تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه آنچه را که میدانید بنویسید: چهار روش برای نوشتن از روی تجربه

چگونه آنچه را که میدانید بنویسید: چهار روش برای نوشتن از روی تجربه

 عبارت « هر چه میدانی بنویس» عبارتی است که بسیاری از نویسندگان مشتاق احتمالا از شنیدن آن خسته شده‌اند. اما نوشتن درباره موضوعی آشنا، نقطه آغاز بسیار خوبی برای نویسندگان است.

عبارت « هر چه میدانی بنویس» به چه معناست؟

برای نویسندگان آثار مستند این عبارت به معنای نوشتن خاطرات بر اساس تجربیات خود و داستان‌های واقعی زندگی، یا نوشتن درباره موضوعاتی است که با آن آشنایی دارند. در داستان نویسی، نوشتن درباره هر چه که میدانید به معنای پیدا کردن جنبه‌هایی از داستان وکاراکترهایتان است که عمیقا با آنها ارتباط دارید.

blank

چهار شیوه برای نوشتن آنچه که میدانید

نوشتن درباره آنچه که میدانید در ساده ترین سطح خود میتواند شامل نوشتن درباره زندگی شخصی و تجارب دست اول خودتان باشد. در زیر به چند راهنمایی در این زمینه اشاره می‌کنیم:

  1. واقعیت‌های عاطفی را دنبال کنید. شما به عنوان یک نویسنده آزاد، روی پروژه‌هایی کار می‌کنید که مطالبی خارج از تجربیات شخصی شما را پوشش می‌دهند. یک راه، تمرکز کردن بر روی واقعیت‌های عاطفی کاراکترهای داستان‌تان و پیدا کردن نقاط مشترک با آنهاست است. اگر اولین رمان خود را مینویسید با شخصیت‌های خود به دنبال نقطه مشترک احساسی باشید.
  2. روی یک دوره زمانی از زندگی‌تان تعمق کنید. زمانی را برای فکر کردن به دوره خاصی از زندگی‌تان اختصاص دهید. رمان نویسانی چون ارنست همینگوی اغلب از رویدادهای زندگی الهام میگیرند سپس آنها را تخیل می‌کنند تا در یک رمان کامل یا داستان کوتاه از آن استفاده کنند.  رمان نویسان تازه کار باید بدانند که  انتخاب یک واقعه خاص از زندگی خود و داستان پردازی کردن آن، روند نوشتن داستان را تشریح می‌کند .
  3. آزادنویسی. آزادنویسی درباره زندگی شخصی خود به شکل خاطرات روزانه، روشی عالی برای یافتن ارتباط مابین زندگی شخصی شما و نوشته‌هایتان است. در ابتدا ممکن است متوجه عمق شخصی بودن کارتان نشوید چون به ظاهر از زندگی شخصی شما بسیار جدا به نظر می‌رسد. نوشتن درباره فرایند نویسندگی و نحوه تلاقی آن با زندگی شما، باعث ایجاد ارتباط شخصی بیشتری با کارتان می‌شود.
  4. خودتان را جای کاراکترتان بگذارید. اگر به سختی میتوانید با کارتان ارتباط برقرار کنید، لحظاتی به کاراکتر خود و شرایطی که ممکن است در آن قرار بگیرند فکر کنید. شما همیشه دوست دارید با کاراکترهایتان همزادپنداری کنید. زمانی را صرف فکر کردن به انگیزه‌های کاراکتر کردن، به شما در درک عمیقتر آنها کمک میکند. اگر خودتان را جای کاراکترتان ببینید چه کار می‌کنید؟ از چه طریقی یادآور موقعیت‌های گذشته شما است؟
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید