تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه بین کاراکترها جذابیت عاشقانه ایجاد کنیم

چگونه بین کاراکترها جذابیت عاشقانه ایجاد کنیم

جذابیت عاشقانه چیست؟

برای خلق یک عاشقانه قابل باور ابتدا باید جذابیت عاشقانه را تعریف کنیم. جذابیت عاشقانه، جذابیت فیزیکی نیست. تنها به این دلیل که دو نفر از نظر فیزیکی به یکدیگر علاقه دارند بدین معنا نیست که عشق بین آنها جوانه می‌زند. اما یک جاذبه فیزیکی آنی ممکن است آنها را ترغیب کند که بیشتر یکدیگر را بشناسند. این امر منجر به جاذبه‌ای عمیق تر بین آنها می‌شود که ممکن است به عشق ختم شود.

عنصر اصلی در جذابیت عاشقانه، جاذبه است، همان کششی که فردی را به سمت دیگری می‌کشاند. اما جاذبه‌ای که باعث علاقه عاشقانه می‌شود در هر فردی متفاوت است. چهار نوع جاذبه وجود دارد که میتوانید از آنها برای خلق یک ماجرای عاشقانه برای کاراکترهایتان استفاده کنید.

  1. جاذبه فیزیکی: خواست لمس کردن و لمس شدن توسط دیگری
  2. جاذبه  ذهنی:  تمایل برای همنشینی با دیگری به دلیل هوش یا علایق او
  3. جاذبه اجتماعی: خواست تعامل داشتن با دیگری به دلیل دیدگاههای اجتماعی، اعتماد به نفس، شوخ طبعی، جاه طلبی، یا خصوصیات اجتماعی ِ فردی
  4. جاذبه احساسی: میل به برقراری ارتباط با دیگری در سطحی معنوی، جاذبه‌ای که توسط دیدگاه، ظرفیت عاطفی، باورها یا تجارب مشترک بوجود می‌آید.

چگونه از این دانش برای ساخت جذابیت عاشقانه‌ی قابل باور استفاده کنیم.؟

وقتی جذابیت عاشقانه قابل باوری در داستان وجود نداشته باشد خواننده متوجه نمی‌شود چرا دو نفر به یکدیگر جذب می‌شوند. در این موارد نویسندگان بیشتر نگران وقت صرف کردن برای عشق هستند تا جذابیت عاشقانه و در نتیجه برای داستان عاشقانه خود زیربنایی نمی‌سازند. ابتدا باید  نوع کلی داستان عاشقانه‌ای که می‌خواهید تعریف کنید را مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا کاراکترهایی را خلق کنید که برای داستان شما و یکدیگر مناسبند، بدون آنکه نیاز به فداکردن جذابیت عاشقانه داشته باشید.

چهار نوع جذابیتی که میتوانند با هم ترکیب شده و آن جذابیتی که خواننده به دنبال آن است را بوجود آورند عبارتند از جاذبه فیزیکی، ذهنی، اجتماعی و احساسی. جذابیت زیادی در اثر ترکیب دو یا چند نوع از این جاذبه‌ها بوجود می‌آید. به جای آنکه به خوانندگان خود بگویید که میخواهید چه حس یا فکری داشته باشند، این جاذبه را  به آنها نشان دهید. عمق رابطه کاراکترها باید در راحتی رابطه‌ای که بین آنها شکل می‌گیرد مشهود باشد. به گونه‌ای که آنها احساس دیده شدن، شناخته شدن و لذت بردن داشته باشند.

افراد عاشق پیشه‌ی داستان شما همیشه باید کاراکترهای کامل و پیچیده‌ای باشند و پرورش دادن آنها به شما در خلق جذابیت مابین آنها کمک می‌کند. وقتی که خصوصیات حسی کاراکتر شما برای نوشتن و خواندن جذاب باشند، جذابیت عاشقانه‌ای خلق می‌کنید که خوانندگان آن را باور میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید