تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه درباره رمان تحقیق کنیم: راهکارهایی برای انجام تحقیقات داستانی

چگونه درباره رمان تحقیق کنیم: راهکارهایی برای انجام تحقیقات داستانی

رمانی که خوب درباره آن تحقیق شده باشد به کاراکترها و فضاسازی شما جان می‌بخشد و به خوانندگان اجازه می‌دهد تا به طور کامل در دنیایی که ساخته‌اید غرق شوند. قوه تخیل یک نویسنده، قدرتمندترین دارایی اوست، اما داستانهای خوب به ندرت تنها از دل قوه تخیل زاده می‌شوند. حتی خلاقانه ترین داستانها تا حدی در رویدادهای دنیای واقعی ریشه دارند و برای ثبت دقیق  رویدادهای دنیای واقعی، نویسنده باید برای داستان  تحقیق کند. چه در حال کار بر روی اولین رمان خود باشید و چه پنجاهمین رمان، با آغاز نوشتن به تحقیقات خود احتیاج خواهید داشت.

چرا نویسنده باید برای داستانش تحقیق کند؟

چه درباره موضوعی که مینویسید اطلاعات داشته باشید یا داستانی جدید بنویسید، تحقیق کردن ابزاری حیاتی برای پرورش دنیای رمان‌تان است. آنچه در طول تحقیق می‌آموزید باعث می‌شود خواننده به طور کامل در چیدمان داستان شما فرو برود.

blank

چگونه بر اساس تجربیات خود تحقیق کنیم؟

استفاده از تجربیات شخصی خود برای اطلاعات و الهام می‌تواند به شروع یک داستان کمک کند. به عنوان مثال، شما به راحتی می‌توانید بوی هوا را در شهر خود در طول زمان خاصی از سال توضیح دهید. اینها انواع جزئیات هستند که به نویسنده اجازه می‌دهند داستان را به خواننده نشان دهد.

چگونه وقتی در رابطه با موضوعی تجربه دست اولی نداریم تحقیق کنیم

در حالی که تجربه دست اول می‌تواند یک ابزار ارزشمند در فرایند تحقیق نویسنده باشد، اکثر نویسندگان کتابهای پرفروش نمی‌توانند موضوعاتی را که درباره آنها می‌نویسند به طور کامل تجربه کنند. با این سوال شروع کنید « میخواهم چه چیزی را بدانم؟ » این سوال میل ما را برای دانستن آنچه نمیدانیم بر می‌انگیزاند. سپس گامهای زیر را دنبال کنید:

  1. کتاب بخوانید. مرحله مقدماتی تحقیق جنبه اکتشافی دارد و شامل خواندن هر موضوعی است که برای شما جالب است. هرچه عمیق تر می‌شوید، متوجه می‌شوید که تحقیقات شما متمرکزتر شده است. کم کم شروع به پرسیدن سوالاتی درباره مکان، تاریخچه یا سناریوهایی می‌کنید که با موضوع شما مرتبط هستند. یادداشت برداری کنید، شماره صفحات کتابها را ثبت کنید و هنگام تحقیق منابع خود را ذکر کنید.
  2. برنامه‌های مستند ببینید و به پادکستها گوش کنید. این رسانه‌ها به اندازه کتابها یا مجلات حاوی اطلاعات هستند.
  3. با دیگران ملاقات کنید. اگرچه خواندن یک ابزار تحقیقاتی ارزشمند است، اما به ندرت به خودی خود کافی است. در مقطعی لازم است با دیگران تماس بگیرید. صحبت کردن با مردم در مورد علایق آنها می‌تواند چشم اندازهایی را ارائه دهد که در کتاب‌ها پیدا نمی‌کنید و شوق و اصالت را به نوشته شما منتقل کند.
  4. به همه جا سر بزنید. به مکانی بروید که تا به حال نرفته‌اید – یا یک مکان واقعی که داستان شما در آنجا اتفاق می‌افتد یا مکانی در نزدیکی خانه‌تان که برایتان جالب است. وقتی برای اولین بار به مکان جدیدی می‌روید عکس نگیرید یا چیزی ثبت نکنید. فقط کمی برای جذب آن لحظه از طریق حواستان وقت بگذارید. سپس به خانه بروید و آن مکان را توصیف کنید.
  5. علایق خود را دنبال کنید. انتخاب شما همیشه باید با توجه به علایق‌تان انجام شود، بنابراین خود را درگیر کتاب‌ها، تلویزیون، فیلم‌ها و هر چیز دیگری کنید که به شما الهام می‌بخشد. شما بی سر و صدا در حال جمع آوری اجزای سازنده رمان خود هستید. به سلیقه خود اعتماد کنید.

چگونه میتوان برای نوشتن موضوعات جدید الهام گرفت

نویسندگان معمولاً افرادی ناظر هستند. آنها وضعیت روحی و رفتاری دیگران را پیگیری می‌کنند و جهان را دنبال می‌کنند تا به دنبال جزئیات، ویژگی‌ها و چیزهایی باشند که باعث می‌شود کسی یا جایی برجسته شود. می‌توانید از مشاهدات خود الهام بگیرید. الهام همچنین می‌تواند در هر زمان و هر مکانی به شما تلنگر بزند. چشم و گوش خود را برای افراد، مکانها و ایده‌های جدید و جالب باز نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید