تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چطور یک رمان پرفروش بنویسیم: ۸ نکته برای قرار گرفتن در لیست کتابهای پرفروش

چطور یک رمان پرفروش بنویسیم: ۸ نکته برای قرار گرفتن در لیست کتابهای پرفروش

صنعت چاپ حوزه‌ای ناشفاف و سلسله مراتبی است اما بعضی از اوقات پایانهای افسانه‌ای دارد. داستانهای محبوب می‌توانند از هر ژانری باشند  و هر نویسنده تازه کار یا کهنه کاری ممکن است پتانسیل تبدیل شدن به نویسنده یک کتاب پرفروش را داشته باشد. 

هشت نکته برای نوشتن یک رمان پرفروش

کلید یک داستان پرفروش درست در نام آن است: فروش. قرار گرفتن در لیست کتابهای پرفروش یعنی قراردادن کتابتان در دستان هر تعداد خواننده‌ای که میتوانید. در زیر به برخی موارد برای تبدیل شدن کتاب شما به یک کتاب پرفروش اشاره می‌کنیم.

  • مخاطب خود را در نظر داشته باشید. آیا برای کودکان می‌نویسید یا بزرگسالان؟ مردم عادی یا قشر ادبی؟ با در نظر گرفتن این نکته در مورد بازار تحقیق کنید. چه کتابهایی برای ژانر بازار مخصوص شما جذابترند و ظرفیت تبدیل شدن به کتاب پرفروش را دارند؟
  • عادات محکمی را در خود تثبیت کنید. لازم نیست فردی خاص یا مهم باشید. تجربه شما لازم نیست منحصربفرد باشد. فقط باید به روزانه نوشتن متعهد باشید. در نهایت اثری از خود خلق می‌کنید. سپس ذهنتان را باز بگذارید، از موقعیتهای پیش آمده استقبال کنید، و هر یک از این موقعیتها را به منزله راهی برای تبدیل شدن کتابتان به یک کتاب پرفروش در نظر بگیرید. 
  • نمایه صحیح را پیدا کنید. هیچ تضمینی در دنیای هنر وجود ندارد. شما ممکن است کتاب بسیار خوبی بنویسید اما در خلاء ناپدید شود. اگر میخواهید کتابتان توسط یک ناشر سنتی منتشر شود احتیاج به یک نمایه دارید. در پیدا کردن ناشر باید الویت‌های خود را بشناسید.  بیشتر ناشران متخصص ارائه ژانرهای بخصوصی هستند بنابراین اگر ناشر مناسبی پیدا کنید شانس اینکه کتابتان در زمره کتابهای پرفروش قرار بگیرد بالاست.ناشر و ویراستاری را پیدا کنید که نسبت به نوشته شما شور و اشتیاق داشته باشند.
  • طرفداران خود را پرورش و آنها را حفظ کنید. شبکه‌های اجتماعی ابزاری مهم برای نویسندگان امروزی هستند. برای تبلیغ خود و کتابتان در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید. محتوای تبلیغی خود را با اخبار، طنز، پرسش و پاسخ‌های زنده و مناظرات متعادل کنید. با نمایشگاههای کتاب داخلی آشنا شوید. در  این نمایشگاهها شرکت کنید و با نویسندگان دیگر آشنا شوید.  
  • به شبکه خود متصل شوید. گاهی اوقات پرفروش شدن یک کتاب به افرادی که آنها را می‌شناسید بستگی دارد. جشن رونمایی از یک کتاب به همراه مقالات پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی، مصاحبه‌ای خوب در یک پادکست محبوب، و گرفتن تاییدیه از سایر نویسندگان این عرصه،  با اعتبار دادن به رمان شما میزان فروش آن را بالا می‌برد.
  • تا میتوانید تبلیغ کنید. برای بسیاری از نویسندگان تازه کار، تبلیغ کردن برای رمان خود به معنای اختصاص دادن زمان و منابع شخصی است. ممکن است لازم باشد به کتاب فروشی‌ها، کتابخانه‌ها، برنامه‌های رادیویی و کلوب‌های کتابخوانی  سربزنید تا رمان شما را تبلیغ کنند. این سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت زمانی  در دراز مدت جواب می‌دهد. هر چه باشد روی خودتان سرمایه گذاری می‌کنید!
  • برای خود یک جاویژه خلق کنید. برای آنکه نشان دهید از سایر رقبای خود متمایزید چه کار میتوانید انجام دهید؟ به خاطر داشته باشید که متفاوت بودن لزوما به معنای بهتر بودن نیست . تلاش برای بهتر بودن از همه رقبای خود هدفی بسیار سخت است و مقایسه کردن کتاب خود با دیگران منجر به ناامیدی می‌شود.
  • از نقدهای کتاب خود بیاموزید. یک نقد بد خوب نوشته شده میتواند بازخورد خوبی را ایجاد کند. ممکن است دردناک اما سازنده باشد. میتواند به رشد شما به عنوان یک نویسنده کمک کند. اما فراموش نکنید که فرد منتقد، مخاطب شما نیست. خوانندگان شما آثار شما را به اشکال متفاوتی دریافت می‌کنند. یک منتقد به منزله همه خوانندگان شما نیست.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping