تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چطور سریع تر بنویسیم: ۱۳ راهکار برای سریعتر نوشتن

چطور سریع تر بنویسیم: ۱۳ راهکار برای سریعتر نوشتن

چه بلاگری باشید که روی مقاله بعدی خود کار می‌کند، رمان‌نویسی که در حال تمام کردن پیش‌نویس خود است یا فردی که  صورت آزاد می‌نویسد، سریع تر نوشتن روی بازدهی پروژه شما تاثیر زیادی دارد. اجرای چند عادت ساده میتواند به شما در صرف وقت کمتر در ذهنتان کمک کند.

13 راهکار برای سریعتر نوشتن

  1. به طور روزانه بنویسید. نوشتن مانند پرورش ماهیچه است – هر چه بیشتر روی نوشتن خود کار کنید قوی تر میشود. حتی اگر ضرب‌الاجلی برای کار خود ندارید اختصاص دادن زمان مشخصی در روز برای نوشتن، اهمیت زیادی دارد. در برنامه روزانه خود نوشتن را قرار دهید.
  2. برای خود موضوع انتخاب کنید. شاید نوشتن را از روی تکلیف یا در راستای رسیدن به هدفی انجام می‌دهید، در غیر این صورت بر روی یکی از موضوعات مورد علاقه خود تمرکز کنید تا فرایند نوشتن  در شما آغاز شود. اگر موضوعات زیادی برای پرداختن در ذهن خود داشته باشید، درست مانند زمانی که هیچ موضوعی برای نوشتن ندارید، به مشکل بر خواهید خورد. 
  3. طرح کلی بسازید. ممکن است متناقض به نظر برسد اما صرف مدت زمانی قبل از نوشتن، در زمان پایانی صرفه‌جویی می‌کند. نکات اصلی در پروژه خود را مشخص و برای آن برنامه ریزی کنید .
  4. اطلاعات جمع کنید. سریع نوشتن یعنی رفع موانع موجود بر سر راه نوشتن. از قبل تحقیقات لازم را انجام دهید و برای ارجاع در آینده هر نوع مطلب مرتبط، نقل قول، حکایت، یا ایده‌ای را در ساختار کلی نوشته خود قرار دهید
  5. عوامل پرت کننده حواس را حذف کنید. صفحات اینترنتی، برنامه‌های ایمیل و اپ‌های پیام رسان خود را ببندید. کامپیوتر خود را از برق بکشید. تلفن‌تان را بی‌صدا کنید و دور از دسترس خود قرار دهید. حتی اگر شده یک ساعت عادت نوشتنِ بدون حواس‌پرتی را تمرین کنید.
  6. چالش طرح کنید. آیا میتوانید در یک ساعت 1000 لغت بنویسید؟ 500 تا چطور؟ افراد تازه‌کار ممکن است روزانه 50 لغت بنویسند. افزایش هدفمندانه تعداد کلمات نوشته شده در دقیقه میتواند سرعت نوشتن را در شما بالا ببرد.
  7. تایمر بگذارید. چه از ساعت دیجیتال استفاده کنید یا  از اپلیکیشنهای زمان سنج، روشن کردن تایمر در ابتدای جلسه، کمک زیادی به شما می‌کند. با این کار نه تنها میزان پیشرفت خود را حین روبه رو شدن با چالشهای جدید، ارزیابی می‌کنید، بلکه کمتر از زیر کار طفره می‌روید.  
  8. مرور کردن را به بعد بسپارید. نوشته‌های خوب به ندرت در مرحله پیش نویس شکل می‌گیرند. به خودتان استراحت بدهید. اگر روی جمله‌بندی  جمله خاصی گیر می‌کنید، خیلی ساده بنویسید و دوباره به آن برگردید. موقع ویرایش کردن زمان زیادی را از دست می‌دهید. پس به جای آنکه هر جمله را بازخوانی کنید، آن را به انتهای کار موکول کنید.
  9. از جایبان استفاده کنید. حتی اگر رئوس مطالب خود را با مطالب از پیش تحقیق شده تنظیم کرده‌اید، در حین نوشتن سر از جاهایی در می‌آورید که پیش بینی نمی‌کرده‌اید. اگر جریان نوشتن خود را برای گشتن به دنبال یک نظریه متوقف کنید، وقتتان را تلف خواهید کرد. در عوض از یک جایبان مانند TK( به معنای « در ادامه») استفاده کنید و وقتی نوشتن‌تان تمام شد آن را جایگزین کنید.
  10. وقتی جلو هستید دست از نوشتن بردارید. اگر تایمر شما خاموش شود و شما در اواسط جمله باشید، در واقع یک خبر عالی است. به جای عجله برای اتمام نوشته خود، آن را به فردا موکول کنید. این به این معنی است که هنگام بازگشت به صفحه، به جای خیره شدن به نقطه‌ای که مکان نما چشمک می‌زند، می‌توانید دوباره جریان نوشتن را آغاز کنید.
  11. زمان مناسب خود را پیدا کنید. با وجود همه نکات کاربردی و مهارت‌های نوشتاری که می‌توانید بیاموزید، بهبود سرعت به خصوصیات جسمی و روانی شما بستگی دارد. شاید شما فردی سحرخیز باشید که صبحها بهتر و سریعتر می‌نویسد  یا  فرد شب زنده‌داری هستید که در ساعات انتهایی شب ذهنش پویاتر است. زمان مناسب خود را برای نوشتن پیدا کنید.
  12. وضعیت بدنی مناسب خود را پیدا کنید. وضعیت بدنی شما روی کارتان تاثیر می‌گذارد. با پشتی صاف و آرنجهایی که در زاویه درست با کیبورد قرار دارند بنشینید. جایگیری نادرست دستها باعث خستگی و گرفتگی عضلات می‌شود.
  13. بازیهای تایپی انجام دهید. حتی اگر تمام راهکارهای بالا را انجام دهید، ممکن است انگشتان شما نتوانند خود را با سرعت ذهنتان منطبق کنند. تمرین کنید تا انگشتهای خود را روی دکمه‌های درست قرار دهید تا اختلالی در جریان نوشتن‌تان پیش نیاید
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping