تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه با کلمات نقاشی کنیم: ۵ نکته برای نقاشی کردن با کلمات

چگونه با کلمات نقاشی کنیم: ۵ نکته برای نقاشی کردن با کلمات

به نظر می‌رسد عبارات و جملات توصیفی یک نویسنده ماهر با کلمات نقش و نگاری را ترسیم می‌کند. با استفاده از نکات زیر می‌آموزید که چگونه با استفاده از  کلمات رمان، داستان کوتاه یا شعر خود را نقاشی کنید. آیا تا به حال رمان یا داستان کوتاهی خوانده‌اید که صحنه‌ای را آنقدر خوب توصیف کرده باشد که احساس کنید به معنای واقعی کلمه می‌توانید آن را در  برابر چشمان خود ببینید؟ یک نوشته می‌تواند از طریق استفاده از کلمات و جملات توصیفی و شیوه‌ای  منسجم برای برانگیختن تصاویر واضح، عمیقاً به تخیل خواننده نفوذ کند. برای نامگذاری چنین نوشته‌های توصیفی یک تعبیر وجود دارد: نقاشی با کلمات.

 نقاشی با کلمات به چه معناست؟

زمانی که نویسنده با کلمات نقاشی میکشد، از انتخاب کلمه و توالی جملات برای ترسیم تصاویر در ذهن خواننده استفاده می‌کند. البته در حوزه هنرهای تجسمی، نقاشی به عمل بازنمایی افراد، اشیا و مناظر برای تماشاگران اطلاق می‌شود که با چشمان خود آنها را ببینند. در نوشتن خلاقه، نقاشی تصاویر به تولید تصویری از افراد، اشیا و صحنه‌ها اشاره می‌کند – اما واسطه‌ای که  هنرمند از آن استفاده می‌کند کلمات است.

چگونه با کلمات نقاشی بکشیم

یک نویسنده ماهر از دقت در فرآیند نوشتن خود استفاده می‌کند تا  نقش و نگار کلمه‌ای خاطره انگیز را ایجاد کند که تصاویر ذهنی را برای خوانندگان خود تداعی کند. اگر می‌خواهید به نوشته خود کیفیت نقاشانه بدهید، از پنج نکته زیر استفاده کنید.

  1.  با نوشتن به عنوان یک هنر رفتار کنید. مانند تمام هنرهای زیبا، هر جزء از ترکیب باید به دقت در نظر گرفته شود. برخی از نویسندگان از  نوشتن جمله اول و آخر کتاب خود عذاب می‌کشند که البته بسیار مهم است. اما جمله دوم چطور؟ و سومی؟ برای نقاشی با کلمات، باید به جزئیات در تمام بخش‌های متن خود توجه کنید
  2. اگر فکر نمی‌کنید کلمات مناسبی دارید، به جستجو ادامه دهید. اگر فعل یا صفتی را مینویسید که احساس رضایت‌بخشی ندارد و گمان می‌کنید که مترادف‌های بهتری وجود دارد، به جستجوی خود ادامه دهید. از یک لغت نامه برای یادآوری کلماتی استفاده کنید که ممکن است در لحظه نوشتن آنها را فراموش کنید.
  3. بر کلمات عملی تأکید کنید. کلمات کنشی افعالی هستند که نشان دهنده کنشگری یک فاعل هستند. کلمات اکشن به خواننده شما کمک می‌کنند تا بفهمد کاراکتر‌های شما واقعاً چه کاری انجام می‌دهند.  وقتی با کلمات نقاشی می‌کنید، توانایی نشان دادن کارهایی که کاراکتر‌ها انجام می‌دهند مهارتی ضروری است. از افعال توصیفی برای افزودن رنگ بیشتر به عمل خود استفاده کنید.
  4. بین توصیفات و قوه تخیل خوانندگان خود  تعادل ایجاد کنید. اگرچه ممکن است در ابتدا غیر منطقی به نظر برسد، گاهی اوقات نقاشی با کلمات مستلزم پنهان کردن اطلاعات است تا خواننده بتواند صحنه‌ای را برای خود تصور کند. فرض کنید  که در رمان خود می‌خواهید یک خط افقی را توصیف کنید. برای رنگ آمیزی تصویر با کلمات، لزوماً نیازی به توصیف تک تک ساختمان‌هایی که در یک ردیف قرار گرفته‌اند  نیست. درعوض، تصور کنید که ایستادن در یک خیابان و تماشای پنج آسمان خراش در کنار یکدیگر چگونه به نظر می‌رسد. اکثر مردم نمی‌توانند جزئیات هر ساختمان را پردازش کنند. چشم آنها روی یک یا دو ساختمان متمرکز می‌شود و ساختمان‌های دیگر بیشتر به صورت تار دیده می‌شوند. اگر حس «تاری» را در نوشته‌های خود نشان دهید، ممکن است بهتر بتوانید این حس را به خواننده القا کنید که واقعاً آنجاست. بنابراین توضیحات نوشتاری خود را بر روی یک یا دو ساختمان متمرکز کنید و چند حس غیر بصری مانند بوق زدن تاکسی‌ها  را در پس زمینه بیاورید.
  5. به دنبال فرصت‌هایی برای بهبود مهارت‌های نوشتاری خود باشید. توانایی نقاشی با کلمات در یک جلسه بدست نمی‌آید. مانند تمام جنبه‌های نویسندگی، باید همیشه روی این بخش کار کنید.  آثار نویسندگانی را بخوانید که آنها را تحسین می‌کنید: برخی کتاب‌هایی درباره هنر خود نوشته‌اند (به عنوان مثال استفن کینگ در مورد نوشتن)، در حالی که دیگران جزئیات کار خود را از طریق وبلاگ‌نویسی یا پادکست‌های خود به اشتراک می‌گذارند. اگر نویسندگان محلی‌تان برنامه آموزشی ارائه می‌دهد، آن را بررسی کنید. برای یادگیری تکنیک‌های نوشتاری جدید، ابزارهای ادبی و روش‌های داستان گویی هرگز دیر نیست.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید