تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه درباره کاراکترهایی با جنس مخالف خود بنویسیم

چگونه درباره کاراکترهایی با جنس مخالف خود بنویسیم

وقتی مجبورید درباره کاراکتری که جنسیت او با جنسیت شما متفاوت است بنویسید چه می کنید؟ داستان، مانند زندگی واقعی مملو از کاراکترهای مختلف است نه فقط آنهایی که شبیه به شما هستند. برای همین است که نوشتن درباره کاراکترهایی با جنسیت مخالف مهارت مفیدی است.

راهکارهایی برای نوشتن درباره جنسیت مخالف

  1. آثار نویسندگان دیگر را بخوانید. یکی از بهترین راهها برای بهبود توانایی نوشتن درباره جنس مخالف خواندن آثار نویسندگانی است که از زاویه دید دیگری می نویسند. رمانی را انتخاب کنید که از زاویه دید جنس مذکر نوشته شده یا کتابی که کاراکترهای زن به یاد ماندنی دارد. لحظاتی را مشخص کنید که احساس می کنید هویت جنسیتی یک کاراکتر به تجربه او مربوط است – چگونه زندگی روزمره آنها با نقش های جنسیتی تلاقی می کند؟
  2. تحقیق کنید. اگر در تلاشید تا درباره کاراکتری با جنسیت مخالف بنویسید، سعی کنید او را از دل زندگی واقعی بیرون بکشید. با اعضای خانواده درباره تجربه کودکی شان گفتگو کنید. با دوستان تان درباره زندگی روزمره شان صحبت کنید و به نحوه صحبت کردن یا واکنش نشان دادن آنها به درگیری ها توجه کنید. فردی را در زندگی خود انتخاب کنید و کاراکتر خود را بر پایه او بسازید. به هنگام نوشتن درباره کاراکتر ، آن فرد را در نظر داشته باشید. او در چنین شرایط یا فشاری چطور واکنش نشان می داد؟ داشتن یک مدل واقعی برای کاراکترتان به شما اطمینان می دهد که کاراکترتان واقعی به نظر برسد.
  3. از کلیشه سازی خودداری کنید. صرفاً به دلیل جنسیت، فرضیه های زیادی در مورد ویژگی ها یا پیش داستانهای کاراکترتان مطرح نکنید. هنگام نوشتن درباره کاراکتر هایی با جنسیت متفاوت، سعی کنید به آنها  ویژگی های منحصربه فرد بدهید. برهم زدن کلیشه ها به کاراکترهای شما احساس زنده بودن و خاص بودن میدهد.
  4. از فردی با جنسیت متفاوت از خودتان بخواهید نوشته تان را بازبینی کند. اگر نگرانید که کاراکترتان غیرواقعی به نظر برسد از شخص دیگری بخواهید نوشته تان را بخواند. هر زاویه دیدی غیر از زاویه دید شما مفید است. اما جلب نظر کسی که هویت جنسیتی برابر با  کاراکتر شما  دارد بسیار مهم است . این امر به ویژه در مورد کاراکتری که تراجنسیتی، یا بی جنسیت است صادق می باشد. از دوستان خود بخواهید نظر خود را بدون کم و کاست به شما بگویند.
  5. خاص باشید. جنسیت کاراکتر شما می تواند فیلتر مفیدی برای ارزیابی تجربه آنها از جهان باشد. از سوی دیگر، بسیاری از ویژگی های شخصیتی هیچ ارتباطی با جنسیت ندارند. بسیاری از نویسندگان ناخواسته کاراکتر های خود را با بیش از حد جنسیت زده کردن آنها تغییر می دهند. . کاراکتر ها می توانند صرف نظر از جنسیت شان خنده دار، خشک، شیطانی یا دلسوز باشند.بهترین راه برای واقعی نشان دادن کاراکترهایتان آن است که خصوصیات شخصیتی خاص و منحصربفردی به آنها بدهید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping