تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چطور برای اسباب‌کشی کتاب‌های خود را جمع کنیم

چطور برای اسباب‌کشی کتاب‌های خود را جمع کنیم

اسباب‌کشی کردن کار دشواری است و همه این را می‌دانیم، اما برای کسانی که چیزهای خاصی برایشان مهم و گران‌بها تلقی می‌شوند دشوارتر است، چراکه نگران‌اند مبادا این چیزها آسیب ببینند: گلدان، عتیقه‌جات، بوم نقاشی، کتاب …

در این مطلب قصد داریم راه‌هایی را برای جمع کردن و بسته‌بندی کردن کتاب‌ها به هنگام اسباب‌کشی معرفی کنیم.

از کارتن‌های کوچک استفاده کنید

 کتاب‌ها سنگین هستند، فقط کافی است چند کتاب داخل کوله‌پشتی‌تان باشد تا ببینید چه که چه وزنی دارند. بنابراین بهتر است که آن‌ها را در جعبه‌ها و کارتن‌های کوچک‌تر بسته‌بندی کنید. فقط حواستان باشد که کف جعبه محکم باشد، چون حتی کارتن‌های کوچک هم خیلی سنگین می‌شوند و احتمال بیرون ریختن وسایل وجود دارد.

کتاب‌ها را پخش کنید

 یک راهکار دیگر این است که کل یک کارتن را به کتاب‌ها اختصاص ندهید و درعوض کتاب‌ها را در کارتن‌های مختلف با وسایل دیگر پخش کنید، بدین ترتیب وزن‌شان در جعبه‌های مختلف تقسیم می‌شود. از چمدان‌های چرخ‌دار هم می‌توانید استفاده کنید چراکه حمل‌ونقل‌شان آسان است. تنها نکته‌ی منفی این راهکار آنست که کتاب‌ها همه جا هستند و بعداً یکجا جمع کردن و مرتب کردن‌شان کمی دشوار خواهد شد.

یک‌سری از کتاب‌ها را با خود نبرید

 اسباب‌کشی فرصت خوبی برای خلاص شدن از کتاب‌هایی است که دیگر نمی‌خوانید. شاید این کار برایتان سخت باشد اما بهرحال احتمالاً کتاب‌هایی دارید که دیگر به سراغشان نخواهید رفت. می توانید این کتاب‌ها را به دیگران یا کتابخانه اهدا کنید و یا برای فروش بگذارید.

محکم همه چیز را ببندید

 بهتر است کتاب‌های هم‌اندازه را در یک جعبه قرار دهید و سپس فضاهای اضافه را با چیزهای دیگر پر کنید. کارتن‌های کوچک مناسب این کار هستند. می‌توانید کتاب‌هایی که در چهار سمت کارتن قرار می گیرند را با پارچه یا روزنامه بپوشانید تا مبادا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

بادقت برچسب بزنید

 اگر کتابخانه‌ی بزرگی دارید توصیه می‌کنیم که کتاب‌ها را بر طبق چیدمان‌شان در کتابخانه بسته‌بندی کنید، تا دوباره چیدن‌شان آسان باشد. می‌توانید بر اساس هر ترتیبی دل‌تان می‌خواهد هم روی کارتن‌ها نوشته‌ای بنویسید تا بدانید داخل هر جعبه چه کتاب‌هایی است.

شما چه راهکار دیگری برای جمع کردن و جابجایی کتاب‌ها هنگام اسباب‌کشی می‌شناسید؟

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping