تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چرا نوشتن دشوار است

چرا نوشتن دشوار است؟  شاید به خاطر این 3 دلیل باشد

نوشتن حتی در نظر بهترین نویسندگان نیز دشوار است. در زیر به سه دلیل برای آنکه نوشتن برای برخی از نویسندگان دشوار است اشاره می‌کنیم:

  • کمال گرایی افراطی

اگر به فرد کمال گرایی بگویید که « انجام دادن کارها بهتر از عالی انجام دادن آنهاست  » به شما می‌گوید هیچ چیز بهتر از عالی انجام دادن کارها نیست. مشکل این است که نمیتوان هر کاری را به عالی ترین شکل ممکن خود انجام داد. تلاش برای عالی انجام دادن کارها منجر به نوشتن یک جمله عالی در داستانی می‌شود که هیچ کس آن را نخواهد خواند. کمال گرایی بسیار خسته کننده است. حتی وقتی تلاش می‌کنید تا کارها را به شکل بی عیب و نقصی انجام دهید، آن طور که میخواهید پیش نمی‌روند . کمال گرایی باعث می‌شود نویسنده نتواند برای خلق داستانی جدید اقدام کند. تنها راه ممکن برای کنار گذاشتن کمال گرایی کم کردن حساسیت‌های خود است. چه نوشته‌تان عالی باشد یا نباشد اجازه دهید به روی کاغذ آورده شود. برای ویرایش‌های خود محدودیت بگذارید و زمانی که وقت ویرایش کردن به اتمام رسید دست از کارتان بکشید.

  • جدول زمان بندی نامناسب و تمرین نکردن

اکثر افرادی که برای نوشتن به دنبال ذوق هنری می‌گردند برای پیدا کردن آن وقتشان را تلف می‌کنند. صبر کردن برای رسیدن لحظه‌ای مناسب، حس و حال نوشتن یا تلاش برای پایان بردن داستان باعث می‌شود به اندازه‌ای که دوست داریم مطلب ننویسیم.ما به نوشتن فکر می‌کنیم، میخواهیم بنویسیم، رویای نوشتن را در سر داریم اما قلم و کاغذ را بر نمی‌داریم تا داستان خود را بنویسیم. ممکن است بین جلسات نوشتن ما روزها یا حتی هفته‌ها فاصله بیفتد .

تمرین نداشتن یا عدم سازگاری با جدول زمان بندی نوشتن دلیل اصلی سخت بودن نوشتن برای ماست.  تنها راه تقویت مهارت نویسندگی تمرین کردن آن است. انجام این کار کل فرایند را ساده تر می‌کند. اگر هر روز هدفی را برای نویسندگی خود قرار دهید متوجه می‌شوید که در دراز مدت چقدر پیشرفت کرده‌اید. 

  • کمبود اعتماد به نفس و ترس از شکست

ممکن  است از خود بپرسید اگر مردم نوشته مرا دوست نداشته باشند چه؟ اگر از نظر آنها شما نویسنده بدی باشید چه؟ دیدگاه مردم نسبت به شما لزوما درست نیست. برخی از بهترین نویسندگان دنیا به  دلیل دنبال نکردن قوانین دستور زبان یا داشتن غلط‌های املایی، نویسندگان بدی تلقی می‌شدند . خوب نوشتن مهم است اما نه به اندازه‌ای که فکر می‌کنید. اگر می‌توانید با نوشته خود با احساسات خوانندگان ارتباط برقرار کنید، اینکه از نظر فنی نوشته‌تان درست باشد دیگر مهم نیست.

مردم قضاوت گران خوبی نیستند. نوشتن برای افرادی که می‌ترسند مناسب نیست. خلق هر اثری نیازمند جسارت و خوش بینی است. اگر نوشتن برای شما سخت است، یادتان باشد که برای بسیاری از ما نیز سخت است. برای آنکه نویسنده  شوید لازم نیست حتما به نقطه‌ی عطفی در کار خود برسید. به محض آنکه نوشتن را آغاز کنید شما نویسنده‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping