تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه تصویرسازی کردن سطح کتاب‌تان را بالا می‌برد

چگونه تصویرسازی کردن سطح کتاب‌تان را بالا می‌برد

بسیاری از نویسندگان تصویرسازی را نادیده می‌گیرند زیرا فکر می‌کنند تصویرسازی فقط مختص کتابهای کودکان است. اما تصویر میتواند سطح کتاب را در هر ژانری که باشند بالا ببرد. برای چاپ کردن کتاب، کارهای زیادی باید انجام دهید، شما باید کتاب بنویسید، روی جلد طراحی کنید، متن خود را فرمت بندی کنید و آن را برای خواننده ایده آل خود بازاریابی کنید و همه اینها تازه شروع کار است. اضافه کردن تصویر ممکن است کار سختی باشد بخصوص اگر خودتان نقاش نباشید. شیوه‌های مختلفی برای یافتن تصویرگر کتاب وجود دارد اما ابتدا ببینیم چگونه استفاده از تصاویر در کتابها برای پروژه شما مفید است.

اهمیت تصویر

تصاویر از این جهت در کتاب کودکان وارد می‌شوند که توجه او را جلب کند. تصاویر کودکان را به داخل داستان می‌کشاند و به آنها کمک می‌کند داستان را درک کنند. کودکان با استفاده از تصاویر معنی کلماتی را که نمی‌فهمند متوجه می‌شوند. وقتی شما تصویری را در صفحه‌ای می‌بینید به طور ناخودآگاه مکث کرده و به آن فکر می‌کنید. با خود می‌گویید ارتباط این عکس با نوشته چیست که در نتیجه درک عمیق تری از محتوای کتاب به شما می‌دهد.

اضافه کردن تصویر به کتاب به جذب خواننده کمک می‌کند. انها وقت بیشتری را روی  صفحات تصویردار می‌گذارند و از آنها برای پر کردن خلاء مابین تصورات خود و متن داستان استفاده میکنند.

تصویرسازی در ژانرهای مختلف

ژانر داستانی

تصاویر به خواننده کمک می‌کند تا از نظر عاطفی با داستان ارتباط برقرار کند و میتواند از کتاب شما یک شاهکار هنری بسازد. مجموعه داستانهای کوتاه و رمانهای بزرگسالان نیز میتوانند از قدرت تصاویر بهره ببرند حتی اگر یک صحنه خاص در آن نشان داده نشده باشد. کتابهای فانتزی از کشیدن تصاویر کاراکتر یا صحنه بیشترین سود را می‌برند زیرا خواننده از نظر بصری با داستان همراه می‌شود.

ژانر مستند

کتابهای غیرداستانی و مستند کودکان همیشه از تصاویر برای کمک کردن به آنها در یادگیری اطلاعات به شکلی دیگر بهره گرفته‌اند. این شیوه برای کتابهای بزرگسالان نیز جواب می‌دهد. لازم نیست تصاویر کودکانه باشند. تصاویر یک شیوه‌ی بصری برای توضیح  متن هستند. استفاده از تصاویر در کتاب باعث می‌شود اثرتان جذابیت بصری بیشتری داشته و خواننده با انبوهی از متن روبه رو نشود.  تصاویر گاهی اوقات باعث میشوند کلمات کمتری به کار ببرید زیرا میتوانند بهتر از کلمات گویای مطلب باشند.

blank

کتابهای خودآموز

تصاویر در کتابهای داستان به خواننده کمک میکند تا در سطح عاطفی با داستان ارتباط برقرار کند اما به شیوه‌های دیگر میتواند در کتابهای غیرداستانی مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از تصاویر حالات یوگا یا حرکات ورزشی در کتابی که مربوط به شیوه‌های سالم زندگی  کردن است به خواننده کمک می‌کند بیشترین دریافت را از دانش شما داشته باشد. تصاویر در کتابهای سرگرمی به خواننده در نشان دادن نحوه تکمیل هر پروژه کمک میکند. حتی استفاده از تصاویر در کتابهای آشپزی ایده‌ای از مواد اولیه و خوراک نهایی را به خواننده می‌دهد.

پیدا کردن ناشر

اگر به شیوه سنتی عمل کنید معمولا ناشر برای کتاب شما تصویرگر پیدا میکند. اما اگر خودتان میخواهید کتابتان را چاپ کنید این وظیفه به عهده خود شماست. برخی از افراد خودشان کتابشان را تصویرسازی می‌کنند. بسیاری از نویسندگان از فضای مجازی تصویرگران خود را انتخاب می‌کنند. میتوانید متن خود را به آنها بدهید تا بخوانند و بر اساس نوشته‌ی شما تصویرسازی کنند. این روند برای هر ژانر متفاوت است. اگر تنها به نمودار و جدول برای کتاب خودآموز خود نیاز دارید میتوانید اطلاعات مورد نیاز را به طراح بدهید. اگر وقت یا تخصص لازم برای استخدام تصویرگر را ندارید میتوانید از شرکتهای انتشاراتی بخواهید تا برایتان تصویرسازی کنند. میتوانید از خدمات سایه نویسی نیز برای کل پروژه خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید