تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چطور باید کتاب‌های خودآموز رشد و پیشرفت شخصی را مطالعه کرد

چطور باید کتاب‌های خودآموز رشد و پیشرفت شخصی را مطالعه کرد

کتاب‌های خودآموز رشد و پیشرفت شخصی، کتاب‌هایی غیرتخیلی هستند، بنابراین نحوه‌ی مطالعه‌شان با کتاب‌های تخیلی و داستانی متفاوت است.

اغلب اوقات وقتی کتاب‌های داستانی می‌خوانیم، غرق در آنها شده و زمین گذاشتن‌شان برایمان سخت است و می‌خواهیم هرچه زودتر تمام‌شان کنیم. پس از آن کتاب را کنار گذاشته و به سراغ کتاب‌های دیگری می‌رویم.

مثل تماشا کردن یک فیلم خوب است. بعد از تماشا کردن یک فیلم خوب هم کمی راجع به آن فکر می‌کنیم، در موردش با دیگران صحبت می‌کنیم و بعد به سراغ تماشای فیلم دیگری می‌رویم. قضیه‌ی خواندن کتاب‌های خوب هم همین است. اما داستان کتاب‌های خودآموز رشد و پیشرفت شخصی متفاوت است. این کتاب‌ها آموزشی بوده و اغلب حاوی تمریناتی می‌باشند. مثل کتاب‌های درسی هستند، ما هرگز کتاب‌های درسی را مثل رمان مطالعه نمی‌کنیم! چند صفحه‌ای را مطالعه کرده و سپس آنچه خوانده‌ایم را تمرین می‌کنیم.

برای بردن بیشترین بهره از کتاب‌های خودآموز رشد و پیشرفت شخصی، باید آنها را به آرامی مطالعه کرده، سعی کنید مطالبش را یاد بگیرید، تمرینات را انجام داده و راهکارهای آن‌ها را در زندگی روزمره‌تان پیاده کنید. این مسئله در مورد تمام کتاب‌های غیرتخیلی صدق می‌کند، کتاب‌هایی در مورد کاهش وزن، مدیریت زمان، بهبود سلامت، بدنسازی، مدیتیشن و غیره. در ادامه راهکارهایی را برای خواندن چنین کتاب‌هایی عنوان می‌کنیم.

1_ کتاب را به آرامی مطالعه کنید تا متوجه پیامی که القا می‌کند بشوید.

2_ هیچ لزومی ندارد که بیش از چند صفحه در روز بخوانید. گاهی اوقات حتی خواندن یک پاراگراف هم کافی می‌باشد چراکه همان یک پاراگراف نیازمند تامل و تعمق می‌باشد. اگر کتاب را آهسته مطالعه کنید بیشتر به سودتان خواهد بود.

3_ گاهی لازم است یک صفحه یا پاراگراف را چندین بار مطالعه کنید تا بتوانید آن را بهتر درک کنید. این کار معمولا هر بار شما را با بینش جدیدی آشنا می‌سازد.

4_ سعی کنید متوجه نکات نهفته در کتاب بشوید. گاهی اوقات معانی پنهان و عمیقی در کتاب وجود دارد و برای کشف آنها باید ذهنی باز داشته باشید. به مطلبی که مطالعه کرده‌اید فکرکنید و بگذارید قوه‌ی شهودی‌تان راهنمای شما باشد.

5_ روی کلماتی که می‌خوانید تمرکزکنید تا ایده‌ها و بینش‌های جدیدی که در ذهن‌تان شکل می‌گیرند را کشف کنید.

6_ گاهی اوقات ممکن است متوجه بخشی از کتاب نشوید. در این حالت چه کار باید کرد؟ یکی از این دو کار:

الف) دست از مطالعه برداشته و راجع به آن بخش از کتاب که متوجه نمی‌شوید تفکر کنید.

ب) یکی دو صفحه مطالعه کرده و دوباره به آن بخشی که متوجه نشده‌اید بازگردید. گاهی اوقات با خواندن ادامه‌ی کتاب، مطالب قبلی برایتان روشن می‌شوند.

7_ وقتی کتاب را مطالعه می‌کنید به زندگی‌تان فکر کنید، به اینکه چطور می‌توانید آن را تغییر داده و بهبود ببخشید و چطور می‌توانید از راهکارها و مشورت‌های کتاب در جهت مثبت در زندگی‌تان بهره ببرید.

8_ باید همواره به یاد داشته باشید که لازم است مطالب آموزشی این گونه کتاب‌ها را تمرین کنید. تنها مطالعه کردن کافی نیست.

9_ شما در حال یادگیری مهارت‌های جدید و پیشرفت در زندگی هستید. این پروسه به فرصت و تلاش احتیاج دارد بنابراین باید صبور باشید. اگر بیش از اندازه مطالعه کنید، ممکن است حجم اطلاعات شما را به تشویش بیندازد. بهتر است که آرام پیش بروید.

10_ فکر خوبی است که هنگام مطالعه‌ی کتاب یادداشت برداری کنید. اگر بدون نوت برداری همینطور کتاب را مطالعه کنید، ممکن است مطالب و نکات راهبردی آن را فراموش کنید.

آیا می‌دانستید که کتاب‌های خودآموز رشد و پیشرفت شخصی مناسب‌ترین کتاب‌ها برای مطالعه‌ بر روی گوشی‌های هوشمند هستند؟

شما گوشی را همه جا با خود حمل می‌کنید، می‌توانید به آسانی این کتاب‌ها را دانلود کرده و بر روی آن ذخیره کنید. از آنجایی که لازم نیست بیش از چند صفحه در روز مطالعه کنید، گوشی‌های هوشمند به این لحاظ بسیار عالی و کاربردی هستند. می‌توانید به آسانی هم فونت و اندازه‌ی متن کتاب را در گوشی تغییر بدهید. خواندن تنها چند صفحه بر روی گوشی، چشم‌تان را هم خسته نخواهد کرد. می‌توانید آن را مطالعه کرده و وقتی در صف ایستاده‌اید یا در وسایل حمل و نقل هستید به انجام تمرینات آن بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping