تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه دایره واژگان خود را تقویت کنیم: ۷ روش برای گسترش دایره واژگان

چگونه دایره واژگان خود را تقویت کنیم: ۷ روش برای گسترش دایره واژگان

یکی از ساده ترین راه ها برای تقویت مهارت نوشتن افزودن کلمات جدید به واژگان نوشتاری است. زبان انگلیسی جزو پرحجم ترین زبانها است و این یعنی شما هرگز در یادگیری و استفاده از کلمات به انتها نمیرسید. زمانی که شما برای ارتقا مهارت های واژگانی خود صرف می کنید، در واقع صرف مهارت های نوشتاری شما میشود.  

چرا واژگان تا این اندازه برای نویسنده اهمیت دارند؟

دقیقاً مانند واژگان گفتاری، واژگان نوشتاری شامل کلماتی هستند که می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. بهره مندی از  واژگان قوی نوشتن را تسهیل و به شما کمک می کند از  استفاده از کلمات مبهم جلوگیری کنید. وقتی دامنه لغات خود را گسترش می دهید، قادر به توصیف صحنه پردازی ها، احساسات و ایده های خاص می شوید.

با ارزش ترین واژگان واژه هایی هستند که می توانید آنها را بیاد بیاورید و تقریباً به صورت خودکار از آنها استفاده کنید.  استفاده صحیح از کلمات رایج بهتر از استفاده اشتباه از کلمات پیچیده است. از مزایای اصلی دایره واژگان وسیعتر آن است که میتوانید از واژگان مرسوم و پیچیده با دقت یکسان استفاده کنید.

۷ روش برای تقویت دایره واژگان

  1. عادت به خواندن را در خود ایجاد کنید. ساخت واژه زمانی ساده تر است که با آنها در متن برخورد می کنید. دیدن کلماتی که در یک رمان یا روزنامه ظاهر می شوند بیشتر از دیدن آنها در لیست واژگان به شما کمک می کند. در این صورت نه تنها با کلمات ناآشنا روبه رو می شوید بلکه نحوه استفاده آنها را هم می بینید.
  2.    از دیکشنری استفاده کنید. دیکشنری های آنلاین اگر به درستی استفاده شوند منبع مفیدی هستند. آنها مترادف های بهتری را که بیشتر به نوشته شما میخورند معرفی می کنند. دیکشنری متضادها، ریشه کلمات و کلمات مرتبط را نشان می دهد که خود یکی دیگر از راههای یادگیری واژگان است.
  3. با کلمات بازی کنید. بازی های قدیمی مانند  جورچین کلمات نیز به عنوان روشی برای تقویت واژگان شما هستند. جداول متقاطع هم همین طور. اگر واقعا میخواهید به طور کارامدی از این بازی ها استفاده کنید در کنار بازی کردن یادداشت برداری کنید. سپس هر از گاهی لیست را مطالعه کنید.
  4. از فلش کارت استفاده کنید. یک روش سریع برای یادگیری حجم زیادی از کلمات مطالعه آنها از روی فلش کارت است. در عصر دیجیتال امروزی، گوشی های هوشمند فلش کارت های مناسبی می سازند. یاد گرفتن یک کلمه در روز مناسب است. همیشه میتوانید تعداد بیشتری بیاموزید اما منطقی نیست چندین واژه جدید را در یک روز یاد بگیرید.
  5. عضو وبسایتهایی شوید که هر روز یک کلمه جدید یاد می دهند. برخی از وبسایتها یا اپ ها هر روز یک کلمه جدید برای شما می فرستند تا به گسترش دایره لغات شما کمک کنند. میتوانید این کلمات را به لیست کلمات خود اضافه کنید.
  6. از یادیار استفاده کنید.یادیار وسیله ای است که به شما کمک می کند معنی کلمات و جایگاه صحیح استفاده از آنها را به خاطر بیاورید.
  7. از کلمات جدید در گفتگوهای خود استفاده کنید. ممکن است حجم زیادی از کلمات را بیاموزید بدون آنکه بدانید چطور آنها را به کار ببرید. اگر در حین خواندن به کلمه جالبی برخورد کردید، آن را در محاوره به کار ببرید. با بکار بردن کلمات در شرایط کم ریسک، هنر گزینش واژگان را تمرین می کنید و با کمی آزمون و خطا برای متنی خاص کلمه مناسبی انتخاب می کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping