تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه برای مجلات مقاله بنویسیم

چگونه برای مجلات مقاله بنویسیم

نوشتن مقاله برای مجلات با نوشتن برای روزنامه، مقاله نویسی و رمان نویسی متفاوت است. بنابراین اگرچه رویکرد شما نسبت به نگارش مجله بسته به نوع انتشار و ماهیت مقاله متفاوت است، اما همچنان باید مهارت‌هایی را که مجله نویسی را از سایر انواع نوشتار متمایز می‌کند، در خود پرورش دهید.

۶ نکته برای مجله نویسی

اگر آرزوی نوشتن برای مجلات را دارید، باید خود را با رسانه‌ای که به سرعت توسط فناوری دیجیتال دگرگون میشود، وفق دهید. بسیاری از مجلات امروزی عمدتاً چه در مرورگرهای وب و چه در برنامه‌هایی مانند Apple News بصورت آنلاین منتشر می‌شوند . از سوی دیگر، نشریات آنلاین جدیدی دائماً اضافه می‌شوند  و بسیاری به دنبال نویسندگان جدیدی هستند که ایده داستانی فوق العاده‌ای برای ارائه داشته باشند.در زیر به نکاتی برای مجله نویسی اشاره می‌کنیم:

  1. مقاله پیشنهادی خود را به دقت انتخاب کنید. نویسندگان آزاد قبل از آنکه پروژه‌ای را انجام دهند باید از طریق نامه‌ی درخواست، ویراستاران را مجاب به قبول داستان خود کنند. حتی اگر مقاله پیشنهادی شما پذیرفته نشود، با مجله‌ای که با کارکنان آن رابطه برقرار کرده‌اید، ارتباط داشته باشید. وقتی مقالات پیشنهادی خود را به آنها ارائه می‌دهید، دستورالعملهای مربوط به ارسال مقاله را رعایت کنید.
  2. تخصص پیدا کنید. دنیای رسانه امروزه به تخصص اهمیت می‌دهد. تخصص می‌تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک نویسنده جدید پیشرفت کنید.اگر تخصص خاصی در زمینه‌ای دارید ( مانند پزشکی، موسیقی یا موبایل) از آن استفاده کنید. برای ارائه ایده یک مقاله، از تجارب شخصی و دانش بخصوص خود استفاده کنید.
  3. بیشتر از آنچه فکر میکنید نیاز دارید، تحقیق کنید. همیشه بهتر است منابع، نقل قول‌ها و آمار بیشتری نسبت به آنچه می‌توانید در داستان خود استفاده کنید، داشته باشید. اغلب اوقات یادداشت‌های مربوط به مجله نویسی  از اولین پیش نویس داستان طولانی تر است.اگر مقاله خوبی را برنامه ریزی کرده‌اید، سریع میخواهید آن را بنویسید. اما قبل از شروع مطمئن شوید دارای محتوای کافی برای نوشتن داستان خود هستید.
  4. مخاطب هدف مجله را در نظر بگیرید. مهمترین رابطه یک مجله، رابطه او با خوانندگانش است. اگر خواسته‌های مخاطب هدفتان را برآورده کنید،  دوام شما در شغل روزنامه نگاری مجله بیشتر خواهد بود. برای مثال اگر برای مجلاتی چون دیسکاور مقالات ستاره شناسی می‌نویسید، نمیتوانید نثر خود را خالی از اصطلاحات فنی کنید.
  5. جابه جایی پرسنل را در مجلات مختلف زیر نظر داشته باشید. ویراستاران معمولا از یک مجله به مجله دیگر می‌روند. ارتباط شما با چنین افرادی مهمتر از شرکتی است که برای آن کار می‌کنید . صفحه اول مجله را بخوانید تا نسبت به افرادی که در آنجا کار می‌کنند اطلاعات بدست آورید. منابع آنلاین مانند LinkedIn نیز می‌توانند در این زمینه  اطلاعاتی را ارائه دهند.
  6. انعطاف پذیر باشید. انعطاف پذیری یکی از مهمترین مهارتهای نوشتاری است. حتی با بالاترین میزان برنامه ریزی، فرایند نوشتن روزنامه نگاران را به جهتهای عجیب و غریبی می‌کشاند.
blank

ممکن است متوجه شوید که مقاله ۱۰۰۰ کلمه‌ای شما برای بیان کردن حق مطلب به ۱۰ هزار لغت نیاز دارد. نوشتن کار سختی است حتی زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. اگر داستان شما نیازمند رویکرد دیگری نسبت به آن چیزی است که در ابتدا انتظارش را داشتید، انعطاف پذیر باشید. در این صورت روند ویرایش برایتان دلپذیر خواهد شد.

مجله نویسی در مقایسه با انواع دیگر نوشته

نویسنده مجله،  ممکن است در انواع دیگر رسانه‌ها – روزنامه‌های محلی، مقالات کوتاه وب، فیلمنامه‌ها یا فیلمنامه‌های تئاتر تجربه داشته باشد – اما میداند که نوشتن برای مجلات الزامات و ویژگی‌های خاص خود را دارد. شاید بزرگترین تفاوت نوشتن برای مجلات در مقایسه با نوشتن برای یک روزنامه محلی این باشد که اکثر مجلات دارای سبک مختص خود هستند. مقاله نویسی برای روزنامه‌های روزانه و هفتگی در سراسر کشور نسبتاً یکنواخت است. طول مقالات مجلات نیز بیشتر از  مقالات روزنامه‌ها، مجلات خبری تلویزیونی یا پستهای وبلاگی  است.  مثلا نویسندگان آزاد فقط به اندازه  150 کلمه برای نوشتن مقاله در  حاشیه  مجله پروازی مانند American Way فضا دارند. مجلات مختلف دارای استانداردها و دستورالعمل‌های سبکی متفاوتی هستند و حفظ استانداردها و سبک‌ها به عهده سردبیران مجلات، نویسندگان کارکنان و مترجمان آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید