌تان میدهد.
  5.  مسیرتان را انتخاب کنید. روزنامه نگاری مد فقط به نوشتن محدود نمی‌شود و می‌تواند طیف وسیعی از گزینه‌های شغلی مانند ویراستاری مد، استایلیست یا مدیر مد را شامل شود. این موقعیت‌های عالی تر تنها پس از سالها تجربه و یک نمونه کار قوی قابل دستیابی هستند، و به این ترتیب می‌توانید حرفه خود را در دنیای روزنامه نگاری مد پیش ببرید.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید