تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه در پنج گام اولین رمان خود را بنویسیم

چگونه در پنج گام اولین رمان خود را بنویسیم

۵ گام موثر و ساده برای نوشتن اولین رمان در هر ژانر

هیچ فرمول واحدی برای نوشتن رمان وجود ندارد. فرایند نوشتن کتاب ممکن است ماهها یا سالها طول بکشد و در این بین احتمالا به موانعی برمیخورید.

چگونه اولین کتاب خود را بنویسید

تمام کردن اولین کتاب چه در سبک ترسناک، داستان کوتاه، علمی تخیلی یا کتاب غیر داستانی چالش برانگیز است. در زیر به چند نکته در زمینه نوشتن اولین کتاب اشاره می کنیم:

  1. اول پیش نویس خود را بنویسید. وقتی ایده کتاب خود را متوجه شدید سختترین کار شروع نوشتن است. پر کردن یک صفحه خالی کاری طاقت فرساست – تنها کافی است افکار خود را روی کاغذ بیاورید و ویرایش را بعدا انجام دهید. فرایند نوشتن برای هر کسی متفاوت است اما بهتر است مکان مشخصی برای نوشتن مانند کافی شاپ یا پشت میز آشپزخانه پیدا کنید. جدول زمان بندی یا تعداد کلمات مشخص در هر روز میتواند در الویت بندی کردن زمان نوشته به شما کمک کند.
  2. خود را به بازنویسی کردن متعهد کنید. وقتی پیش نویس اولیه کتاب خود را نوشتید کار سخت را انجام داده اید. حال وقت ویرایش است. ویرایش یک کتاب خوب را به یک کتاب عالی تبدیل می کند . در این زمان میتوانید فصلهای خود را تغییر دهید، زاویه دیدتان را تثبیت کنید و پیش داستان کاراکترهایتان را اضافه کنید. از ویرایش کردن فصلهای ابتدایی یا بازنویسی کاراکترهایتان نترسید. شاید ایده اصلی نیاز به پرورش داشته باشد. همه این موارد جزو روند ویرایش است و میتواند بسیار خسته کننده باشد. اما شما باید خود را به این کار متعهد کرده و آن را رها نکنید
  3. بازخورد بگیرید. نویسندگان موفق به بازخورد دیگران نسبت به نوشته هایشان متکی هستند. برای نویسندگان رسمی این فرد معمولا ویراستاری قابل اعتماد است اما  حتی اگر بار اولی است که می نویسید لازم نیست خودتان ویرایش کنید. جمع های نویسندگی مکانی عالی برای دیدار با سایر نویسندگان جدید است. میتوانید یک فرد حرفه ای را برای ویرایش کردن کتاب تان استخدام کنید تا اشتباهات دستوری و خطاهای موجود را قبل از انتشار اصلاح کند.
  4. رمان خود را چاپ کنید. دو شیوه اصلی برای چاپ کتاب وجود دارد : انتشار شخصی و انتشار از طریق ناشر. اگر از طریق یک دفتر انتشاراتی می خواهید کتاب خود را چاپ کنید باید یک کارگزار ادبی پیدا کنید که  دست نوشته های شما را نزد ناشران مختلف ببرد و برای بستن قرارداد با آنها مذاکره کند.    اگر خودتان میخواهید کتابتان را چاپ کنید میتوانید از این مرحله بگذرید اما باید همه چیز از طرح روی جلد گرفته تا بازاریابی را خودتان انجام دهید.
  5. برای رمان خود بازاریابی کنید. اکنون اولین کتاب خود را منتشر کرده اید. اما کار هنوز تمام نشده است. اگر میخواهید دیگران کتاب شما را بخوانند باید در تورهای معرفی کتاب، شبکه های اجتماعی، لیستهای ایمیلی و پادکستهای رادیویی کتاب خود را تبلیغ کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping