تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چطور هم معتاد به کتاب باشیم و هم سرمان شلوغ باشد

چطور هم معتاد به کتاب باشیم و هم سرمان شلوغ باشد

آیا علاقه زیادی به کتاب خواندن دارید اما برنامه روزانه‌تان شلوغ است؟ چگونه میتوانید اعتیاد به کتاب خوانی را در یک برنامه زمان بندی فشرده قرار دهید؟ در زیر به چند راهکار اشاره می‌کنیم:

  1. بعد از اینکه از خواب بلند می‌شوید به مدت ۱۵ دقیقه کتاب بخوانید ( حتی اگر مجبور هستید ۱۵ دقیقه زودتر از خواب بلند شوید)
  2. ۱۵ دقیقه قبل از خوابیدن کتاب بخوانید ( حتما فیلتر نور آبی گوشی‌تان را روشن کنید تا از چشمان خود محافظت کرده و و تولید ملاتونین را مختل نکنید)
  3. روزانه یا هفتگی یک بلوک مطالعه را در تقویم خود برنامه ریزی کنید و یک یادآوری برای آن به تلفن خود اضافه کنید. مثل یک قرار مهم با آن رفتار کنید.
  4. به جای تلویزیون دیدن کتاب بخوانید
  5. زمان کمتری را در شبکه‌های اجتماعی و خواندن اخبار بگذارید و در عوض از آن زمان برای کتاب خواندن استفاده کنید
  6. برای گوشی خود برنامه‌های کتابخوان را دانلود کنید تا بتوانید هر زمان که فرصت بدست آوردید کتاب بخوانید
  7. هر هفته چند کتاب الکترونیکی دانلود کنید تا زمانی که دسترسی ضعیفی به اینترنت دارید وقتتان سر دانلود کردن کتاب تلف نشود
  8. هر زمان وقت خالی دارید مطالعه کنید: وقتی منتظر ویزیت دکتر هستید، وقتی منتظر هستید تا بچه‌ها را از مدرسه بردارید یا وقتی سوار وسایل حمل و نقل عمومی هستید، وقتی دندان‌تان را مسواک می‌زنید
  9. با آنکه ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد، به هنگام راه رفتن کتاب نخوانید. ممکن است به چیزی برخورد کنید یا خود را در معرض خطر جیب برها یا دزدان قرار دهید. همیشه وقتی در محیطی عمومی راه می‌روید مراقب اطراف خود باشید و خواندن را به زمانی که بی حرکت هستید موکول کنید
  10. در یک سرویس کتاب الکترونیکی ثبت نام کنید تا بتوانید کتابهایی که با سلایق شما سازگاری دارند پیدا کنید. بدین ترتیب زمان کمتری را صرف گشتن به دنبال کتابهایی می‌کنید که دوست دارید بخوانید.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید