تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه داستانهای قبل خواب باعث رشد کودک می‌شوند

چگونه داستانهای قبل خواب باعث رشد کودک می‌شوند

کودکان در سالهای اولیه زندگی خود همه چیز را جذب می‌کنند . بنابراین خوب است از این ویژگی استفاده کرده و برخی عادات خوب مانند کتاب خوانی را به آنها آموزش دهیم . صرف نظر از سن کودک، کتاب خواندن رشد مغزی‌اش را افزایش می‌دهد، پیوند او را با شما قوی تر می‌کند و مهارتهای مهم دیگری را نیز در وی پرورش می‌دهد که تا پایان عمر به درد او میخورند.

  • داستانهای قبل خواب به کودکتان صبوری کردن را می‌آموزد

صبور بودن یک مهارت ارزشمند در زندگی است که ممکن است بسیاری از افراد فاقد آن باشند. خوشبختانه، می‌توان آن‌ها را از سنین بسیار پایین به بچه‌ها آموزش داد، زیرا گوش دادن به داستان‌هایی که برای آنها خوانده می‌شود، بچه‌ها را صبورتر می‌کند. توسعه مهارت صبر باعث می‌شود کودک شما در گوش دادن فعال بهتر عمل کند و این دو به خوبی با هم هماهنگ می‌شوند. به این ترتیب، در آینده، کودک شما شنونده خوبی خواهد بود و در نتیجه مردم احساس کنند حرفهایشان شنیده می‌شود و با ارزش هستند.

  • دامنه لغات کودکتان را گسترش می‌دهد

خواندن نه تنها برای بزرگسالان عالی است، بلکه می‌تواند برای نوزادان ما نیز عالی باشد. طبق مطالعه‌ای که در بیمارستان رود آیلند انجام شده، نوزادانی که برایشان کتاب خوانده می‌شود، می‌توانند کلمات بیشتری را نسبت به نوزادانی که برایشان کتاب خوانده نمی‌شود، بفهمند. نتایج همچنین نشان داده است که دایره لغات این کودکان تا 40 درصد افزایش یافته است، در حالی که برای گروهی که برایشان کتاب خوانده نشده بود، تنها 16 درصد بوده است.

  • قوه تخیل آنها را پرورش می‌دهد

خواندن، تخیل ما را گسترش می‌دهد. به طوری طبیعی، خواندن باعث می‌شود تخیل فرزند شما  شعله ور شود. هرچه بیشتر برای  فرزندانمان کتاب بخوانیم، آنها  راحتتر  کلمات و داستان‌ها را در ذهن خود تصور می‌کنند. این آموزش مداوم مغز توانایی تخیل کردن و خلاقیت کودک را بالا می‌برد و ذهنش را نسبت به ایده‌های جدید باز می‌کند .

  • به آنها همدلی کردن را می‌آموزد

ممکن است تصور نکنید که کتاب و همدلی کردن با هم ارتباطی داشته باشند اما با هم مرتبطند، و این مهارت بسیار مهم زندگی را میتوان از سنین پایین به کودک آموخت.  وقتی برای کودکان کتاب خوانده شود یا خودشان کتاب بخوانند، فرصت آن را بدست می‌آورند که آن داستان را از زاویه دید کاراکتر ببینند و تجربه کنند . بدین ترتیب متوجه می‌شوند که چه اتفاقی برای آن کاراکترها افتاده است و  تجارب و احساسات آنها را تجربه می‌کنند .

  • مشارکت کردن را در آنها تشویق می‌کند و مهارتهای گفتاری را ارتقا می‌دهد

خواندن، توانایی کودک در تعامل و برقراری ارتباط را بهبود می‌بخشد. اگر در حین خواندن داستان،   آنها مدام حرف شما را قطع می‌کنند خیلی ناراحت نشوید، در واقع این چیز بسیار خوبی است. به سؤالات آنها پاسخ دهید و آنچه را که در داستانی که می‌خوانید اتفاق می‌افتد به چیزی که ممکن است در زندگی واقعی برای شما اتفاق افتاده باشد متصل کنید. با پرسیدن اینکه شخصیت‌ها چه احساسی دارند و بعداً چه اتفاقی می‌افتد، به آنها کمک کنید تا درگیر داستان شوند

  • به آنها توجه کردن را می‌آموزد

بچه‌های کوچک به راحتی حواسشان به اطراف پرت می‌شود بنابراین کتاب خواندن به آنها تمرکز کردن و توانایی توجه کردن را می‌آموزد . آنها باید برای اینکه داستان را درک کنند آرام بنشینند و گوش دهند که در نتیجه کمتر بهانه گیری می‌کنند. به علاوه درک بهتری از خواندن بدست می‌آورند، با مفهوم انضباط آشنا می‌شوند و مدت زمان بیشتری توجه می‌کنند و حافظه‌شان تقویت می‌شود . اینها مهارتهایی هستند که به شدت به کودکان‌تان در مدرسه و در بزرگسالی به زندگی‌شان کمک می‌کند .

  • کتاب خواندن برای کودکان، عشق به خواندن را در آنها نهادینه می‌کند

کتاب خواندن برای کودکان از سنین پایین، به آنها کمک می‌کند به خواندن علاقه مند شوند. وقتی کودکان در معرض کتاب قرار می‌گیرند آنها را به بازی‌های ویدیویی، تلویزیون و تفریحات دیگر ترجیح می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping